2017-10-06, 23:43
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Har det kommit ny info om sågen på sista tiden?

Nej, men imorgon kl 1000 ska du se att det kommer ny info om sågen
Citera
2017-10-06, 23:43
Medlem
Zylfidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om jag vore styckmördare skulle göra mig av med delarna på en plats där ingen skulle leta eller kunna hitta dem. Så man slipper hålla på och åka halva Östersjön runt för att portionera ut småbitar. Gör man sig av med dem någonstans där man tror att de kommer letas efter, vet man ju att man har klantat sig redan från start.
PM var övertygad om att KW inte skulle letas efter i havet, därom är jag som sagt övertygad.
Därför har han också gjort som han har gjort.

Tänkte bara påminna om Dexter, tv-serien, hur var det nu med hans dumpande av kroppsdelar? Jo, först dumpade han ju allas kroppsdelar på ett och samma ställe, en bit utanför Miami, ifrån sin båt, men sen hittade ju en dykare en kroppsdel och sedermera alla andra kroppsdelar och det framkom att en serie-styckmördare var igång. Han ändrade då sin dumpningsplats och åkte längre ut i havet och dumpade kroppsdelarna där Golfströmmen flöt fram, då hamnade de inte på botten, utan åkte med strömmen. Men jag tror inte att PM beräknat hur havsströmmarna går i Öresund och dumpat utifrån det, han har förmodligen dumpat alla delar inom en viss mindre area och inte alls räknat med att torson skulle flyta upp som en ballong drygt en vecka senare, eller att hans rutt gick att räkna ut och definitivt inte att det finns hundar som kan nosa upp likdelar på havsbottnen. Han kommer neka och ljuga tills han blir överbevisad, det är enda sättet att ta honom. Han hade planerat dådet och han håller fast vid sin planering så länge det går. Han är typen som nekar tills det blir dead end. Hoppas att dom hittat bra bevis nu!
Citera
2017-10-06, 23:44
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Söder/Öster om Öresundsbron brukar räknas som Östersjön. Danmark och Bälten är Östersjöns västra gräns.

Förlåt, men jag bara måste. (Snacka om Messerschmidt-känsla nu.)

Det som geografiskt räknas som Öresund är den vattenmassa som ligger mellan den skånska och själländska kusten med den nordliga avgränsningen av en rak linje mellan Kullens fyr och Gilleleje (Gilbjerg hoved) och den sydliga mellan Falsterbo och fyren vid Stevns klint.

https://sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96resund
Citera
2017-10-06, 23:45
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Även om fyndet idag är en säck med PMs mobil (innehållande bilder på mordet), såg, kniv samt resterande kroppsdelar, så spelar det inte stor roll för åtalets tyngd, utöver att snabba upp förloppet.
Om han filmat mordet och styckningen, vilket han mest sannolikt har gjort givet filmfynden på hans hårddisk, är det inte rimligt att han dumpat mobilen och/eller videokameran tillsammans med kroppsdelarna.

Minneskort, kamera eller dylikt ligger nog snarare någonstans mellan platsen där han sänkte ubåten och platsen där han plockades upp av fritidsbåten. Jag skulle gissa på att han släppte ned detta på bottnen efter att han lämnat ubåten.
Citera
2017-10-06, 23:45
Medlem
Spekulationerna går fram och tillbaka, det mesta handlar om planerad eller oplanerad handling just vid denna båttur.

Allt sammanvägt lutar åt en hafsig plan, samma dag, av en person som tror mycket om sig själv, men som visade sig faila i det mesta.

Att han planerade det "perfekta" brottet sedan en tid tillbaka, verkar mycket trolig. Att han fångade sitt möjliga tillfälle någon dag eller timmar före avresa, verkar också mycket troligt.

Vad han behövde göra, var att fatta ett beslut om DETTA VAR TILLFÄLLET, som skulle ge det "perfekta" brottet. Han seglade ut, funderade kanske på det, och bestämde sig, nu skulle det ske.

Att han är en stor klåpare, vad gäller framförallt beslut baserat på förutsättningar, är ingen Einstein. De hafsiga eventuella förberedelserna, ett par rörbitar och tygband, en fogsvans och ingen koll på kameraövervakning av kajen vid restaurangen, visar på en hastig och hafsig planering.

När han skulle visa världen att "Raket-Madsen" kan dra ett "projekt" genom rättssystemet och "vinna", visade han på sin marginella, ja, patetiskt dåliga förmåga, och en ung Svensk journalist fick sätta livet till i hans förmodligen sista framträdande i den öppna världen.
Citera
2017-10-06, 23:48
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Det lär han inte kunna ändå, det är jag helt övertygad om. För även om det finns en kranieskada, så kommer PM bli inlåst många år framöver, det är jag helt övertygad om.
Allt annat är bara teoretiska möjiigheter.

Hoppas du har rätt, men jag tippar på 40-60 med tonvikt på att han fälls för att ha orsakat hennes död.
40% på att han bara fälls för griftefrid. Sedan får han ha hur många snuff- och BDSM-filmer han bara orkar. Makabert, men inte olagligt och behöver inte ha någon koppling till fallet. Det går aldrig att bevisa, kanske inte ens att han själv vetat om dessa filmer, än mindre bevisa det är han som laddat ned dem.
Men, krångliga omständigheter och en liten del i en indiciekedja som jag tror åklagaren kommer dra i rätten, med all rätt.

