2017-10-05, 23:28
Medlem
dialektikers avatar
Så han var en galning iallafall då. Ibland vet man inte om det är flashbacks allra vildaste fantasier som kommer fram i sådana här spekulationer, men ibland överträffar dikten verkligheten. Inga av hans vänner som anat innan?
Har han verkligen lyckats dölja sina böjelser? Eller kan folk omkring honom ha märkt, på ett sätt som inte vi vet om här.
Kollade lite på hans facebook-status i början och det såg ut som ganska normala människor som omgav honom.
Var det bara ett fåtal som visste om hans perversa böjelser då, tror ni?
Kan han haft andra omkring sig som hade lika galna fantasier som honom?
Han hade ju någon partner, var hon lika galen?
Citera
2017-10-05, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ottoplommon har rett i at Madsen utviklet sitt eget rakettdrivstoff, av bla krutt.

Godt job: Desværre er raketbrændstof ifølge moderatør OT. Tak for dit job!
Citera
2017-10-05, 23:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Åklagaren uttalade sig på det sättet på presskonferensen i samband med att torson hittades. Jag skulle tro att de skadorna som syftas på som tyder på att luft pressats ur bröstkorgen helt enkelt är brutna revben.

Jag tror inte de brutna revbenen uppdagades förrän vid obduktionen. Och åklagarens uttalande tror jag grundade sig i knivsticken, vilket senare "förtydligades" med att torson "punkterats" för att få ut luft och sänka den, eller för att gaserna skulle sippra ut.

Men nu ser vi hur fel sådana alldeles för snabbt dragna slutsatser kan bli.

Jag minns att jag redan då ifrågasatte om PM verkligen hade sådana kunskaper, och att om han hade det, så tydde det på att mordet var planerat. In retrospective så kan jag konstatera att det inte alls är omöjligt att PM hade sådana kunskaper, men att "punkteringen" ändå sannolikt inte hade gjorts av den anledningen, och att mordet sannolikt var planerat.
Citera
2017-10-05, 23:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Men käre jesus. Någon som skrivit referatet har missuppfattat detta skrev jag, har du skrivit referatet? Nej, så då menar jag alltså inte att DU missuppfattat något. Är vi inte lite väl taggiga nu, tat lugnt.

Okej, kan hända jag feltolkade dig, men reagerade på att du drog egna slutsatser utifrån ett annat citat, en svens sammanfattning som hade lika lite bäring om inte mindre i så fall än det direktreferat som det jag citerade. Avskyr sånt Hursom, släpper detta, men skulle gärna om jag haft tid och ork gått igenom o kolla alla livereferat från respektive då sånt retar mig till vansinne när man inte kan vara säker på det man läser, men omöjligt nu pga låsta artiklar i bt och ekstrabladet, vilka är de enda jag följer vid förhandlingarna. Att läsa de svenska taffliga undviker jag i möjligaste mån, får rysningar av alla felaktiga översättningar. Häromdagen såg jag mig nödgad att maila någon på AF som lyckats med konsttstycket att översätta "forskjellige" till "förskräckliga"
Hoppas det går att få tillgång till FUP på något sätt, och att det även blir öppen huvudförhandling så de fakta som presenterats kommer få sin rätta förklaring. Det är så oerhört tröttsamt med diskussioner som dessa ang huruvida det var en påse eller bit av overall som vävnadsrester hittats, vilken overall i ordningen , eller om det var på insidan eller utsidan overallen, eller för den delen om det var frågan om järn eller stål i sänkena trots att det redan framkommit exakt vad som sagt i liverapporteringar ang allt detta, men att det då återigen efter flera veckor ska generera ett helt dygns diskussion i tråden med mer eller mindre idiotiska omtagningar av detsamma.
Tar därför paus tills nåt nytt dyker upp. tack o hej.
Citera
2017-10-05, 23:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Spekulation är det väl inte då rättsmedicin sagt att så var fallet.

Jaha, så nu är det rättsläkaren som sagt att torson var punkterad för att den skulle sjunka, eller inte flyta upp. Då är vi tillbaka på ruta ett.

Var har du källan till det påståendet?
Citera
2017-10-05, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kontraktsstyckare blir det ju då. Men det vore intressant om du kunde ordna lite referenser på det där. Om det skrivits i media och det är flera experter som hävdar det borde det ju finnas en del.
Det kan jag göra en regnig dag. Eftersom det är för vårt fall oviktig info.
Det var ju ingen kontraktsmördare inblandad i det här, bara en sexualsadistisk idiot som njöt av att stycka kroppar.
När jag ändå har dig på tråden. Jag tror som dig att PM var på väg ut till den djupaste delen sydöst om Öresundsbron för att dumpa likdelar. Men att han insåg att det var för riskabelt och därför återvände till sin komfortzon Köge bukt som han är väl förtrogen med. Att torson flöt i land på södra Amager tyder på det. Vi vet ju nu att han höll till i västra och norra delen av Köge bukt. Sista observationen av Ubåten var vid Amager ca kl 01.00. Men jag tror att huvudet (ej så stort och nog det första han kapade) hade mest graverande bevis på dödsorsak. Så därför funderar jag på om huvudet blev sänkt där i djupaste delen.
Tror du att de kan ha sökt där?
Citera
2017-10-05, 23:56
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
I intervju-delarna med PM här, tycker jag att han framstår som sympatisk.

Får iaf Inga psykopatvibbar här.

https://youtu.be/Oysz1S4do-g

Tillåt mig äta upp detta tidigare inlägg med hull och hår.

MUMS MUMS.

