Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-06, 19:47
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terge
Men varför detta hysch hysch i så fall? Att man träffat ryssar och bara pratat om vardagligheter eller liknande behöver man inte dölja alls för FBI.
Allt du säger kan användas emot dig.
Särskilt som det kan skada USA osv, inte vet jag hur de tänker. FBI är ju motpart känns det som och då ska man vara tyst, särskilt som din pappa är President.
Trump sr är ju skyddad av konstitutionen och kan inte bli åtalad i princip.

Vad gäller utlandet tror jag inte att ledare litar på varandra alls. Inte mer än att olika länder har olika intressen.

"The system is rigged" Jag är ingen Trump fantast men jag antar att han sa så för att vinna röster.
Att lägga värdering i det som Trump säger är ett stort misstag, sluta med det. Det gäller många i tråden iof, och i samhället.
Jag föredrar faktiskt Trump före Hillary, men hade inte röstat på någon av de om jag fick rösta.
Senast redigerad av Tarstan 2017-10-06 kl. 19:51.
2017-10-06, 20:58
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nej, frågan är varför inbillar du dig veta före alla andra, det är en foliehatt.
Jag väntar på fakta, men det är inte du intresserad av.
Och om den fakta är att alla påståenden är fel, så är jag med på detta.
Men du skulle aldrig acceptera att man hittade saker som kan leda till avskedande.
Det som är roligast , det är att man i R legitimerar främmandes makt och vara med och påverka valet.
När vi kommer till nästa D-president, så kommer du gälla som en lite skitunge över samma sak.
Det är så en hycklare gör, och har inte det minsta intresset över sitt land.
Utan makt ska uppbringas till varje pris, och demokrati är inte av intresse.

Och vad spelar hopp för roll i en utredning?
Verkar som du inte ens förstår hur en sån går till.
Foliehatten börjar bränna ser jag?

Jag är dock imponerad att du lyckas lägga till din R/D trams i nästan varenda inlägg.

Jag håller varken på R eller D; jag är neoconofob och hoppas neocons Bush/McCain/Graham/Hillary dör/dödas så snabbt som möjligt

Min topp-3-lista presidentkandidater:
1 Trump
2 Bernie
3 Obama

Min botten-3-lista:
1 Hillary
2 McCain
3 Bush (GWB)

Annars är ditt substanslösa inlägg inget annat än abstrakt bajs i vakuum och ett levande exempel på "Don't do drugs or you will end up like klyban"
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Hur bevisar man det på ett enkelt sätt? Låter inte alls enkelt, inte om man ska hitta en åtalspunkt. Nu är jag inte så bra på amerikansk rättsväsende men om Mueller måste bevisa uppsåt kan det bli knepigt.
Om inte avlyssningen specifikt har det på någonstans bandat förstås, det kan ju vara så, men det vet vi inte.
Nja. Det finns ett annat alternativ - att Manafort/Sessions/Kushner/Flynn/Bannon/Pence/Melania eller varför inte Barron Trump var med när Trump/hans krets konspirera med Putin eller varför inte marsianer och har några bevis.

Det är ju vad Mueller efter. Han vill få ovannämnda att vittna mot Trump genom att bevisa att de har begått några orelaterade, men allvarliga brott.

Men det är iofs troligare att de hittar 'Golden Shower'-tejp
2017-10-06, 21:08
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Foliehatten börjar bränna ser jag?

Jag är dock imponerad att du lyckas lägga till din R/D trams i nästan varenda inlägg.

Jag håller varken på R eller D; jag är neoconofob och hoppas neocons Bush/McCain/Graham/Hillary dör/dödas så snabbt som möjligt

Min topp-3-lista presidentkandidater:
1 Trump
2 Bernie
3 Obama

Min botten-3-lista:
1 Hillary
2 McCain
3 Bush (GWB)

Annars är ditt substanslösa inlägg inget annat än abstrakt bajs i vakuum och ett levande exempel på "Don't do drugs or you will end up like klyban"

Nja. Det finns ett annat alternativ - att Manafort/Sessions/Kushner/Flynn/Bannon/Pence/Melania eller varför inte Barron Trump var med när Trump/hans krets konspirera med Putin eller varför inte marsianer och har några bevis.

Det är ju vad Mueller efter. Han vill få ovannämnda att vittna mot Trump genom att bevisa att de har begått några orelaterade, men allvarliga brott.

