2017-10-05, 13:15
Medlem
ieshos avatar
Här är kanske ett stöd för min teori att Paddock var en "besviken statstjänsteman", van att döda?

https://www.reddit.com/r/conspiracy/comments/748c8k/potentially_some_more_info_regarding_paddock/
Citera
2017-10-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Medhjälpare i planeringen ja. Inte vid skottillfället. Snälla du.

Ja men om han har haft hjälp vid planeringen så kan du väl inte påstå att det inte finns något som tyder på att han kan ha haft en medhjälpare även vid skjutningen. Jag säger inte att han hade det, men det är definitivt en möjlighet som man inte kan bortse ifrån.
Poliser säger alltid att man inte får låsa sig vid en viss teori utan vara öppen för alla möjligheter och det är alldeles för tidigt att bara ha en enda teori om detta fall, i synnerhet när fallet är så märkligt.
Citera
2017-10-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Med hans namn på?

Vad jag förstår hade han bokat rummet i Marilou Danleys namn med hjälp av hennes ID, så även om han har bott i rummet från 27:e eller tidigare så är uppgiften om 2 pers i rummet inget som är uppseendeväckande eller konstigt. Han har ju bokat i hennes namn och vill kunna beställa roomservice och komma och gå hur han vill, det är klart att han uppger det som två st boende då.

Annars är det väl relativt enkelt för någon, t.ex en servitör på hotellet, att i efterhand skapa ett kvitto och lägga upp på sociala medier för att få uppmärksamhet och klick. Hen som postade kvittot på sina sociala medier raderade ju posten ganska omgående.
Citera
2017-10-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jo det finns det. Sheriffen Lombardo i Las Vegas säger själv att han måste ha haft en medhjälpare. Om du inte tror på polisen så är du själv en konspirationsteoretiker.

http://www.news.com.au/world/north-america/vegas-shooter-likely-had-an-accomplice-sheriff/news-story/610951816aa48c1d9e66867269147835

Jag vet inte om det var så men påstå inte att det inte finns något som tyder på det. Det finns faktiskt en hel del saker som pekar i den riktningen. Dina kategoriska inlägg tyder mest på att du är rädd för något.
Lita inte på någon eller något som kommer från dessa någon.De kan komma med massor av olika desinfo för att förvirra folk.Se på klippen speciellt det med taxiföraren och döm själva annars fastnar ni i en skog av värdelös information.
Senast redigerad av Hannial 2017-10-05 kl. 13:23.
Citera
2017-10-05, 13:25
Medlem
Mimurs avatar
Jag vill inte sälla mig till konspirationsteoretikerna, men med tanke på konstigheterna med olika datum på room service-kvittot och incheckningsdatumet så är det ju inte så konstigt att det i alla fall finns GROGRUND till konspirationsteorier
Citera
2017-10-05, 13:26
Medlem
Paddock bokade tydligen även rum i Chicago under Lollapalooza-festivalen i augusti. Hur fan skulle han ha fått dit vapnen, undrar man i sitt stilla sinne.

Eller var han bara där för att reka? Eller lyssna på musik?

http://www.fox32chicago.com/news/dont-miss/tmz-stephen-paddock-booked-hotel-overlooking-lollapalooza-2-months-before-vegas-massacre#/
Citera
2017-10-05, 13:31
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmmkay
Paddock bokade tydligen även rum i Chicago under Lollapalooza-festivalen i augusti. Hur fan skulle han ha fått dit vapnen, undrar man i sitt stilla sinne.

Eller var han bara där för att reka? Eller lyssna på musik?

http://www.fox32chicago.com/news/dont-miss/tmz-stephen-paddock-booked-hotel-overlooking-lollapalooza-2-months-before-vegas-massacre#/
Som du skriver kanske han bara var där för att rekognosera. Eller öva. Eller förbereda sig mentalt.
Eftersom han verkar ha planerat dådet in i minsta detalj så är det inte märkligt att han kör en testrunda innan han utför dådet på riktigt.

Edit: läste nyss att han aldrig dök upp. Så möjligtvis hade han planerat att utföra dådet på det hotellet, men drog sig ur, av någon anledning.
Senast redigerad av Libertarismus 2017-10-05 kl. 13:39.
Citera
2017-10-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Jag vill inte sälla mig till konspirationsteoretikerna, men med tanke på konstigheterna med olika datum på room service-kvittot och incheckningsdatumet så är det ju inte så konstigt att det i alla fall finns GROGRUND till konspirationsteorier

En förklaring enligt vissa sidor är att SP checkat in i Vista Suiten 25:e sept och det mindre rummet i anslutning till sviten 28:e sep. Det löser onekligen det mysteriet.

http://www.thegatewaypundit.com/2017/10/report-room-service-receipts-show-hotel-delivered-food-stephen-paddocks-suite-2-people/
Citera
2017-10-05, 13:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu verkar han dock indikera att Paddock kan ha fått hjälp med planeringen av dådet, inte nödvändigtvis med själva skjutandet.

http://www.express.co.uk/news/world/862496/Las-Vegas-shooter-motive-killer-mass-murderer-Stephen-Paddock-Marilou-Danley-FBI-gun

Och visst kan det vara så, men det vet vi inte än. Hur som helst är planeringen mer imponerande än själva utförandet imo. Som många redan konstaterat hade Paddock kunnat skörda betydligt fler offer än han nu gjorde om han utnyttjat tillfället till max. Fick han hjälp av någon låter det rimligare att vederbörande assisterade honom innan dådet utfördes.

