2017-10-06, 18:37
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Om man tror på den officiella versionen. Menar du att Paddock avslutar allt med två enkelskott med 10 sekunders mellanrum?

Han missade väl med första skottet eller något liknande. Men han var död när Swat stormade rummet. Det är bekräftat av Polisen. Om du inte tror på polisen så kan du bosätta dig i den andra tråden där dina likasinnade huserar.
Citera
2017-10-06, 18:39
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han missade väl med första skottet eller något liknande. Men han var död när Swat stormade rummet. Det är bekräftat av Polisen. Om du inte tror på polisen så kan du bosätta dig i den andra tråden där dina likasinnade huserar.

Han missade med att skjuta sig själv i munnen första gången och det tog 10 sekunder att fatta det, så han försökte igen..."super human" indeed.
Citera
2017-10-06, 18:41
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Om man tror på den officiella versionen. Menar du att Paddock avslutar allt med två enkelskott med 10 sekunders mellanrum?
Hur vet du ens att de två skotten kommer från hans revolver? Du kan inte dra några som helst slutsatser från den videon, punkt slut.
Citera
2017-10-06, 18:42
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Han missade med att skjuta sig själv i munnen första gången och det tog 10 sekunder att fatta det, så han försökte igen..."super human" indeed.

Jepp. Han missade sin mun. Eller han sköt av sig sin lilltå först, laddade om revolvern och sköt sig. Eller så sköt han sig i munnen men det tog helt enkelt inte livet av honom så han sköt sig en andra gång upp i hjärnan i stället.

Alla dessa är mer sannolikt än dina teorier.
Citera
2017-10-06, 18:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Hur vet du ens att de två skotten kommer från hans revolver? Du kan inte dra några som helst slutsatser från den videon, punkt slut.

Nä. Håller med. Den videon ger ingenting. Dom två sista ljuden kan vara annat än från just hans revolver.

Men det börjar bli tydligt att det är ett troll vi matar.
Citera
2017-10-06, 18:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:

Har jag sagt att de kommer från hans revolver? Jag har sagt att jag tror det är SWAT-styrkan. Det är för övrigt de enda två enkelskotten som finns inspelade vad jag vet.
Citera
2017-10-06, 18:45
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Har jag sagt att de kommer från hans revolver? Jag har sagt att jag tror det är SWAT-styrkan. Det är för övrigt de enda två enkelskotten som finns inspelade vad jag vet.
Och du har ingen aning om de två skotten kommer från SWAT-styrkan heller, så lägg ner ditt konspiratoriska skitsnack i denna tråd nu. Tack.
Citera
2017-10-06, 18:49
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Och du har ingen aning om de två skotten kommer från SWAT-styrkan heller, så lägg ner ditt konspiratoriska skitsnack i denna tråd nu. Tack.

Vem skjuter skotten enligt dig? Du måste väl ha en åsikt.
Citera
2017-10-06, 18:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ja, de två sista skotten (enkel skott) kommer 3:25 och 3:35 i videon och kan vara en mycket viktig ledtråd för det är de absolut två sista skotten man hör och de enda som man med större säkerhet kan säga komma från Mandalay Bay. Jag tippar på att det är SWAT-styrkan som skjuter ihjäll Paddock. Sen kan man spekulera i vad som händer med kulan och om den passerat kroppen och tagit vägen mot ett fönster. Det kan absolut inte vara Paddock som själv sätter TVÅ kulor i sig själv.
Citat:
Paddock var redan död när swat stormade rummet. Källa: Sheriffen på förra presskonferensen
När han förstår att hans rum är lokaliserat skjuter han ett skott genom dörren och skadar säkerhetsvakten i benet och skjuter tio sekunder senare sig själv med ett skott i munnen, gissar jag, eftersom han inte vill bli gripen levande.
Citera
2017-10-06, 18:54
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Vem skjuter skotten enligt dig? Du måste väl ha en åsikt.

Hans vapen kan mycket väl ha blivit "jammed" där och strulat iväg två skott. Om det ens är skott vi hör där.

Det är inte sannolikt att SWAT skulle ha gått in med en pickadoll in i ett rum där man vet att automat-eld kommer från. Och då visste dom inte ens att det bara var en skytt.
Citera
2017-10-06, 18:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
När han förstår att hans rum är lokaliserat skjuter han ett skott genom dörren och skadar säkerhetsvakten i benet och skjuter tio sekunder senare sig själv med ett skott i munnen, gissar jag, eftersom han inte vill bli gripen levande.

Finns en bild på dörren. Den blev pepprad inifrån med otaliga skott. Vakten som blev skjuten uppskattade det till 200 skott genom dörren (det tror jag är överdrivet dock i stundens hetta).
Citera
2017-10-06, 18:58
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Hans vapen kan mycket väl ha blivit "jammed" där och strulat iväg två skott. Om det ens är skott vi hör där.

Det är inte sannolikt att SWAT skulle ha gått in med en pickadoll in i ett rum där man vet att automat-eld kommer från. Och då visste dom inte ens att det bara var en skytt.

SWAT-styrkan var enligt uppgift väldigt "rag tagg" med en blandning av olika polistyper. Det är med största sannolikhet ett handeldvapen man hör när de två enkelskotten avfyras. Kan ha varit en Dirty Harry-typ som sagt "jag går in först" och pang...pang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in