Citat:
Korrekt, det visar att stjärnhimlen i verkligheten roterar åt olika håll på norra/södra halvklotet.
Citat:
Du menar att alla klipp och vittnesmål från södra halvklotet är fejkl?Det var därför jag bad dig att definiera vilket "visuellt experiment" som du skulle godkänna.
Citat:
Vad Dubay påstår, eller vad jag skulle "erkänna" är irrelevant.så förstår du vad Dubay pratar om med Polaris? Om du nu erkänner att månen alltid följer solen och att stjärnorna alltid följer månen så får du ju massiva problem om du erkänner att här inte finns någon annan rotation samtidigt som du i nästa andetag påstår att stjärnorna rör sig åt olika håll. Du kan inte ha både och här det är antingen eller nämligen.
Jag vill ha en förklaring till fenomenet att stjärnorna roterar åt olika håll, beroende på varifrån observationen görs.
Citat:
Jag har inte påstått något, utöver att stjärnhimlen ser ut att roterar åt olika håll, så jag behöver inte bevisa något annat, i den här frågan.Skall ni bevisa det ni påstår så bevisa bara ett månen åker emot stjärnorna, inte med. Men det vet ju alla att så fungerar det inte i verkligheten. Hänger du med? Stjärnorna kan ju inte båda ha en annan rotation som ni påstår men också agera precis likadant i relation till månen och solen över hela världen. Antingen eller som sagt.
Har du någon förklaring till att månen ser ut att vara uppochned sedd från södra halvklotet?
https://sciencebasedlife.files.wordpress.com/2012/09/moon-upside-down.jpg