Citat:
Ursprungligen postat av
minay
På vilka grunder är lanko misstänkt??? (Bortsett fr. Silvriga bilen) känns intr att det framgår direkt eller är det jag som varit slarvig med min läsning?
Olika vittnen har sett honom springa ifrån platsen. Två vittnen har pekat ut honom specifikt med namn. Sedan har en annat pekat ut hoonom efter sett ett foto (visserligen efter att läst online). De är skjutna innefrån bilen och skytten har suttit i baksätet. Bara någon minut innan han ses springa därifrån. Sedan har han dokumenterat tillgång till ett identiskt mordvapen..
Citat:
Min teori är, att lanko var lejd till att styra upp mötet. Alltså har han ordnat upp att merhawi skulle vara på angiven plats den tidpunkten och gjort fällan.
Även om så vore fallet så kan man dömas till mord alternativt medhjälp till mord.
Polien har genom DNA-analys och vittnen bundit honom till platsen och att vara i baksätet. Polisen har uteslutit eventuellt andra skyttar som hade motiv genom avsaknad av deras DNA i baksätet samt att se deras rörelsemönster genom deras mobiltelefoni och förmodligen se över alibi. Eventuellt att de finns någon som hjälpt honom genom att köra get-away-bilen som stod parkerad på hans parkeringsplats. Dock tror jag det är han själv som kört den.
Citat:
Däremot är både han och lillbroshan shad fegisar och skulle aldrig kunna, hålla ii ett vapen, mindre än att avlossa skott haha.
Han har varit och tränat skjuta i Irak/Kurdistan samt tagit ett foto med ett vapen samt ammunikation som är identiskt med mordvapnet. Fotot på hans tjocka händer med vapnet finns i FUP. Experter har bevisat med hög sannolikhetsgrad att handen på fotot tillhör honom. Han har även frågat om vapnet och ammunikation och hur det används till kompisar som är kunniga inom vapen