Citat:
Ursprungligen postat av
Nihenna
Sen tror jag helt ärligt att det inte hade fått 100 annars heller. jag tror faktiskt att den tiden där ett spel kan få full pott, 100, är förbi. Det går liksom inte att revolutionera spelvärlden på samma sätt som man kunde på 80- och 90-talet :/
Att nå 100% i rankning säger inte mig särskilt mycket och jag är övertygad om att det förekommer kritiker som dissekerar spel bara för sakens skull. Jag får ibland känslan av att många journalister betraktar recensioner som en konstform där textens syfte är att uppnå något poetiskt värde snarare än analysera produkten och redogöra sina intryck. Där kontroversiella omdömen och betyg är ett sätt att utmärka sig i branschen, men det är ju en helt annan diskussion.
Jag tror inte att någon som läste Victor Sjöströms recension av Super Smash Bros. Melee för drygt 15 år sedan har glömt att han delade ut en 6:a (eller om det var en 7:a) i betyg. Ingen kan ha undgått hypen kring spelserien som genom åren har mottagit fina betyg. Men hur bra ett spel ens anses vara av allmänheten och kritiker-kåren kommer det alltid finnas folk som motsätter sig det, och givetvis ska rankingsidor ha utrymme för även dem.
Håller inte med dig om att man inte kan revolutionera spelvärlden som kan kunde förr. Det är enligt mig den mest fascinerande spelbranschen där det förflutna har lika stor relevans för framtiden som samtiden. Just därför är jag övertygad om att Super Mario Odyssey kommer få ett imponerande snitt, för att det tilltalar alla.