2017-10-06, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Klart det är bisarrt: 21-årig obekväm jävel flyr Iran, hamnar i Sverige, flyttar in hos tant o farbror, får mobil (billig), "tappar" den när han fattar den är billig - får ny, dyr, börjar åttan, hamnar vid barnbordet på släktkalaset, tafsar på Elivira 13 år, det tystas ner för pengarna måste rulla in, bor med egen ingång, har brudar, röker på, får TUT, säger han vill bli journalist - får kameror för 50 000:-, träffar handläggartanter som alla vill ligga med honom osv.

Varför skulle Amir tacka nej till detta drömliv/paradis?
Att han tafsat på 13åring var är dina bevis? Så vad om han har egen ingång och dyra kameror, den svenska avundsjukan.
Citera
2017-10-06, 23:43
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Så han ljög om sin ålder, det har många gjort och när det kommit anmälan har det inte blivit någon ändring. Förstår inte att man kan vara så korkad att tro detta ändrar något. Face it, dom flesta hazarer är här för att stanna.
Jag tror ingen här påstår att det här kommer att förändra något - men att sanningen kommer fram ser jag inte som något negativt.
Citera
2017-10-06, 23:43
Medlem
Amir har fått hot från SD-håll. Vissa rasister hotar med hembesök på twitter, det är inte ok. Amir är rädd precis som Fatemeh, vår Malala. Hon grillades oförtjänt i tv4 imorse. Att hota är aldrig ok. Detta enbart för att dom vill bygga vårat land. Varför hat? Dom anmälde ju bara MK i SD. Amir vill bara väl.

#vistårinteut

Rymdkram.
Senast redigerad av praktjakt 2017-10-06 kl. 23:48.
Citera
2017-10-06, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Amir har fått hot från SD-håll. Vissa rasister hotar med hembesök på twitter, det är inte ok. Amir är rädd precis som Fatemeh, vår Malala. Hon grillades oförtjänt i tv4 imorse. Att hota är aldrig ok. Amir vill bara väl.

#vistårinteut

Rymdkram.
Jag brukar inte svara dig.
Du får faktiskt sluta ljuga.
Din så kallade "flickvän" blev definitivt inte grillad nu på morgonen av TV4!
Snarare fick hen hålla långa tirader utan att bli avbruten i sina monologer.
Har du glömt vad du skrev på morgonen?
Då du ansåg att Fatehme gjorde bra ifrån sig.

Det kanske blir så här med ditt kortidsminne när man "hänger" över genevern.
Senast redigerad av SingSing 2017-10-07 kl. 00:01. Anledning: Redigera
Citera
2017-10-07, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Jag brukar inte svara dig.
Du får faktiskt sluta ljuga.
Din så kallade "flickvän" blev definitivt inte grillad nu på morgonen av TV4!
Snarare fick hen hålla långa tirader utan att bli avbruten i sina monologer.
Har du glömt vad skrev på morgonen?
Då du ansåg att Fatehme gjorde bra ifrån sig.

Det kanske blir så här med ditt kortidsminne när man "hänger" över genevern.

Hon var stark. Dock försökte Jenny sätta grupp mot grupp och försökte utnyttja hennes språkförbistring tillsamnans med Steffo.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-10-07, 00:06
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Nu försvarade vuxna Amir våldtäkshot mot Balis flickvän och hotade med hembesök hos meningsmotståndare, han förtalar rektor Hamid å det grövsta på twitter Amir verkar vara en elak individ. Om han ljugit om åldern undrar jag vad mer han döljer. Han har ogenerat tagit resurser som är menad för barn antagligen bott på hem för barn. Bilden där han har en flaska whiskey framför datorn jodå alla 12åringar dricker whiskey och diskuterar Israel och Usa online. Om han flytt krig hur har han tillgång till internet ser ut som valfritt rum för en 18åring

http://4.bp.blogspot.com/-RqiCYlz8S_Y/UCaqnwSHtlI/AAAAAAAAAIU/qOC9mYnwxSo/s1600/DSC02096.JPG
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-07 kl. 00:11.
Citera
2017-10-07, 00:59
Medlem
Lasermopsens avatar
Nu har Amir börjat twittra igen, numera på perfekt svenska. Det kan inte vara så att det är hans AFA-advokat som hjälper till lite?
https://twitter.com/nabizadehhhh/status/916434461344006151
Citera
2017-10-07, 01:23
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Inga som helst bevis från AFA-Emma Persson nu sprider hon förtal. Förhoppningsvis anmäler Hanif Emma Persson för förtal. Jag trodde advokater förstod det här med bevisbördan.