Berätta nu istället hur du kan vara så säker inget samarbete med främmande makt har skett och med Trump
Hur vet du detta, före utredningen är klar?

Det går utför, och desto aggressivare blir du.
Varför så aggressiv på en sak du inte har en aning om vad som är A och vad som är B här.
Du vet inget mer än oss andra dödliga, så varför låtsas du annat för?

Men det är så skoj, inga möten hade skett, sen hade möten skett, sen inte det skett, men vänta det hade det, osv...osv.
Du flyttar fram gränsen hela tiden, och sen kommer utredningen och flyttar på den åt dig, sen sätter du en ny gräns, sen kommer utredningen och flyttar den åt dig.

Sen om detta slutar i inget, so be it, jag är för en genomför utredning, oavsett vart det slutar.
Det är vad vi objektiva vill.
Sen har du ett väldigt lustigt beteende, där du hela tiden flyttar gränsen ett steg när man konstaterar en sak i utredningen.

Och varför du inte välkomnar en utredningen inte komemr ge nått, är rätt märkligt.
Eller är du så tappad under vagnen att du inte kan se de strategiska möjligheter där?
2017-10-06, 22:21
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Berätta nu istället hur du kan vara så säker inget samarbete med främmande makt har skett och med Trump
För mig är svaret uppenbart varför inget fuffens skett, och det är för att inget tyder på det. Finns ju inget alls. Varför utredningarna pågår är för att de är konspirationsteoretiker eller för att de inte har något emot att hälla grus i Trump's maskineri.
2017-10-06, 22:24
Medlem
Tarstans avatar
Citat:

Det tror jag med. Det kan finnas bevis, det vet vi ju inte, men om bevisen består av vittnesmål så kan nog Trumps advokater slå in en kil där kanske.
Eller hade jag varit advokat så kan man "hota" med att försöka dra ur vittnena saker som kanske inte åklagar sidan vill ha fram.
Typ något om kongressen eller så, det kanske finns andra bandinspelningar, vem vet.
Kan bli snaskigt .
2017-10-06, 22:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
För mig är svaret uppenbart varför inget fuffens skett, och det är för att inget tyder på det. Finns ju inget alls. Varför utredningarna pågår är för att de är konspirationsteoretiker eller för att de inte har något emot att hälla grus i Trump's maskineri.
Så när jag hugger ned grannen, så säger jag bara det finns inget som tyder på jag huggit ned grannen eller nått fuffens.
Och sen ska dom ta mitt ord på detta?

Jag är ingen konspirationsteoretiker, jag väntar på utredningen.
Dom säkert kommer hålla på länge till.
Men du vet, hur vet du, "inget fuffens" är bara en gissning av dig.
Och som ni pratar en del om denna utredning, så verkar ni veta allt som hänt och inte hänt.

Så är det inte dax och lägga korten bordet vad som hänt och inte hänt(som då är relevant för situationen.
Så får vi se vad som blir rätt och fel, men vågar du/ni detta?
För möjligheten att du/ni kommer se extremt jävla korkad ut efteråt, är för stor att jag skulle våga mig på detta.
Sen kommer du bli utskrattad för alltid i dessa forum och dina "inget fuffens" och som ett skämt.

Som sagt vad, jag avvaktar tills det kommer information, varför gör inte du?
2017-10-07, 00:53
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Det går utför, och desto aggressivare blir du.
Varför så aggressiv på en sak du inte har en aning om vad som är A och vad som är B här.
Du vet inget mer än oss andra dödliga, så varför låtsas du annat för?

Men det är så skoj, inga möten hade skett, sen hade möten skett, sen inte det skett, men vänta det hade det, osv...osv.
Du flyttar fram gränsen hela tiden, och sen kommer utredningen och flyttar på den åt dig, sen sätter du en ny gräns, sen kommer utredningen och flyttar den åt dig.

Sen om detta slutar i inget, so be it, jag är för en genomför utredning, oavsett vart det slutar.
Det är vad vi objektiva vill.
Sen har du ett väldigt lustigt beteende, där du hela tiden flyttar gränsen ett steg när man konstaterar en sak i utredningen.

Och varför du inte välkomnar en utredningen inte komemr ge nått, är rätt märkligt.
Eller är du så tappad under vagnen att du inte kan se de strategiska möjligheter där?
Men sluta hitta på.

