Citat:
Och jag är rätt säker på att det är filmer på muslimska kvinnor som avrättas medelst halshuggning, stening och genom att bli levande brända, ev. av IS. Och i så fall kan M - eller någon annan - ha sparat och spritt dem av politiska syften. Drabschefen använde ordet "henrettelse", alltså "avrättning", och jag tror inte att en högt uppsatt polis skulle använda det ordet om en drogkartell tog sig rätten att mörda någon, även om mördaren själv kallade det för "avrättning". Utan det måste ha varit en avrättning efter en regelrätt dom i en domstol (att det sedan inte borde få förekomma IS-domstolar som dömer efter Sharialagar på ockuperat territorium är en annan sak). Men vi får se, det måste vi ju få veta så småningom.
EDIT: jag såg nu att även åklagaren använde ordet "henrettelse", så nä - det här måste avse avrättning efter i någon form av i alla fall för tillfället legal domstol.
EDIT: jag såg nu att även åklagaren använde ordet "henrettelse", så nä - det här måste avse avrättning efter i någon form av i alla fall för tillfället legal domstol.
Från BTs livesändning:
Politiet har gennemgået harddisken på Peter Madsens computer, hvor man ifølge anklageren har fundet videoer omhandlende "fetich, tortur og drab".
"For en god ordens skyld skal jeg nævne, at det ikke er drab, der har noget med Peter Madsen at gøre," siger Jakob Buch-Jepsen og fortsætter:
"Der er tale om filmopgørelser af, hvad der skønnes at være ægte drab på kvinder," fastslår anklageren.
Står INGET om avrättning, stening, halshuggning eller bränning, du som hävdar det får nog ta och komma med en källa, tack.
https://www.b.dk/nationalt/anklager-fremlagde-nye-beviser-videoer-med-fetich-tortur-og-drab-fundet-paa-peter