https://mobile.twitter.com/AdvokatEmma/status/916351465249230848
Citera
2017-10-07, 01:29
Medlem
Frågan är om Amir ens är Afghan?
Han har åtminstone inte det där typiska asiatiska hazar utseendet.
Citera
2017-10-07, 01:35
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen
Nu har Amir börjat twittra igen, numera på perfekt svenska. Det kan inte vara så att det är hans AFA-advokat som hjälper till lite?
Vad han håller på och fixar med sitt Twitternamn, nu i natt tillbaka igen till det gamla, ett antal timmar var det ändrat...
Man undrar om han gör detta själv, och om han likaså skriver Twittertexterna själv (alltid)?
Skulle inte förvåna om det är denna AFA-Emma som skriver en del åt Amir.

Vad skriver han då? För 30 min sedan:
Citat:
Jag fått inte uppehållstillstånd pga min ålder! Jag hade asylskäl.
Före det, för ca 40 min sen:
Citat:
Amir Nabizadeh 🦁‏ @nabizadehse
Jag kunde inte leva i Iran pga politiker som dig @hanifbali. Sverige borde skämmas över dig. Ingen skillnad mellan dig och Mattias längre.
Hanif Bali (@hanifbali) svarar strax efter:
Citat:
Ok, hoppas du finner trygghet här. Vidhåller du fortfarande att det ej är din blogg? Isåfall, vem har hackat dig sedan 2012?
Amir Nabizadeh säger då:
Citat:
I Iran det var jätte många som du som försökte att förstöra mitt liv, jag visste inte att de sprider sig hit också. Vi ses snart. ✌
Bali därefter:
Citat:
Svar till @nabizadehse
Är det din blogg? Jag kommer dra tillbaka allt och be om ursäkt om du kan förklara den uppenbara tekniska bevisningen.
23-årige Amir Nabizadeh (född 1994 enligt uppgift) svarar alltså inte på frågan om bloggen...

"AFA-advokaten" du nämner, Emma Persson, är en rätt ful fisk (advokat som är lite ökänd för en snaskig, ohederlig stil, person med besynnerlig människosyn). Stinker ordentligt om hennes dubiösa omhändertagande av den bedräglige amir Nabizadeh.
Citera
2017-10-07, 01:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasermopsen

Oavsett vilket så "äger" Hanif pajasarna han debatterar mot. (För att använda ett fjantigt trendbegrepp).

@nabizadehhhh:
Citat:
Jag kunde inte leva i Iran pga politiker som dig @hanifbali. Sverige borde skämmas över dig. Ingen skillnad mellan dig och Mattias längre.
@hanifbali
Citat:
Ok, hoppas du finner trygghet här. Vidhåller du fortfarande att det ej är din blogg? Isåfall, vem har hackat dig sedan 2012?
@nabizadehhhh:
Citat:
I Iran det var jätte många som du som försökte att förstöra mitt liv, jag visste inte att de sprider sig hit också. Vi ses snart. ✌
@hanifbali:
Citat:
Är det din blogg? Jag kommer dra tillbaka allt och be om ursäkt om du kan förklara den uppenbara tekniska bevisningen.

"Vi ses snart" Vad tror ni reaktionen hade varit om en NMR:are hade tweetat det? Och man kan ju notera att han undvek en dementi.

Och sen det här med att Hanif "hänger ut" en oskyldig stackars privatperson ( )

Citat:
Han är talesperson för den mest medialt/politiskt framgångsrika politiska protest- och lobbyrörelsen de senaste tja, 6 åren?
Citat:
Han är en offentlig debattör. Det är inte random enskild *invånare*. Håll begreppen rätt.

Han sköter detta mycket skarpt, Hanif.

(Shit, pucktvåa på twitter-citaten... Oh well...)
Citera
2017-10-07, 01:43
Medlem
Lasermopsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Frågan är om Amir ens är Afghan?
Han har åtminstone inte det där typiska asiatiska hazar utseendet.
Enligt den framgrävna bloggen, o de senaste Twitter-inläggen så verkar han vara iranier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in