2017-10-05, 19:38
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men snälla nån. Fortfarande teknikfråga. Jag undrar hur det gick till rent tekniskt att skicka en film
av styckningen som minne,souvenir eller för att dela med likasinnade.
UTAN ATT DET HAMNAR I SERVRAR SÅ ATT POLIS KAN FISKA UPP FILMEN OCH ANVÄNDA SOM BEVIS.
Tor är uteslutet pga "satans långsamt" av ett par st som använder det.
Har du någon annan konstruktiv lösning på problemet eller hade du bara lite kontaktbehov?

Fan, jag kanske bara hade kontaktbehov. Nej. jag har ingen annan lösning.
Citera
2017-10-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag ser verkligen fram emot huvudförhandlingen så att vi får svar. Om det finns svar då. Men RPUn skall väl vara klar först. Så jag kan tänka mig att de inte väcker åtal förrän nån gång första kvartalet 2018.

Jag ser också fram emot det RPU skulle väl vara klar till jul el nyår. Fy ska man kanske vänta till våren o sen får vi ju aldrig veta allt. Det vill jag nog inte heller..räcker med att jag kan tänka mig fasorna o ångesten hon hade under tortyren. RIP Kim o jag tänker på hennes anhöriga.
Citera
2017-10-05, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Jag ser också fram emot det RPU skulle väl vara klar till jul el nyår. Fy ska man kanske vänta till våren o sen får vi ju aldrig veta allt. Det vill jag nog inte heller..räcker med att jag kan tänka mig fasorna o ångesten hon hade under tortyren. RIP Kim o jag tänker på hennes anhöriga.
Familjen Wall ja. Stackars jävlar. De fick ju veta denna skändning, som vi fick veta fullt ut i tisdags, redan efter ett par dagar efter torson hittades. Det måste ha varit fruktansvärt. Jag vet inte hur jag reagerat om det varit min dotter. Jag har ofta tänkt på något sånt, att min tös skulle drabbas av en Madsen. Eller nej, min fantasi räckte inte fullt så långt. Men du vet vad jag menar. Då krävs det att man har ett stort nätverk för att överleva. Fast nu blev det OT.
Citera
2017-10-05, 19:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Intakt betyder orörd så ordvalet var inte ultimat.
För det första måste en mänsklig torso ha åstadkommits genom stympning, så din föreslagna tolkning är uppenbart orimlig av sammanhanget - ingen torso kan någonsin vara orörd. För det andra betyder såväl latinets intactus som svenskans intakt åtskilligt mer än bara orörd. Men den diskussionen kan vi ta i språkforumet.
Citera
2017-10-05, 19:56
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Fordi at tor er satans tregt.
nej, tor var segt för flera år sen.
Nu går trafiken genom höghastighets-anslutningar, flertalet såna.
Du kanske inte får ut några jättehöga hastigheter, men inte går det segt att surfa med tor.
det går lika snabbt som med en vanlig webbläsare.
Citera
2017-10-05, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nu är det ju så att nästan allting tyder på att detta var planerat. Men det spelar väl mindre roll, för rören var ju av järn/stål, inte aluminium.

Det som däremot är av vikt, om uttrycket tillåts, är det faktum att en naken människokropp är väldigt nära viktlös i vatten. Ofta räcker det med att andas in för att man ska flyta, och andas ut för att man ska sjunka. Det kan mycket väl vara så, och är väl troligt, att torson sjönk med de vikter som PM satte dit. Men att det ändå var så på gränsen att den snart steg till ytan igen då gasbildning startas.
Sedan ska man också tänka på att, ju djupare kroppen sjunker, desto "tyngre" blir den. Det PM missade, eller underestimerade, var lyftkraften som skapas av gasbildningen. Huruvida han tänkte på det, huruvida han kände till möjligheterna att punktera kroppen, och om detta faktiskt var vad han hade gjorts, som först hävdades i media, det vet vi egentligen inte. Men med det som nu framkommit, så är jag övertygad om att han inte har "punkterat" kroppen för att den inte skall flyta upp igen. Utan sticksåren är tillfogade av andra orsaker.

PM hade dessutom med sig lämpliga vikter, för ändamålet mycket lämpliga vikter. Han satte bara dit alldeles för lite. Han hade också, samma dag, utrustat båten med en såg.

Precis - hade PM dumpat kroppen någonstans där det var större vattendjup så skulle den producerade gasen ha blivit mer komprimerad av det högre vattentrycket, och därmed gett lägre lyftkraft.

Så PM har oturen att han kan inte kunnat njuta av sin ubåt och köra den under vattnet för det är för grunt utan att ubåten antingen skrapar i botten eller blir överkörd av något större fartyg som han inte kan se. Och PM har oturen att vattendjupet inte heller fungerar bra att sänka kroppen utifrån den mängd vikter torson hittades med.

