Citat:
Ursprungligen postat av
CarrieFisher
Jag förstår inte riktigt hur det kunde ta polisen så lång tid att hitta rummet skytten var i. Var skytten ensam på hela våningen eller? För om man ska tro media så kunde skytten spray n pray mellan 9 till 11 minuter och jag vet inte hur andra reagerar men grannarna borde väl ändå ha ringt polisen inom loppet av en minut när de hör att personen som är vägg-i-vägg skjuter automateld med en automatkarbin?
Jag har för mig att Sheriffen sade på presskonferensen att säkerhetsvakten var utanför rummet 12 minuter efter att SP började skjuta, vilket Sheriffen betecknade som fenomenalt.
Betänk att om man bodde i ett av de närliggande hotellrummen kl 22 på kvällen då kanske många inte ens var på sina rum i en stad som Las Vegas och hörde det oväsen som kom från en skottsalva som pågår i 10 sekunder från någonstans så var nog inte det första man tänkte på att "Nu sitter det någon och avfyrar ett helt magasin från någonstans ner mot en folkmassa. Det är bäst jag ringer receptionen eller polisen!" Efter det första tömda magasinet blev det ju ett långt uppehåll innan nästa skottsalva tog vid och då undrade säkert många av de som hörde om det bara var något tillfälligt oväsen. Sedan kommer nästa skottserie...Jag tror inte många av dem ens tänkte att det kunde vara vad det verkligen var. NU är det lätt att veta! Förmodligen efter den andra skottserien ringde någon receptionen/polisen som skickade en säkerhetsvakt som då var där efter ganska få minuter. Hotellet har väl inte säkerhetsvakter stående i beredskap överallt i hotellet. Och folk som ringer hysteriskt till receptionen titt som tätt har de väl inte beredskap på att serva just på stubben. Sedan blir det tydligen skottlossning mot säkerhetsvakten som säkert omgående rapporterar till receptionen som i sin tur kontaktar polisen som måste samla ihop en styrka som ska ta sig till hotellet och få information av receptionen. Sedan ska de ta sig säkert till platsen och det kanske inte var HELT säkert var det var.
72 minuter tog det tydligen sammanlagt och det kanske hade kunnat pressas ner LITE ytterligare, men jag tycker helt klart att det är fullt godkänt!