Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-05, 18:24
  #13
Medlem
ChefPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Eftersom jag är svensk och tycker det är otroligt drygt att göra ovänner med folk som man bor granne med så hade jag nog inte gjort mycket av saken. Shit happens.

Annars kan du när du vet att han inte är hemma, försöka slå ut skruven in till dig, så du får ett hål in till grannen...

Sen köper du ett par burkar fogskum och går loss! Hoppas att så mycket som möjligt hamnar inne hos grannen innan det stelnar...
Citera
2017-10-05, 18:28
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Eftersom jag är svensk och tycker det är otroligt drygt att göra ovänner med folk som man bor granne med så hade jag nog inte gjort mycket av saken. Shit happens.
Visst är det så. Shit happens.

Citat:
Ursprungligen postat av ChefPaul
Annars kan du när du vet att han inte är hemma, försöka slå ut skruven in till dig, så du får ett hål in till grannen...

Sen köper du ett par burkar fogskum och går loss! Hoppas att så mycket som möjligt hamnar inne hos grannen innan det stelnar...

Blev nästan sugen
Citera
2017-10-05, 18:36
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Spruta in t.ex. liquid ass från teknikmagasinet i hålet tills han fattar att han bör komma och be om ursäkt

Det här var ju en fantastiskt bra idé

Man kan även trycka dit en liten fiberoptiksladd ala endoskop.
Kan vara intressant o se vad grannen håller på med.
Citera
2017-10-05, 18:37
  #16
Medlem
Horbock.i.Fjugestas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Eftersom jag är svensk och tycker det är otroligt drygt att göra ovänner med folk som man bor granne med så hade jag nog inte gjort mycket av saken. Shit happens.
Det vore väl ändå bra att berätta för grannen vad som hänt, så att personen ifråga inte fortsätter och borra?
Citera
2017-10-05, 18:44
  #17
Medlem
arakas avatar
Tunna väggar, förståndshandikappad granne eller både och?
Citera
2017-10-05, 18:49
  #18
Medlem
Är det köplägenhet? I sådana fall bör du nog gå och knacka på och visa honom vad som hänt sedan komma överens om något. Gapa inte ut honom då det säkert var ett misstag.

Är det hyres så ta det med hyresvärden direkt kanske.
Citera
2017-10-05, 18:54
  #19
Medlem
No-n-sences avatar
Klart det är ett misstag. Men grannen är skyldig att återställa skadan han har gjort.
Att stå för hela kostnaden för att måla om en äldre vägg är inte rimligt men helt klart en del.

Dessutom kan du kräva att det blir professionellt gjort om grannen skulle propsa på att fixa det själv, om du inte har förtroende för dennes förmåga.
Citera
2017-10-05, 18:55
  #20
Medlem
Berätta vad som hänt till föreningen. Det är föreningen som äger båda din och grannens lägenhet. Ni äger bara rätten att bo där.
Citera
2017-10-05, 19:32
  #21
Medlem
Prata med honom om att bygga om väggen. Prata med honom om att fixa hålet om du nu bryr sig så mycket. Bryr du dig inte så mycket och kan fixa det själv, så prata med honom i alla fall om att han faktiskt kom igen till din sida så att han vet det till nästa gång han borrar.

Är du ett litet spädbarn som är helt handlingshandikappad? Inga egna hjärnceller till att tänka ut och förstå situationen själv? Tappad som liten av mamma? Kan svara på dessa frågor i PM om du vill.
Citera
2017-10-05, 19:42
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supremanic
Spruta in t.ex. liquid ass från teknikmagasinet i hålet tills han fattar att han bör komma och be om ursäkt
Hahaha skrattade gott åt detta. Tycker det är en kanonbra idé! Passivaggressivitet när den är som bäst
Citera
2017-10-05, 19:56
  #23
Medlem
Alltså. Man undrar ju hur tunna väggarna är eller om han använde ett riktigt overkillborr.
Citera
2017-10-05, 20:01
  #24
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Det där är ingen vägg utan ett dörrhål igensatt med en masonitskiva eller liknande.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback