Ni som brainstormar kring 500 000 kronors-darknet-beställnings-snuffspåret... Jag gillar absolut när det är högt i tak men ni har ju lyft på locket och är ute och kolonialiserar rymden sedan länge. Kom tillbaka från Raket-Madsens rymdstation nu..
1. Det verkar inte finnas ett enda bekräftat fall av 'snuff-beställningsmord':
[Wikipedia: Snuff film]
Some filmed records of executions and murders exist, but these were not staged for commercial purposes. The case of Australian paedophile Peter Scully revealed that he was selling films of himself torturing and raping children on the dark web, but these films did not show him murdering the victims.
2. Det kan väl tänkas att Peter Madsen har mer datorvana än ottoplommon, för att inte tala om vana i att googla fram avrättningsvideos, lustmordsspelfilmer och dylikt. Men vi talar inte om någon Edward Snowden direkt.
Jag har i vart fall inte sett något som tyder på att Madsen skulle vara en streetsmart cyberhacker som hittar i nätets mörka gränder. I så fall hade han kunnat börja med att lagra sina 'affärshemligheter' på ett mer diskret och tekniskt elegant sätt inför mordet.
Min gissning är att om selfie/video från brottet finns på nätet att det är tack vare automatisk säkerhetskopiering till Madsens iCloud eller motsvarande.
3. Till och med Madsen bör inse att IP-adresser är det minsta problemet när man fildelar videobevis på egen brottslig verksamhet. Därav att jag tvivlar på att han skulle ladda upp foto/video från brottet annat än oavsiktligt.