E: typo
Senast redigerad av Dockland 2017-10-06 kl. 23:55.
Citera
2017-10-06, 23:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Det förefaller som Madsen förkovrat sig i konsten att stycka en människa, så till den milda grad att han är väl bekant med tekniken för att få en död kropp som sänkts i havet att förblir sänkt. Som tur var misslyckades han på den punkten. Men icke desto mindre, kunniga i området har i media tagit upp detta med att torson avsiktligt tillfogats skador med avsikt att tömma den på luft och gaser, för att den ska sjunka och förbli där nere.

Från början trodde jag verkligen inte att det var så, men allting pekar mer och mer emot att Madsen inte bara styckade och dumpade kroppen i havet, utan att han också hade planerat det i förväg. Han hade uppenbarligen såväl kunskapen, som "psyket" att på så kort tid som under några nattliga timmar mörda (?) en kvinna och därefter på ett så pass avancerat sätt stycka kroppen, förbereda den för dumpning i havet på det sätt som gjordes med tillfogade skador och kedja som sänke. Därefter gå under ytan, sova några timmar (?), för att sedan hur kallt som helst bara sänka sitt livsverk när första bästa båt dyker upp, helt oberört hoppa i land och visa tummen upp för journalisterna, och hävda att han släppt av henne kvällen innan.

Nej, det är skrämmande, men det lutar mer och mer åt att Madsen såg sin chans att ensam med en kvinna ombord på sin ubåt sätta en fantasi han levt med under långt tid, i verket. Han började planera detta i samma ögonblick som det bestämdes att hon skulle följa med honom.

Det hade varit väldigt intressant att få veta vad som ligger på botten av havet på den plats där dumpningen skedde. Troligen resten av kroppen i någon form av väska/säck, tillsammans med verktygen för styckningen och kanske lite mer sänke. Man kan inte annat än att djupt innerligt hoppas att platsen och allt som finns där kommer att hittas.

Jag bara måste passa på att citera det jag skrev redan den 23e augusti. Det ska bli ytterligt spännande att se vad som framkommer imorgon kl 1000, om vad det är de har hittat, eller vad det nu är vi kommer att få veta. Alltid svårt att veta om de undanhåller något.
Citera
2017-10-06, 23:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Relevans:Att det tar lång tid för att en hel kropp eller ett helt skelett att sönderdelas och spridas med havsströmmar.
Eftersom polisen med hjälp av radar och olika tekniker har kartlagt hela ubåtsrutten, de kan till och med se var Nautilus stannat till så tror jag att de mycket lättare funnit KW om PM hade dumpat allt på ett ställe.
Jag påstår inte att jag har rätt. Men jag tycker att det verkar mycket logiskt att sprida ut det i delar över ett så stort område som möjligt.

Det tog inte lång tid för torson att dras med strömmar och slutligen landa på Amager.

Rutten är inte väldigt relevant om kroppsdelarna inte är sänkta så att de inte genom gasbildning eller annat kan lätta från botten och driva iväg.
Citera
2017-10-06, 23:52
Medlem
Snapcounts avatar
Återigen är jag imponerad utav den Danska polisens förmåga att "sluta leden" och inte sälja ut sig till tabloidpressen med "anonyma poliskällor berättar" yada-yada..

-Sådant skapar arbetsro och kåranda (och får skiten bakom galler) !
-Man fokuserar på jobbet (säljer inte ut sig för 30 silverpenningar)
-Kort sagt, man tror på det man gör !
Citera
2017-10-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Om han filmat mordet och styckningen, vilket han mest sannolikt har gjort givet filmfynden på hans hårddisk, är det inte rimligt att han dumpat mobilen och/eller videokameran tillsammans med kroppsdelarna.

Minneskort, kamera eller dylikt ligger nog snarare någonstans mellan platsen där han sänkte ubåten och platsen där han plockades upp av fritidsbåten. Jag skulle gissa på att han släppte ned detta på bottnen efter att han lämnat ubåten.

Du menar när han simmade mot räddningsbåten? Att han ville ha dom på grunt vatten?

Undrar vart dom förflyttade sig av vattenmassornas rörelser när Nautilus lyftes bort?
Citera
2017-10-06, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman

Det är nog de troligaste att PM då insåg att han fick göra sig av med ubåten och i de läget inte kasta mobilerna fullt synligt från fritidsbåten. Att han samlat trofé in i det sista vittnar underkläderna om som han inte gort sig av med.
Citera
2017-10-06, 23:55
Medlem
Citat:
Söder/Öster om Öresundsbron brukar räknas som Östersjön. Danmark och Bälten är Östersjöns västra gräns.

Med all respekt så litar jag nog mer på Kriminalinspektör Jens Möller än dig.

Har försökt googla kartor på det men inte funnit någon bra. Det måste ju vara ungefärlig gräns iallafall.
EDIT: Gjorde ett läsfel först och läste öster vilket lät som att Östersjön låg i Pildammarna.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-06 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in