2017-10-08, 09:45
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Håller med fullt

Det som gör mig taggad är att jag har alltid älskat Mario och även Openworld så Mario64 var & är ett top 5 spel för mig än.
Och när Zelda dessutom kom i sitt format var det första gången på kanske 10 år jag uppskattat ett modernt spelsläpp. Är precis som du, jävligt oimpad av moderna spel och gillar inte hur dem är för lätta heller.

Att få både Zelda BotW och detta Mario på samma år? Sanslöst för min gamla nostalgi själ.

Instämmer till fullo. Det är nånting med Nintendos titlar som väcker så stor nostalgi och spelglädje. Zelda Botw var magiskt, har spenderat 120 timmar i det spelet och då är jag inte ens färdig med alla shrines/side quests. Zelda tog upp stor del av mitt liv haha. Jag misstänker att Mario kommer göra samma sak, fast i större utsträckning (då jag är större fan av Mario än Zelda). Det är så mycket som tilltalar i alla trailers jag sett av Mario Odyssey. Grafiken, gameplay. Och musiken är sanslöst bra. Fan vad jag längtar!
Citera
2017-10-08, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Instämmer till fullo. Det är nånting med Nintendos titlar som väcker så stor nostalgi och spelglädje. Zelda Botw var magiskt, har spenderat 120 timmar i det spelet och då är jag inte ens färdig med alla shrines/side quests. Zelda tog upp stor del av mitt liv haha. Jag misstänker att Mario kommer göra samma sak, fast i större utsträckning (då jag är större fan av Mario än Zelda). Det är så mycket som tilltalar i alla trailers jag sett av Mario Odyssey. Grafiken, gameplay. Och musiken är sanslöst bra. Fan vad jag längtar!
Håller med! Som jag förstått det så kommer det inte vara någon "gå hit gör detta i denna ordningen" heller. Utan du åker lite från värld till värld men du släpps lös där och enda saken som tar dig vidare är när du har samlat tillräckligt med "månar" för att åka till nästa värld. Månarna används som bränsle för ditt skepp som du åker vidare med. Och det är tonvis med eastereggs, sidequests m.m. Lär va på samma ställe alldeles för länge haha.

Det som jag tror har med spelglädjen att göra hos Nintendo som är annorlunda idag, är att de är inte riktigt inne på "FET GRAFIK!!" spåret. De lägger otroligt mycket mer tid på kvalitén på gameplay känns det som. Önskar fler hade den prioriteringen. Finns en anledning till varför WoW, Runescape etc lever än idag. Grafik är inte allt.
Citera
2017-10-11, 17:48
Medlem
Femdomfjantens avatar
Super Mario Odyssey får sin första fullpoängare av tidningen EDGE.

Nintendos andra tia i år, Breath of the Wild belönades också med högsta betyg av samma tidning.
Citera
2017-10-11, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Super Mario Odyssey får sin första fullpoängare av tidningen EDGE.

Nintendos andra tia i år, Breath of the Wild belönades också med högsta betyg av samma tidning.

Gameplay & Identitet över Grafik-fetish vinner återigen! WOHOOO!
Citera
2017-10-11, 19:06
Medlem
Sameshs avatar
Har förhandsbokat nu, första Mario spelet jag köpt sedan NES tiden, ser oerhört mycket fram emot Odyssey!
Citera
2017-10-17, 21:13
Medlem
Nihennas avatar
Famitsu har visst gett det 39/40.

Vet inte vad jag ska tycka. Grejen är att det enda Mario-spelet de har gett full pott är New Super Mario Bros. Wii som är allt annat än ett fulländat spel (långtifrån dåligt dock).

Aldrig riktigt gillat Famitsu, man vet liksom inte riktigt hur spelet står sig mot andra när de har så skeva betyg jämfört alla andra review outlets.

Nu tror jag iofs att mina favoritrecensenter Gamingbolt och ACG kommer att ge det full pott hur som helst, men just Famitsu har jag tappat lite tillit för ärligt talat även om 39 är ett jäkligt bra betyg från dem med tanke på hur skum deras Mario-ranking är. Liksom, 3D land och 3D world ligger ovanför Galaxy 2
Citera
2017-10-17, 22:32
Medlem
punanihunters avatar
EDGE gav spelet en 10a
Jag chansar ändå på en metacritic score på 95 eller över.
Citera
2017-10-18, 06:47
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
EDGE gav spelet en 10a
Jag chansar ändå på en metacritic score på 95 eller över.

