2014-07-06, 18:23
Medlem
davemeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Sorry, det var som laste slarvigt. Jag trodde du menade mig. Mycket har jag blivit kallad, men "kand" var nagot nytt.

Ok, for mig ar det obegripligt att man kan tycka det. Men smaken ar olika def, tur det.

Har du en dragningskraft till "bröst" under normala förhållanden?

Män kör Dyra bilar för att kvinnor gillar lyxbilar.
Kvinnor har silikon för att män gillar fina fasta bröst.
Citera
2014-07-06, 18:26
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davemeister

Nu ar det inte silikon vs icke-silikon. Finns massor av ex. silikonbrost som ar snygga.
Citera
2014-07-06, 20:13
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davemeister

Konstgjort kan absolut vara snyggt, men inte de på bilden, väl? Det kan väl knappast vara en majoritetsåsikt bland män? Jag har en del vänner som tycker att större är snyggare oavsett allt annat, de skulle säkert gilla de, men jag skulle tro att majoritetsåsikten i åtminstone min bekantskapskrets är att bröst ska vara "droppformade", inte sfäriska.

Jag tycker att när det uppenbart även för oss utan specialkunskaper att det är konstgjort så är det inte snyggt, konstgjort kan vara bra så länge det finns en möjlighet att tro att det är naturligt. Jag tror inte det är så illa för personen på bilden ändå, jag tror att bilden är tagen efter en ganska färsk operation och att det kommer rätta till sig efter lite tid.
Citera
2014-07-06, 22:15
Medlem
BaldEagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
några exempel på vad jag i vart fall skulle kalla feminister som haft/ har ett vackert yttre.

http://content.time.com/time/photoessays/2009/10q_jane_goodall/10q_jane_goodall_01.jpg
http://bleubirdvintage.typepad.com/.a/6a00e554f1ae9388330120a78a7053970b-pi
http://media4.onsugar.com/files/2014/03/25/846/n/1922398/a003d107b86b1ccd_thumb_temp_image34439257139577024 3.jpg.preview_tall/i/Gloria-Steinem-Facts.jpg
http://www.citylights.com/html/WYSIWYGfiles/Image/Naomi.jpg
http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/02690/PUSSY-RIOT_2690861b.jpg
http://sverigesradio.se/sida/images/105/3182695_2048_1152.jpg?preset=article

Sen är det ett faktum att nej kvinnor som kallar sig feminister tenderar lägga ner hela den där skönhetsstressen som många kvinnor lever efter, dvs vi fokuserar på annat. Hade feminsiter som grupp lagt ner lika mycket tid på det hade vi kunnat plockat, vaxat, fixat och trimmat och sminkat oss till ett vad normen kallar för vacker kvinna. Men eftersom det inte är feminister grej att kuta runt och vara "vacker kvinna för män" utan lite mer "intelligent kvinna med egna och andra mål i livet än en man" så sitter det ex, antal sura bitterkukar på detta forum och startar trådar av denna typ där de kan klaga över "fula feminister". Finns folk till allt.

Intressant.
Tror du det är samma sak med manliga feminister? Att de skiter i sitt utseende?

När jag tänker efter har jag sett många feminister som är vackra kvinnor (i synnerhet särartsfeminister och om man tittar utanför svensk eller västerländsk feminism). Däremot har jag sällan sett snygga män som är engagerade feminister.
Citera
2014-07-23, 10:11
Medlem
Arethas avatar
Googlar man "feminist frisyr" (ja, särskrivet) så dyker det upp ruggugglor med ögonbryn som kaveldun och jättehögt klippt lugg. Finns särskilda intersektionella frisörer som fixar till den looken?
Citera
2014-10-15, 20:30
Medlem
UERATZs avatar
Dem går väl helt enkelt emot allt vad den "hemska mannen" tycker är bra!
Citera
2017-09-30, 10:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winterfall
För det första 1) Jag är seriös. 2) Den här tråden är inte till för att förlöjliga någon.

Hej alla! Jag har tittat igenom en hel del med dokumentärfilmer om just feminismen och en sak som slog mig var att de flesta feminister inte är särskilt vackra. Nu vet jag dock att det faktiskt är insidan som räknas men vid ett första möte så är det utsidan som man lägger märket till först.

