Citat:
Ursprungligen postat av
TaxenSixten
Jag tror också att det kan ha varit planerat. Något han drömt om länge. Jag har skrivit om det förut.
Enligt PM frågade Kim om en tur i ubåten på torsdagen vid 17-tiden, om det nu är sant. Polisen säger att de har en mailkontakt där det bestäms om en tur i båten.
Innan dess kunde han ju inte veta att hon skulle vilja åka med.
Så snart de varit i kontakt med varandra vid första tillfället, kan PM ha börjat planera för en tur och allt som i den skulle ske. PM kunde inte veta säkert att KW skulle åka med på en tur, eller än mindre att hon skulle fråga om det (om det nu var så det gick till), lika lite som KW kunde veta att hon inte skulle komma levande därifrån. Icke desto mindre planerade KW för att komma levande därifrån, och PM kan ha planerat för motsatsen även fast han inte visste säkert om turen skulle bli av eller inte, men planera för det, det kan han mycket väl ha gjort.
Jag har tidigare föreslagit att det mycket väl kan vara så att PM från början planerat att en annan kvinna skulle bli hans offer. Ty, det var ju planerat en tur med honom och Deirdre King allena redan på fredagen, dagen efter turen med KW, enligt Deirdre King själv. Kan mycket väl vara så att PM planerat för Deirdre att bli hans offer, och att han justerade detta när Kim hörde av sig.
"– Vi skulle ut med Nautilus på fredagen veckan de anmäldes som saknade och han skrev till mig att ubåten var i toppskick, säger hon (Deirdre King) till Aftonbladet."