Jag flyttar inga gränser och jag välkomnar utredningen. Så länge inget läcks. Läcker man gör man för att skada och därför blir man mycket mer mindre trovärdig.

Sedan tycker jag personligen att det är rätt osannolikt att något olagligt skedde. Om det nu skedde något alls skulle det nog likna lobbying. Du donerar en stor summa till politikers valkampanj utan att kräva något och... pam... politikern hjälper dig.

I vårt fall var det ömsesidig. Båda parterna tog risk på sig, båda parterna gjorde varsin donation.
Trump donation var att han sa att han skulle 'get along with Russia/Putin' trots att det kunde skada honom. R-väljarna tycker inte om Putin, R-politiker hatar honom. Det var en stor sak (för USA-Ryssland relationer) när Trump sa vad han sa. Enastående! Exempellös!
Ryssarnas feta donation var att hacka DNC
2017-10-07, 01:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
I vårt fall var det ömsesidig. Båda parterna tog risk på sig, båda parterna gjorde varsin donation.
Trump donation var att han sa att han skulle 'get along with Russia/Putin' trots att det kunde skada honom. R-väljarna tycker inte om Putin, R-politiker hatar honom. Det var en stor sak (för USA-Ryssland relationer) när Trump sa vad han sa. Enastående! Exempellös!

Fast det där du beskriver är olagligt.

Men det är svårt att bevisa. Det kan vara så att man kan bevisa det hela i en öppen domstol, och då kommer allt ut, men det kan lika gärna vara så att man vet om det hela men inte kan tala om öppet hur man vet det, och Mueller ser till att Trump åker dit för orelaterade brott för att få bort honom ur bilden.
2017-10-07, 01:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Fast det där du beskriver är olagligt.

Men det är svårt att bevisa. Det kan vara så att man kan bevisa det hela i en öppen domstol, och då kommer allt ut, men det kan lika gärna vara så att man vet om det hela men inte kan tala om öppet hur man vet det, och Mueller ser till att Trump åker dit för orelaterade brott för att få bort honom ur bilden.

Vad är olagligt? Att ha ont uppsåt? Ja, men det är omöjligt att bevisa. Eller att hacka DNC?

Jag tror faktiskt inte på att Trump någonsin haft någon långsiktig plan. Han ville kanske bli mer trovärdig - titta, den mest alfa politikern i världen som lurade dumme Obama säger 'good things about me', men inte inte skit om Lil Marco. Han fick kritik för det av bland annat media och GOP och som det alltid händer med Trump backar han aldrig

Sedan började nog ryssarna "inspektera" honom - 'menar han allvar?'. Kanske "testade" honom och/eller hans stab.
De kom nog snart fram till att Trump inte bryr sig om 'Pax Americana' och troligen genuint gillar Putin

That's were enough. Jag tror som sagt inte att man verkligen pratade om 'collusion' eller liknande.

Varför tror alla att Trump/Kushner begått något (allvarligt!) brott. Dessutom är Trump nästan immun, andra är det inte, men finansiella brott är jävligt svåra att bevisa så vitt jag vet - böter, ja, men annat kräver att man bevisar ont uppsåt eller liknande.

Mannafort, ja, kanske. Men även där är jag inte så säker. FBI har tydligen försökt sätta dit honom i mer än 2 år? Och Trump verkar inte bryr sig så mycket
2017-10-07, 02:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men sluta hitta på.

Jag flyttar inga gränser och jag välkomnar utredningen. Så länge inget läcks. Läcker man gör man för att skada och därför blir man mycket mer mindre trovärdig.

Sedan tycker jag personligen att det är rätt osannolikt att något olagligt skedde. Om det nu skedde något alls skulle det nog likna lobbying. Du donerar en stor summa till politikers valkampanj utan att kräva något och... pam... politikern hjälper dig.

Hitta på vad?

Om nått läcker ifrån utredningen, så lär inte trovärdigheten för det som läckt ha någon som helst betydelse, det är ju trots allt bevis.
Det ändrar sig inte för det är läckt uppgifter.
Men sen kan man ifrågasätta att det läcker.

Osannolikt, nja,hur vet du det?
Det är inget annat än en gissning av dig.

Låter som det är bra att främmande makt hackar och påverkar val.
Vet du kommer gråta som en liten bäbis om det vore tvärtom.
Och om Putins KGB strategier kickar in, så kommer han hacka och göra fördel för Demokraterna nästa gång.
För finns inget bättre än putta och dra, när man vill destabilisera människor och allianser.

