2017-10-07, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliasjomen
ok, så hur har kim bragts om livet? när man inte kunde hitta en dödsorsak på bålen så var jag övertygad om att man kunde göra det på huvudet/nacken..

Är väll inte säkert de har hunnit undersöka allt än, så pass gammal kropp som legat i vatten. Lär väll ta ett tag innan dödsorsaken är fastställd. Om den ens går fastställa
Citera
2017-10-07, 10:11
Medlem
Browndawgs avatar
Hoppas påsen där kniven låg i har hållit så det finns spår på kniven. Det vore bra om inte allt i påsen var kontaminerat av vatten.
Citera
2017-10-07, 10:12
Medlem
trngws avatar
Det ska bli intressant att få höra hur PM nu ändrar sin historia, när man hittat KW's huvud utan fraktur. Han måste ju ändra sin historia, det måste han ju inse själv också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, den lilla minichansen som fanns kvar, var att huvudet hade en skada från luckan.

Nu är det egentligen bara intressant med om han kommer att erkänna, eller bli dömd mot sitt nekande, och vad RPU'n säger. Den kommer att avgöra vilken påföljd det blir, fängelse eller vård.
Jag har svårt att ta in hur sjuk en människa kan vara utan att någon upptäckt detta. Jag kan inte ta in det som hänt. Stackars kvinna vilken skräck detta måste ha varit.
Citera
Medlem
Man kan ju hoppas att det är plastpåse och att han lindat in kniven i kläderna... så fall finns hans dna garanterat kvar på kniven...

Samma med huvudet... Är det plast som är tillräckligt hårt knuten så torde huvudet vara väldigt väl bevarat.
Senast redigerad av Kallbrandt 2017-10-07 kl. 10:15.
Citera
2017-10-07, 10:13
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det sades också att de inte hittat några skador på huvudet som skulle kunna vara dödsorsaken, inte heller har man funnit det på kroppen, och att man nu letar vid halsen. Man skulle alltså kunna dra slutsatsen att man misstänker strypmord, men det finns ju också en risk att hon inte strypts innan PM började stycka henne... Hemska tanke

14 knivhugg i underlivet borde väl ta kål på dom flesta? Eller har jag missat något sista tiden, stämmer inte dom 14 knivhuggen i underlivet?
Citera
Medlem
Det borde blir Bragdguld till dykare, hundar och hundförare.
Citera
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Huvudet och benen har blivit hittade. Därmed kommer man med lätthet att kunna avfärda Madsens nonsensteori om en 70 kg lucka i huvudet. Inga sprickor i skallbenet kommer förstås att hittas.

Tack, nu får jag ihop detta med skador på huvudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Rangvald
Haha ja precis, jag insåg hur dumt detta kunde tolkas direkt efter jag skrivit!

Skulle ha skrivit att det inte finns frakturer i det upphittade huvudet!

Ingen fara alls, det var ju inte alls dumt skrivet, jag fick ihop detta nu efter att medlemmen som skrev vad som Madsen hade sagt innan på förhören.

mvh/
Citera
2017-10-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noblehorse
Otroligt att likhundar gjorde fynden. Vilket djup låg sakerna på?

Skönt för efterlevande att huvudet hittades, jag tror det är ganska viktigt för sorgarbetet.

Precis mina spontana tankar.

Alla tankar till familjen.

Vet inte om det är danskan som förvillar mig. Men jag uppfattar polisen informativa, tydliga och trots allt medkännande.
Citera
2017-10-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallbrandt
Man kan ju hoppas att det är plast och att han lindat in kniven i kläderna... så fall finns hans dna garanterat på kniven...

Samma med huvudet... Är det plats som är tillräckligt hårt knuten så torde huvudet vara väldigt väl bevarat.

Ja vi får hoppas på att det är sån tur att påsen hållit kräftdjur och dylikt borta. Ännu en miss av den store madsen.
Citera
2017-10-07, 10:16
Medlem
antoneriks avatar
Det verkar handla om ett lustmord, en sexuell tilldragelse till det riktigt abnorma. Jag tror aldrig dom kommer att släppa ut honom.
Citera
2017-10-07, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
14 knivhugg i underlivet borde väl ta kål på dom flesta? Eller har jag missat något sista tiden, stämmer inte dom 14 knivhuggen i underlivet?

De 14 knivhuggen är väll inte bevisade att de skedde före död eller efter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in