Kanske har det funnits även verktyg som dock ramlat loss.

Och som jag nämnde tidigare - vi vet för lite om skadorna på kroppen för att veta om PM planerade att släppa ut gaser eller om han försökte fästa verktyg i kroppen eller om det var rent sadistiskt våld. Eftersom vi inte visste om stickskadorna på underlivet så var det naturligt att i ett tidigare skede tro att PM stuckit i kroppen just för att få den att stanna under vattnet.
Citera
2017-10-05, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Man behöver ingen extra telefon för att kunna sända en film...
Men det behövs säkert en extra telefon om man inte vill att polisen ska hitta spår av en video där man mördar och styckar en person på den telefon man vanligen använder.
Citera
2017-10-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag trodde de kallades stålverk. Men kan ju ha fel.

Edit. Man tillverkade tydligen BÅDE järn och stål.
Stål är till majoritet järn. Så järnmalm in för att producera järn. Sedan sälja viss mängd järn direkt för smide, gjutning mm men direkt använda större delen av järnet till att förädla till stål av diverse kvaliteter.
Citera
2017-10-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Precis - hade PM dumpat kroppen någonstans där det var större vattendjup så skulle den producerade gasen ha blivit mer komprimerad av det högre vattentrycket, och därmed gett lägre lyftkraft.

Så PM har oturen att han kan inte kunnat njuta av sin ubåt och köra den under vattnet för det är för grunt utan att ubåten antingen skrapar i botten eller blir överkörd av något större fartyg som han inte kan se. Och PM har oturen att vattendjupet inte heller fungerar bra att sänka kroppen utifrån den mängd vikter torson hittades med.

Kanske har det funnits även verktyg som dock ramlat loss.

Och som jag nämnde tidigare - vi vet för lite om skadorna på kroppen för att veta om PM planerade att släppa ut gaser eller om han försökte fästa verktyg i kroppen eller om det var rent sadistiskt våld. Eftersom vi inte visste om stickskadorna på underlivet så var det naturligt att i ett tidigare skede tro att PM stuckit i kroppen just för att få den att stanna under vattnet.

Det kan ju vara så att stickskadorna på den övre delen av torson hade syfte att släppa ut luft. Han pressade ju tydligen även samman torson så lungorna skulle tömmas på luft. Stickskadorna i könsdelarna verkar vara av rent raseri/sadism. Så.... jag skulle tippa på att skadorna fyllde flera syften. Men svar lär vi inte få på ett tag.
Citera
2017-10-05, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har väl ingen som helst betydelse om det var järn eller stål. Stål består till stor del av järn och båda är tunga metaller som lämpar sig bra till sänken.
Aluminium är en lätt metall, och framför allt är profilerna ofta tunna eftersom aluminium är starkt. Ingen skulle väl komma på tanken att göra sänken av aluminium.

Det var när Merwinna började fantisera om sänken i aluminium som den här diskussionen började spåra ut.
Ingen skulle komma på tanken att göra sänken av aluminium - om de har ett val.

I detta fall måste vi anta att åklagaren inte valt att så grovt missrepresentera att han säger järn om aluminium. Så vi kan nog vara 98%+ säkra på att det var stålrör. Alltså i grunden rejält tung metall men dock (tack och lov för resten av världen) alldeles för ynkling mängd för att vara säker på att kroppen skall stanna under vattnet.
Citera
2017-10-05, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
För många år sedan var jag vittne till en hemsk olycka. En bebis/ettåring föll ut genom ett fönster från andra eller tredje våningen och slog huvudet i gatan. Det kom inget blod alls.

Däremot svullnade hjärnan upp och barnet dog tyvärr.
Så hur vanligt är det att det blir blodigt vid slag mot huvudet tro.
Behövs experter för att besvara den frågan.

Men en specifik sak med små barn är ju att skallbenen inte är ihopväxta vilket gör att skallen inte beter sig på samma sätt som på en fullvuxen människa. Vi har ett par millimeter vävnad utanpå skallbenet, och skallbenet själv vill inte svikta. Så beroende på kraft och hur vasst föremål så spräcker vi huvudsvålen. Och om smällen är tillräckligt kraftig eller slaget tillräckligt fokuserat så får vi till sist sönder skallbenet.
Citera
2017-10-05, 20:20
Medlem
Peter hävdar att Kim dog i en olycka där hon fått en tung lucka i huvudet.

Hur förklarar han då att de har hittat skrap märken på hans högra hand, i ansiktet intill näsan och på nacken, dessa skrap har konstaterats komma från Kim W.

Hon kämpade för sitt liv, som han tillsist avslutade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in