2017-10-05, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och jag är rätt säker på att det är filmer på muslimska kvinnor som avrättas medelst halshuggning, stening och genom att bli levande brända, ev. av IS. Och i så fall kan M - eller någon annan - ha sparat och spritt dem av politiska syften. Drabschefen använde ordet "henrettelse", alltså "avrättning", och jag tror inte att en högt uppsatt polis skulle använda det ordet om en drogkartell tog sig rätten att mörda någon, även om mördaren själv kallade det för "avrättning". Utan det måste ha varit en avrättning efter en regelrätt dom i en domstol (att det sedan inte borde få förekomma IS-domstolar som dömer efter Sharialagar på ockuperat territorium är en annan sak). Men vi får se, det måste vi ju få veta så småningom.

EDIT: jag såg nu att även åklagaren använde ordet "henrettelse", så nä - det här måste avse avrättning efter i någon form av i alla fall för tillfället legal domstol.

Från BTs livesändning:
Politiet har gennemgået harddisken på Peter Madsens computer, hvor man ifølge anklageren har fundet videoer omhandlende "fetich, tortur og drab".
"For en god ordens skyld skal jeg nævne, at det ikke er drab, der har noget med Peter Madsen at gøre," siger Jakob Buch-Jepsen og fortsætter:

"Der er tale om filmopgørelser af, hvad der skønnes at være ægte drab på kvinder," fastslår anklageren.

Står INGET om avrättning, stening, halshuggning eller bränning, du som hävdar det får nog ta och komma med en källa, tack.
https://www.b.dk/nationalt/anklager-fremlagde-nye-beviser-videoer-med-fetich-tortur-og-drab-fundet-paa-peter
Citera
2017-10-05, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Metro 3 okt (igår).
"Vi har genomfört en del dyk på platserna. De närmaste tio dagarma kommer vi genomföra ytterligare sökinsatser", skriver man.
Jag begriper inte hur man kopierar länkar i mobilen. Men så säger man ialla fall. Sluta gapa på mig om du inte vet vad du gapar om.
Fundera lite på hur du läser text. Var i ditt citat ser du någonting som inte stämmer med att de haft ett uppehåll i dykningarna på grund av dåligt väder? Ordet uppehåll innehåller en del ledtrådar. Bl a innebär det inte "har aldrig dykt" eftersom man ju måste ha gjort dykningar för att kunna göra ett uppehåll. Och det innebär inte hellar "avslutat", dvs att man inte kommer att utföra fler dykningar.
Citera
2017-10-05, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu har jag inte jättekoll, men förekommer det ens kvinnor som avrättas på IS-filmer?

Finns gör det kanske, men inte på någon av de filmer jag sett.

Citat:
Ja. Du VILL inte veta. Jag har själv inte sett dem, för det vill jag inte, men jag har läst om innehållet. De har även tvångsomskurit kvinnor.

Att de har tvångsomskurit kvinnor, betyder inte att de filmat kvinnor som blir lynchade. Sett endel IS videos, och i de jag sett har det bara varit män som blivit avrättade. Det finns "annat" man kan göra med kvinnor istället för att avrätta dem, om man säger så.
Citera
2017-10-05, 08:22
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du är nog rätt ensam om att se det som allmänbildning hur mycket flytkraft en uppsvälld kropp får... Prova att googla och hitta information om hur mycket gas som produceras.
Det var inte vad jag skrev. Det tillhör allmänbildningen att veta att gaser bildas vid förmultning.

En person som är expert på lyftkraft i vatten behöver inte veta exakt hur mycket vikter som behövs för att hålla kroppen nere när den förmultnar, men kan lätt räkna sig fram till hur mycket vikter som är tillräckligt för att tvinga kroppen nere. Om torson väger 50kg, kan maximalt 50kg gas bildas. Hur mycket vikter behöver du för att motverka lyftkraften hos 50kg gas? För en ubåtsingenjör är det inga konstigheter att göra ett överslag i huvudet.