Famitsu tas inte i beaktning på metacritic.
Citera
2017-10-18, 07:42
Medlem
elephantstones avatar
Jag kan inte föreställa mig annat än att Super Mario Odyssey belönas med fullpott. Kan inte nämna någon annan spelserie som ständigt lyckas uppfinna sig själv på nytt så mycket, men också kan bevara sina traditioner och fundament som Super Mario-serien. Om vi kikar på storproduktionerna till de stationära konsolerna är det egentligen bara Super Mario Sunshine till GameCube som inte mottagits lika väl som uppföljarna och föregångarna.

Med galaxy-serien i bagaget är Odyssey en spännande utveckling som mest troligt är det bästa plattformsspelet i modern tid. Hur står sig konkurrensen ens?
Citera
2017-10-18, 08:17
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag kan inte föreställa mig annat än att Super Mario Odyssey belönas med fullpott. Kan inte nämna någon annan spelserie som ständigt lyckas uppfinna sig själv på nytt så mycket, men också kan bevara sina traditioner och fundament som Super Mario-serien. Om vi kikar på storproduktionerna till de stationära konsolerna är det egentligen bara Super Mario Sunshine till GameCube som inte mottagits lika väl som uppföljarna och föregångarna.

Med galaxy-serien i bagaget är Odyssey en spännande utveckling som mest troligt är det bästa plattformsspelet i modern tid. Hur står sig konkurrensen ens?

Det kommer det inte. Något troll som Jim Sterling kommer att gå mot strömmen och ge det en 7a bara för att de kan. Det var hans förtjänst att Breath of the Wild gick ner från 98 till 97 och tappade topp 10-placeringen på metacritic

Sen tror jag helt ärligt att det inte hade fått 100 annars heller. jag tror faktiskt att den tiden där ett spel kan få full pott, 100, är förbi. Det går liksom inte att revolutionera spelvärlden på samma sätt som man kunde på 80- och 90-talet :/

Så jag tror vi får "nöja oss" med bara 98 eller 99, kaaaaaanske 97
Ser jag nu så finns det ingen 100 ens på Metacritic. Högsta är Zelda: OoT på 99.
Senast redigerad av Nihenna 2017-10-18 kl. 08:21.
Citera
2017-10-18, 08:50
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Sen tror jag helt ärligt att det inte hade fått 100 annars heller. jag tror faktiskt att den tiden där ett spel kan få full pott, 100, är förbi. Det går liksom inte att revolutionera spelvärlden på samma sätt som man kunde på 80- och 90-talet :/

Att nå 100% i rankning säger inte mig särskilt mycket och jag är övertygad om att det förekommer kritiker som dissekerar spel bara för sakens skull. Jag får ibland känslan av att många journalister betraktar recensioner som en konstform där textens syfte är att uppnå något poetiskt värde snarare än analysera produkten och redogöra sina intryck. Där kontroversiella omdömen och betyg är ett sätt att utmärka sig i branschen, men det är ju en helt annan diskussion.

Jag tror inte att någon som läste Victor Sjöströms recension av Super Smash Bros. Melee för drygt 15 år sedan har glömt att han delade ut en 6:a (eller om det var en 7:a) i betyg. Ingen kan ha undgått hypen kring spelserien som genom åren har mottagit fina betyg. Men hur bra ett spel ens anses vara av allmänheten och kritiker-kåren kommer det alltid finnas folk som motsätter sig det, och givetvis ska rankingsidor ha utrymme för även dem.

Håller inte med dig om att man inte kan revolutionera spelvärlden som kan kunde förr. Det är enligt mig den mest fascinerande spelbranschen där det förflutna har lika stor relevans för framtiden som samtiden. Just därför är jag övertygad om att Super Mario Odyssey kommer få ett imponerande snitt, för att det tilltalar alla.
Citera
2017-10-26, 12:12
Medlem
Tobbsans avatar
Imorgon smäller det! Fan vad jag ser fram emot spelet! Skaffade Switch för detta spel.. beställde spelet via cdon så hoppas spelet levereras imorgon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in