Citat:
Ursprungligen postat av
MrRosa
Är lite nyfiken vad folk föredrar att gästerna i programmet tjötar om.
Tycker det såklart är roligt när dom kommer in på små spår om någonting, typ vatten och svenska städer. Det är väl det som är meningen med programmet, att starta på ett fast ämne och sen kommer gästerna in på ett helt annat av sig själv. Alla anekdoter från gästerna är ju också uppskattade.
Det är egentligen dom fasta ämnena jag är mest nyfiken att höra om vad andra tycker.
Ämnen jag gillar: Svenska kändisbråk och standup i allmänhet typ vem som var bäst i släng dig i brunnen eller den senaste roasten. Svenska nöjesnyheter (typ Anders Borg) brukar ofta funka
Ämnen jag ogillar: Svensk politik, Martin har ju 80% AFA-hjärna så blir inte så nyanserat. Särskilt med tanke på att alla gästerna är vänster och håller med varandra. Trump är samma sak, kommer aldrig med nåt bättre än att "trump är dum".
Det kan vara kul att höra lite seriösa diskussioner ibland kan jag tycka, typ lite personliga som ett avbräck mot all humorrunkeri.
Jag är lite trött på allt stand-up tjat, det klart att dom ofta landar där naturligt, men blir rätt tröttsamt i längden.
Jag gillar när dom riffar loss, breitbart garvar jag fortfarande åt så fort jag tänker på det. Jag associerar Breitbart bara med smör nuförtiden, blir liksom förvånad när det egentligen är en wt-sida.
Pissar lite på kändisar och lite allmänt skvaller är också trevligt.
Ämnen jag ogillar: serietidningar, nörderiämnen, fantasy och sånt. Även Simons ständigt återkommande, trista anektoder om Larry David, serietidningen Mad, okända serietidningsförfattare/tecknare. Han är rolig annars. Men jag zoonar fullkomligen ut när dessa ämnen berörs.
Har egentligen aldrig fattat varför diskussioner om serietidningar är okej men inte sport.
Kan även störa mig på att han av någon får styra diskussionerna till sina favoritämnen.
Vilken mer nyanserad bild av Trump ska han ge när Trump ständigt slänger ut sig en massa idiotiska tweets? Trump är en idiot.
Kan tycka att Martin är lite barnslig gällande sitt polishat och kan ibland slänga ut sig nazist lite för fort, typ gällande Kringlans fru.
Men så fort dom eller andra i media uttrycker sig kritiskt gentemot SD är man ju vänster enligt diverse SDare. Många röstar nog blått men är ändå kritiska gentemot SD.