Det som slog mig var att alla tycks antingen vara kortklippta (nästan snaggade), ha färgat hår, ha metaller i ansiktet och nästan ser ut som en kille. Nu är en del av mina vänner (kvinnliga) på Facebook rätt så insnöade på att vara feminister och efter att ha besökt deras fotoalbum så är det likadant där, tjejerna tycks alltid vara pojkaktiga tjejer som inte har en vacker utsida. Då var det en sak som slog mig, är det så att personerna en dag har vaknat upp och tänkt "Eftersom jag inte är attraktiv och kan få en kille, så är det väl lika bra att bli en feminist och träffa likasinnade som också tycker att män förtrycker allt och alla"?

Den senaste dokumentärfilmen som jag såg finns på SVT Play och eftersom jag är extra snäll idag så länkar jag den så ni kan alla beskåda den, http://svtplay.se/v/1978237/dokumentarfilm/fittcrew .

Nu tänker ni : Vad är det vi ska diskutera? Det som jag vill få bekräftat är ifall det verkligen är så att en del tjejer har insett att de antagligen inte attraherar killar och därmed skyller på att det är vi män som är orsaken till alla ideal och Gudvetvad?

Vänd på frågan. Varför blir fula människor feminister? Svaret är mycket enkelt.
Citera
2017-10-02, 02:42
Medlem
Ash-hadus avatar
Feminister kan vara snygga, efter att man svept en halv flaska vodka tar det inte många minuter innan en feminist är nästan lika snygg som en helt vanlig 5/10a.

Åsido så har jag faktiskt träffat en snygg feminist.
Vill verkligen understryka ordet: EN.

Fullt med piercingar i fejset, snaggat rosa eller grönt hår, take your pick, oftast feta.
Nej, om man tycker de flesta feminister är snygga är man nog ingen looker själv och allt är ju relativt.
Citera
2017-10-05, 08:20
Medlem
Pansarveckets avatar
För mig är det en gåta hur fula kvinnor tror att de med "feminismens" makt ska få till det med någon så att de slipper leva ensamma med sina katter.
Varför tror de inte att ful är osexigt nog? Ful, dryg och otrevlig lär inte bättra på chanserna.
Den yttersta makten en kvinna kan få är att bejaka sin kvinnlighet. Den genererar automatiskt massor av fördelar. Är man dessutom lite skärpt kan man gå mycket längre än de allra flesta män. Med minimalt med ansträngning.
Citera
2017-10-05, 10:55
Medlem
Jag har stött på flera feminister under min studietid som var hyfsat snygga eller okej, men det motvägdes av deras bisarra syn på omvärlden som exempelvis studenten som var besatt av våldtäkter och som skulle skriva sin uppsats i historia om våldtäkt. Generellt har de en mentalt vriden och ensidig syn som är väldigt svart och vit vilket gör det avtändande. I sig spelar det ingen roll eftersom om de inser att du inte delar denna uppfattning är du död för dem åtminstone tills de är i medelåldern och inser att de har kastat bort sitt den bästa delen av sitt liv.
Citera
2017-10-05, 11:12
Medlem
sealstrypers avatar
https://scontent.fume1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/22046767_1997878070493680_6898741668288049460_n.jp g?oh=cf0c82195f4d9647d6b154f0603a8fbd&oe=5A75FD55

En bild säger mer än tusen ord .....
Citera
2017-10-05, 11:31
Medlem
heropsychodreamers avatar
Flera skäl.

1, För det första så bryr sig riktiga feminister inte om huruvida män tycker dom ser bra ut. Alltså seriöst. Inte som en ful tjej som vet att hon är ful och låtsas eller inbillar sig att hon inte bryr sig. Utan Bryr Sig Inte. Så dom lägger ingen energi på att se bra ut.

2, Vackra kvinnor premieras av patriarkatet. Dom är fortfarande förtryckta men dom har massa fördelar vilket gör det mindre troligt att dom blir feminister.

3, En mindre punkt men ändå viktigt. En del feminister struntar inte bara i om deras utseende behagar män. Dom lägger dessutom energi på att göra sig mindre attraktiva för män. Dom gör det för att avsäga sig all manlig uppmärksamhet och den femininitet dom blivit påtvingade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in