Hursomhelst, min poäng var bara att illustrera att den store påstådde raket- och ubåtsingenjören är en bluff, vilket hans tidigare medarbetare vittnat om för länge sedan.
Senast redigerad av Saruman 2017-10-05 kl. 08:24. Anledning: Förtydligande
Citera
2017-10-05, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Fundera lite på hur du läser text. Var i ditt citat ser du någonting som inte stämmer med att de haft ett uppehåll i dykningarna på grund av dåligt väder? Ordet uppehåll innehåller en del ledtrådar. Bl a innebär det inte "har aldrig dykt" eftersom man ju måste ha gjort dykningar för att kunna göra ett uppehåll. Och det innebär inte hellar "avslutat", dvs att man inte kommer att utföra fler dykningar.
Du skrev att man inte dykt först. Därefter i ett senare inlägg att man gjort uppehåll. Hur ska du ha det? Inte lätt när du svänger på en femöring.
Senast redigerad av Picasso2 2017-10-05 kl. 08:30.
Citera
2017-10-05, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Jag förstår ärligt talat inte vart du vill med det här. Ingen har nämnt IS eller islam, eller vilken härkomst filmerna har, det enda vi vet är att de visar äkta halshuggningar och bränningar och att personen som kikat på dessa (för ja, det är PM, hans hemmadator länkar till den här hårddisken, gissningsvis har de kollat historiken på hans VLC eller något) senare har under extremt brutala förhållanden mördat en helt oskydlig tjej, och styckat hennes kropp. Att försöka blanda in politiska kort i det här är återigen ett försök för dig att förklara PM:s beteende. Vi har ingenting som visar att PM överhuvudtaget bryr sig om invandrarfrågan och absolut ingenting som visar att han är så engagerad att han sitter och sparar ner IS-filmer som han springer runt på stan med för att visa "IS rätta ansikte". Han hade fullt upp med annat, bygga raketer, ubåtar och glo på våldsporr,

Halshuggning,hängning,tortyr av kvinnor.
Det där med "bränning" börjar bli en trådsanning.
Som startades av, gissa vem.
Citera
2017-10-05, 08:30
Medlem
PantherEs avatar
Citat:
https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer-1

Du får läsa själv här, jag kan inte citera från BT av någon anledning. Det står i alla fall att åklagaren säger att det är avrättningsvideor från utlandet, att de inte har något med M att göra.
Var någonstans står det att de inte har något med M att göra?
Om jag läser rätt så står det att filmerna inte involverer = involverar PM (alltså att PM inte är med själv på filmerna) och ingenting om att de inte har något med PM att göra.

Citat:
»Det er nogle videoer, der efter vores opfattelse indikerer, at man kan have interesse for fetich, tortur og drab. Der er nogle meget alvorlige videoer om henrettelser af kvinder,« sagde Jakob Buch-Jepsen og understregede, at der ikke er tale om videoer, som involverer Peter Madsen.
Citera
2017-10-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Planerad kan gärningen ha varit i vilket fall, men möjligen inte överlagd. Han kan ha börjat planera redan när hon klev ombord på hans ubåt.

En viktig fråga är om de rördelarna och kedjan han använt som vikter kan knytas till ubåten. Om inte, så kan han ha förberett mordet och den påföljande sänkningen av den styckade kroppen, men helt enkelt haft för dålig koll på vad som ska till för att motverka den lyftkraft som uppstår hos de gaser som bildas vid förmultning. Om kedjan och rördelarna är sådant som många vittnar om har funnits ombord länge och legat och drällt, tyder detta på att han bara tagit vad han funnit ombord (då är mordet alltså inte överlagt).
Det är ju det där med sågen också, att han sågs ta med sig den just på morgonen där. Försöker hitta artikeln om det nu men svårt, men vad jag minns så lät det som att han "smög" med den mot ubåten. Den sågen har ju sedan försvunnit också.

Att han inte tog med sig några riktiga sänken kanske hade att göra med att han visste att det fanns lite skrot i ubåten han kunde använda. Eller så tog han med sig rörstumpar och sådant, just för att använda som sänke? Vet att han nämnde att rören som satt på Kim var av samma typ som fanns i hans verkstad - hur hamnade de i ubåten?