Inser att du bara har fantasier om hela utredningen.
Jag väntar till slutet, och gud vad jag ska reta dig om det är så du har fel.

Jag väntar och ser vad resultatet efter utredning är klar, du borde pröva samma istället för potentiellt göra bort dig illa.
2017-10-07, 15:56
Medlem
FlashyBears avatar
Senaste toppnyheterna:
1 Manafort. Räden. Avlyssnades och undersöktes under minst 2 år innan valrörelsen och har avlyssnats efter valrörelsen. Man kollar hans finanser under de senaste 11 (elva) åren.
2 Mueller kollar noga på piss-rapporten (träffade agenten bakom den) som FBI tog tag på minst för 1 år sedan och som man kan läsa i sin helhet https://www.documentcloud.org/documents/3259984-Trump-Intelligence-Allegations.html
3 Facebook drama

Det kan nog tyda på att många andra mer reella spåren ledde ingenvart. Ok, Manafort kanske åtalas och fälls (tillsammans med Flynn) för orelaterade brott.
Facebook är typ helt orelaterad till 'collusion' och väldigt svårt att bedöma - vem, vad, när - men ger fina siffror för hysteriska kärringar.

Vi kollar närmare på FB:s siffror.
https://www.nytimes.com/2017/09/06/technology/facebook-russian-political-ads.html
https://newsroom.fb.com/news/2017/10/hard-questions-russian-ads-delivered-to-congress/
1) $100,000 under mer än ett år
2) 3,000 ads, de flesta handlade om 'divisive issues', BLM och LGBT.
3) ca 500 "ryssar"
4) 10 mln som "såg" annonsen. Det är kanske max 5% som engagerade sig.. Facebook berättar inte siffran.

Det kan jämföras med
Trump spenderade $8,400,000 för 'online ads' bara under juli, sedan $11 mln i augusti och $20 mln i September. Minst $40 mln under juli-sep.
https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-08-21/donald-trump-bets-big-on-online-advertising
https://www.washingtonpost.com/news/post-politics/wp/2016/10/20/donald-trumps-campaign-spending-more-than-doubled-in-september-heres-where-the-money-went/
Clinton spenderade $30,000,000 under 'final stretch of the campaign'
minst $30 mln under en? månad.
http://elections.ap.org/content/reach-millennials-clinton-reserves-digital-ad-time

Sedan har vi Cambridge Analytica som ägs av pro-Trump/Bannon miljardären Robert Mercer. Vem är Robert Mercer?
Jo, https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_Mercer_(businessman)
Citat:
Robert Leroy Mercer (born July 11, 1946),[2] better known as Bob Mercer, is an American computer scientist, a developer in early artificial intelligence, and co-CEO of Renaissance Technologies, a successful hedge fund.

Så Trump hade ett väldigt bra 'Maschine Learning' team, datan över 200+ mln väljare och enorma resurser, men ändå tycker Putin-kramare att ryssarna var så pass duktiga att Kushner skulle dela med dem datan som troligen har värde på $X miljarder. Och super-duper ryssarna använde $100k och... PAM... vann valet

DNC-hacket? Kanske.
Allt annat är påhitt av latenta homos som dyrkar Putin
2017-10-07, 16:04
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Allt du skriver är ju ett påhittad abstrakt bajs i vakuum. Inte? Fortsätt med ditt tråkiga munbajsande

---------------------
OnTopic:
https://www.wsj.com/articles/kaspersky-says-it-is-pawn-in-u-s-russia-conflict-1507285528
Russian Cybersecurity Firm Faces Scrutiny
Citat:
In the 2015 incident, Russian hackers targeted an NSA contractor’s computer containing critical NSA cyberdefense data after Kaspersky’s antivirus software identified the information, The Wall Street Journal reported on Thursday, citing people with knowledge of the matter.
Citat:
Ms. Shaheen specifically requested that Adm. Mike Rogers, the head of the NSA, who has presided over the agency even as highly classified information slipped out the door, appear before lawmakers. On Friday, a spokeswoman for the Senate Armed Services Committee said she had no comment on Ms. Shaheen’s request; the GOP controls hearing agendas.
Kan det förklara varför NSA/CIA/FBI är så förbannade över ryssarna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in