Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
De flesta tillåter väl att man tittar på strömmarna i realtid också? Exempelvis på en iPad eller genom en dator.
Min chef skruvade upp 3 kameror inköpta på Kjell& Co, till sitt sommarhus som har problem med romska besökare, upp till 10st kan samtidigt titta via internet på vad kamerorna ser, beroende på företagstjänst kan även det som kamerorna ser sparas ner på molntjänst, tror det var limit på 60gb om jag minns rätt och då bör det motsvara upp till 1 vecka bakåt med 3 kameror på 720p upplösning.
Han öste alltså upp 3 kameror från TP-link samt ett 4g modem som trådlöst tog kamerasignalerna.
De kameror som chefen öste upp kunde motorstyras pan/tilt/zoom , med färdiga appar för IOS eller Android, och man kunde även köra broadcast till större grupper, öppet eller slutet "sällskap".
Rent tekniskt kan alltså GM låtit någon sitta på en helt annan plats och hålla koll åt honom medan han låg och sköt, och då fått varning via någon av de 2 mobiler som han alltid hade på sig, och varför hade han en kamera riktad mot sig själv-det hade han ju själv ingen nytta av vad jag kan se.
Eventuellt kan detta vara hans "avskedsbrev", att han spelade in sig själv istället för att skriva en lapp, och då finns detta jävelskap någonstans på internet....