Jag vet inte, om han har planerat och överlagt det så är hans konsekvenstänk extremt satt ur spel. Påminner om den där australienska mördaren som skrev en bok om sitt eget mord och något mordförsök (under tiden han begick dem) och i boken kan man se hur han hittar på scenarier som han tror att alla runt honom kommer köpa rakt av. (Länge sen nu, men kommer ihåg att han snor offrets bil, och i boken beskriver han då hur han ska förklara för polisen att en kille bara gav nycklarna till honom för att han skulle iväg på en jorden runt resa. Det tror han att de bara ska gå med på, och typ låta honom behålla bilen?). Jag tror mer och mer att Madsen är så störd att han faktiskt trodde han skulle kunna snacka sig ur situationen där på morgonen efter...
Citera
2017-10-05, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Halshuggning,hängning,tortyr av kvinnor.
Det där med "bränning" börjar bli en trådsanning.
Som startades av, gissa vem.
Tack för korrigeringen! Det är oroväckande när man läst så många artiklar om det här nu och den typen av trådsanningar "kryper" in i ens bild av vad man läst...
Citera
2017-10-05, 08:33
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Jag försöker att skriva klart och tydligt hur jag funderar för att undvika missförstånd.

Varför gömde PM snuff film i hårddisken då? Studerade han anatomi i hemlighet?

Här på FB får man redovisa/bevisa sina påståenden med källa.Aja,baja

Om du orkade läsa till slut så hade jag graderat mig mot just sådana här sågningar. Jag skrev;
"PS.2 Innan ni sätter i gång med att mainsplaina mig tänk på att jag är okunnig i teknik."

Snälla, dina teorier är tagna ur luften, oavsett om de så skulle visa sig stämma. Därför är de ointressanta.

Mht. snuff - det din motståndare korrekt förklarar är att snuff, som skådespelade beställningsmord för underhållningssyfte, i stort är en myt (tills vidare), och att det inte finns en etablerad marknad, så du inte garanteras pengar ifall du gjorde en sån film. Det talar emot att Madsen skulle ha inspelad en film som skickades till någon köpare (och omvänd finns det inget skäl att tro att han gjort det). Det kräver ingen källa. Endast en trögis fattar inte bättre. Du låter (btw) som en kvinna, därför kände jag för att mansplaina dig. Nej, skojja. Förutom det med att dina hypoteser inte tjänar till att förklara något (m.a.o. din "teori" är dålig).
Citera
2017-10-05, 08:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Från BTs livesändning:
Politiet har gennemgået harddisken på Peter Madsens computer, hvor man ifølge anklageren har fundet videoer omhandlende "fetich, tortur og drab".
"For en god ordens skyld skal jeg nævne, at det ikke er drab, der har noget med Peter Madsen at gøre," siger Jakob Buch-Jepsen og fortsætter:

"Der er tale om filmopgørelser af, hvad der skønnes at være ægte drab på kvinder," fastslår anklageren.

Står INGET om avrättning, stening, halshuggning eller bränning, du som hävdar det får nog ta och komma med en källa, tack.
https://www.b.dk/nationalt/anklager-fremlagde-nye-beviser-videoer-med-fetich-tortur-og-drab-fundet-paa-peter

Olika tidningar tar med olika saker. Du får läsa här, jag kan inte citera från BT av någon anledning (dom kanske har någon spärr på hur många ggr man får göra det):

https://www.bt.dk/krimi/anklager-om-nye-beviser-mod-peter-madsen-der-er-nogle-meget-alvorlige-videoer-1

Här står det "avrättning" och "utlandet".

https://www.bt.dk/danmark/peter-madsen-havde-videoer-med-drab-paa-kvinder-paa-sin-computer

Här står det "hängning" och "bränning".

https://ekstrabladet.dk/112/peter-madsen-skal-blive-bag-tremmer/6853503

"Han tilføjer desuden, at man på en harddisk, der formentlig tilhører Peter Madsen, er blevet fundet videoer med henrettelser af kvinder ved hængning og ved afbrænding.

Videoerne er sandsynligvis virkelige, lyder det fra anklagemyndigheden."