Sen finns det ju faktiskt exempel på liknande dåd som planerats av ensamma gärningsmän under lång tid, Breivik ligger väl närmst till hands. Så visst, det kanske är orimligt att Paddock gjort allting själv, men inte omöjligt.

Det är, som det ser ut just nu, lite Breivik-copycat, över paddock. Litegrann – vänta, vad kan just jag ställa till? Sen har vi några kända "tornskjutare" i USA sen tidigare. Och rekord att slå...

Man får kanske lite känslan också av någon som planerat länge, och för vem planerandet varit en form av livsuppehållande verksamhet, men där utförandet kanske inte framstått som den höjdpunkt han hoppats på när han väl befann sig där.

Han har utgått ifrån vad som varit möjligt för honom, vilket nog stimulerat honom och hjälpt honom genom att han kunnat stanna under radarn (lite mot en del odds vad gäller vapenimförskaffande), han har hittat något ganska spektakulärt att ta sig för, men han har inte kunnat optimera resultatet givet vad som skulle ha kunnat vara möjligt.

En kulspruta hade ju varit vad han borde ha haft, inte en bumperkolvskarbin med garanterade eldavbrott för bondsöner med massor med harm innanför rocken. Han är en klåpare i det avseendet. En amatör.

Det är frågan om inte lagstiftarna kanske ändå borde titta på om det inte kunde gå att sätta sådana tomtar i terroristfacket, för att klumpa ihop stollarna på ett lite praktiskt sett. Kunde skicka lite goda signaler, kanske.
Citera
2017-10-05, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det är, som det ser ut just nu, lite Breivik-copycat, över paddock. Litegrann – vänta, vad kan just jag ställa till? Sen har vi några kända "tornskjutare" i USA sen tidigare. Och rekord att slå...

Man får kanske lite känslan också av någon som planerat länge, och för vem planerandet varit en form av livsuppehållande verksamhet, men där utförandet kanske inte framstått som den höjdpunkt han hoppats på när han väl befann sig där.

Han har utgått ifrån vad som varit möjligt för honom, vilket nog stimulerat honom och hjälpt honom genom att han kunnat stanna under radarn (lite mot en del odds vad gäller vapenimförskaffande), han har hittat något ganska spektakulärt att ta sig för, men han har inte kunnat optimera resultatet givet vad som skulle ha kunnat vara möjligt.

En kulspruta hade ju varit vad han borde ha haft, inte en bumperkolvskarbin med garanterade eldavbrott för bondsöner med massor med harm innanför rocken. Han är en klåpare i det avseendet. En amatör.

Det är frågan om inte lagstiftarna kanske ändå borde titta på om det inte kunde gå att sätta sådana tomtar i terroristfacket, för att klumpa ihop stollarna på ett lite praktiskt sett. Kunde skicka lite goda signaler, kanske.

Breivik var det ja, personen som jag inte ser som något geni som klarade av att både skapa bomber och införskaffa massmordsredskap i ett land där det är väldigt förbjudet.
Breivik gick dessutom ännu längre med sina planer för sig själv. OCH breivik var inte ens lika lyckad enligt samhällets normer än vad denna äldre gubbe var, och han lyckades ändå.

Nej människor som på fullaste allvar menar att en av 6 miljarder människor INTE kan fungera så här förbryllar mig väldigt mycket. Helt ärligt nu
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-05 kl. 13:48.
Citera
2017-10-05, 13:46
Medlem
Sjukt mycket information.

Kan någon som har koll bekräfta att skytten skjutit några skott inifrån och ut genom dörren?

Jag såg en bild på delar av hotelldörren där man kunde se kulhål. När i förloppet kan detta ha inträffat?
Citera
2017-10-05, 13:46
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Dom flesta har inte råd att begå ett sånt här brott. Och de som har råd och mår så pass dåligt kanske har en större bekantskapskrets som ser hur dåligt hen mår och tvingar personen att söka hjälp?

De flesta vill inte för det skulle vara för pinsamt, och för fegt, omanligt och bevisar bara att man fattat livet på fel sätt och att man är den största och löjligaste fåntratten på jorden. Det är först när man förstår att ens liv inte är andras fel som man kan njuta av det och föra ngt konstruktivt av det. Hamnar man fel så tar man sitt ansvar, inte andras liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in