Nu har jag svart på vitt att man inte kan SE vem som är psykopat eller ej. Iaf inte jag.
Senast redigerad av portnoy 2017-10-05 kl. 23:59.
Citera
2017-10-06, 00:07
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Godt job: Desværre er raketbrændstof ifølge moderatør OT. Tak for dit job!

Nu är jag inte riktigt med. Varför skulle infon om att PM har framställt krut vara OT och varför skulle detta anses vara en uppfinning som kineserna kom med för typ tusen år sedan?
Citera
2017-10-06, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja. Det handlar om att kroppen inte behandlas med värdighet. Även en förflyttning av en kropp kan rubriceras griftefridsbrott. Exvis om jag snor med mig min mammas kropp från bårhuset, sätter henne i bilen och åker ut i skogen. Typ.
Usch, morbid tanke.

Eller dumpar kroppen i havet....
Det är ur ett större sammanhang. Om du läser hela resonemanget förstår du.
Citera
2017-10-06, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det finns väldigt mycket i ämnet mord/griftefridsbrott.

Men om jag förstod dig rätt så undrade du väl varför en kontraktsmördare skulle ha rutin på styckmord?
Svar: Det ingår i deras yrke att både mörda för pengar och undanröja kroppar mot betalning (metod utifrån vad förutsättningarna kräver.) Börjar snart tro att du är en liten skrivbordskrigare.

Ingen annan än Kim och PM har befunnit sig på ubåten. Här är mördaren och styckaren samma person.

GW uttryckte väl sin förvåning att PM med sådan uppenbar enkelhet klarade av att göra det så snabbt efter att hon mördats. Det tillhör inte vanligheten.

PM har tyvärr inga sådana "normala" reaktioner. För honom handlar det om att förverkliga en sexuell fantasi han länge upphetsat tänkt på att genomföra. För honom handlar det om känslan och kontroll över en försvarslös kvinna i en ubåt som han är ensam härskare över, att göra henne helt försvarlös via tejp eller rep och sedan tillfoga henne smärta och se hennes skräck öka i ögonen. Det utlöser själva den sexuella tändningen och sedemera utlösningen.

En sexualsadist tänder inte på normalt sex utan där förbliver dom, i allmänhet, helt impotenta.

LHs mördare var helt impotent enligt hustrun. Men när han fick tjuvkika på unga flickor via ett fönster i en ladugårdsbyggnad då tapetserade han väggarna med sperma. Han var också stor konsument grovt sexrelaterat våld mot kvinnor.

Tyvärr kunde han inte hålla sig förrän han också ville förverkliga sin fantasi. Som utspelades på en trygg miljö, hans arbetsplats. Förskräcklig händelse.

Madsen valde också en trygg och säker miljö han hade kontroll över, Nautilus.

Det finns liknelser, som sagt.

Efter sexnjutningen och döden inträtt är offret endast en världelös köttbit som dom skall göra sig av med. Det är därför dessa personer helt kallsinnigt och rationellt klarar av att stycka en kropp.

Då handlar det om praktisk problemlösning och att komma undan från straff. Inget annat.

Just det momentet tror jag nog att han förberett relativt noga.
När i tid hade han kollat var och hur man skulle dränka en kropp och komma undan? I Östersjön.
Citera
2017-10-06, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Nu är jag inte riktigt med. Varför skulle infon om att PM har framställt krut vara OT och varför skulle detta anses vara en uppfinning som kineserna kom med för typ tusen år sedan?

Nej, jag trodde EJ att det var OT vad PM sysslade med, eftersom all sådan info kan var förklaring som leder fram till vad som fick PM att balla ur på Ubåten inför en von Bengtsson raketuppskjutning nästa dag. Men Moderator har sagt att det är OT om du går tillbaka ca 50 sidor. Så du får fråga hen.
Citera
2017-10-06, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ingen annan än Kim och PM har befunnit sig på ubåten. Här är mördaren och styckaren samma person.

GW uttryckte väl sin förvåning att PM med sådan uppenbar enkelhet klarade av att göra det så snabbt efter att hon mördats. Det tillhör inte vanligheten.

PM har tyvärr inga sådana "normala" reaktioner. För honom handlar det om att förverkliga en sexuell fantasi han länge upphetsat tänkt på att genomföra. För honom handlar det om känslan och kontroll över en försvarslös kvinna i en ubåt som han är ensam härskare över, att göra henne helt försvarlös via tejp eller rep och sedan tillfoga henne smärta och se hennes skräck öka i ögonen. Det utlöser själva den sexuella tändningen och sedemera utlösningen.

En sexualsadist tänder inte på normalt sex utan där förbliver dom, i allmänhet, helt impotenta.

LHs mördare var helt impotent enligt hustrun. Men när han fick tjuvkika på unga flickor via ett fönster i en ladugårdsbyggnad då tapetserade han väggarna med sperma. Han var också stor konsument grovt sexrelaterat våld mot kvinnor.

Tyvärr kunde han inte hålla sig förrän han också ville förverkliga sin fantasi. Som utspelades på en trygg miljö, hans arbetsplats. Förskräcklig händelse.

Madsen valde också en trygg och säker miljö han hade kontroll över, Nautilus.

Det finns liknelser, som sagt.

Efter sexnjutningen och döden inträtt är offret endast en världelös köttbit som dom skall göra sig av med. Det är därför dessa personer helt kallsinnigt och rationellt klarar av att stycka en kropp.

Då handlar det om praktisk problemlösning och att komma undan från straff. Inget annat.

Just det momentet tror jag nog att han förberett relativt noga.
När i tid hade han kollat var och hur man skulle dränka en kropp och komma undan? I Östersjön.

Dansk polis utelukker inte at det kan være flere gjerningsmenn.
Men lite sannsynlig ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in