"Stening" har jag läst någonstans, men hittar inte igen det, så strunta i det tills vidare. Det är ett elände att de inte kan sända ett ljudreferat, nu är man beroende vad olika mer-eller-mindre tröga reportrar uppfattar. Det kan även stämma att IS inte halshugger kvinnor, för att det är en "ädlare" avrättningsmetod och kvinnor ska ha något simplare.
Citera
2017-10-05, 08:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja. Du VILL inte veta. Jag har själv inte sett dem, för det vill jag inte, men jag har läst om innehållet. De har även tvångsomskurit kvinnor.

Ja, det är klart att drogkartellen SJÄLV kallar det för en "avrättning", men en polis eller åklagare skulle inte erkänna brotten som "avrättningar", för då skulle de ju i någon mån ge kartellen rätt att utdöma dödsstraff. "avrättning", ordet har med "rätt" - alltså rättegång, dom - att göra.

Som journalist använder man inte heller det ordet, just för att inte ens antyda att den som mördade en annan hade rätt att göra det.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3828647

http://drugnews.nu/2016/06/08/mexiko-brott-mot-manskligheten/

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13212111.ab

https://matzen10.wordpress.com/tag/mexikanska-karteller/

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6704022

https://www.svd.se/upptrappning-i-mexikos-knarkkrig-14rl

http://www.gu.se/omuniversitetet/aktuellt/nyheter/detalj/mexikanska-journalisten-anabel-hern-ndez-vagrar-att-blir-tystad.cid1159857

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article12442507.ab

http://omni.se/mexiko-fornekar-avrattning-av-42-gangmedlemmar/a/fec91b05-4e6b-41d9-acc4-2dfe7e278057

Här är en liten lista på exempel när termen avrättning används i journalistiska sammanhang som beskrivning på mexikanska drogkartellers mördande. Så släpp den grejen.

Vad är det jag inte vill veta, och hur i helvete vet du vad jag vill eller inte?

Kanske förekommer det IS-filmer i Madsens samling, men jag har inte sett explicit material där kvinnor mördas på film av dem. Någon stening finns det, men de är nog inte Madsen intresserad av. Det talas ju om halshuggningar, right?

Vet däremot att det finns flera från Mexiko med sånt innehåll.

Citat:
Jag bad om hjälp (inte en spydig recension) angående om Madsen kunde skickat en snuff från Ubåtstornet.
Utan att lämna spår, så att polis kan lägga vantarna på inspelade bevis av styckningen.
Alla hitintills har sagt att det går men ingen tycks veta hur.
Jag frågade alltså om teknik inte efter förutsättningarna att tjäna pengar på det.
Dessutom är mindre viktigt i detta sammanhanget då det handlar om att undanhålla bevis.
Eftersom att jag tror att PM ville spara det på film för att återuppleva det om och om igen
samt dela det med likasinnade.

Varför filmar mexikanska drogkartellen tortyr och mord?
För att sälja det sedan som snuff? Men det finns ju inga pengar att tjäna på det enligt dig.
Eftersom polisen ser så allvarligt på det så verkar det vara tortyr av sexualsadistisk karaktär.
Angående ditt påstående. Smily betydde skämt.
Så långt har jag kommit i kväll att jag vet att PM inte kan ha skickat det med Tor pga "att det är satans långsamt."
Folk är snabba med att vara spydiga men kommer sällan med konstruktiva lösningar på ett problem.

Well I'm sorry att jag inte skrev exakt som du ville.

Och vad är det för ohederlig debatteknik du kör med? Ställer en fråga och låtsas att jag svara på ett visst sätt? Nej kartellerna filmar naturligtvis inte sina mord för att sälja materialet på internet. Filmerna finns ju tillgängliga på nätet, 'ett par klick bort'. De släpper det som varning. Det är ju hela poängen med besinningslös tortyr och avrättningsmetod.

Madsen kan naturligtvis ha filmat och sparat materialet, men inte är det för att tjäna pengar till sitt projekt. Det finns väl 1000 ställen på nätet man kan spara material?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in