2017-10-05, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Eldavbrott pga kula i kläm eller dyl nämnde jag som trolig orsak till pauserna.
Knappast kula i kläm, man kanske patron som kommit snett eller fel på mekanismen eller nåt. Kula som stannar i loppet kan sluta med sprängd pipa eller nåt annat allvarligt. Kan skada skytten.
Citera
2017-10-05, 08:07
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Sorry, långt ner på sidan hittar ni infon: https://www.expressen.se/nyheter/las-vegas-mordarens-galenskap-den-sista-tiden/

Demens-biten var dock enbart mina egna spekulationer.

Du har lyssnat på Trump och gör det till din egen spekulation?
“He’s a sick man, a demented man. A lot of problems, I guess,” Mr Trump told reporters before boarding his Marine One helicopter as he makes his way to hurricane-ravaged Puerto Rico.
Citera
2017-10-05, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzer
Lagar hjälper inte..?
Å fan...så tillgängligheten till vapen spelar ingen som helst roll då..?
Jo, minskad tillgänglighet brukar minska risken för vådaskott i hemmen och impulsiva hämndauktioner pga oförrätter, t.ex vissa skolskjutningar. Det minskar även risken för att folk skjuts i samband med rån mm, om rånaren har anledning att tro att offret är beväpnad, så ökar risken för att rånaren skjuter först och frågar sen... Men när det gäller skjutningar som planerats under lång tid, så spelar vapenlagar väldigt liten roll. Så att vapen är svåra att få tag på är ofta bra. Men att som i Sverige ha dåligt fungerande polis och rättsväsende leder med tiden till att även allmänheten med stort berättigande känner sig tvungna att beväpna sig illegalt! Stänga vapenlagar kräver en väl fungerande polis och rättsväsende för att göra verklig nytta!
Citera
2017-10-05, 08:19
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Sorry, långt ner på sidan hittar ni infon: https://www.expressen.se/nyheter/las-vegas-mordarens-galenskap-den-sista-tiden/

Demens-biten var dock enbart mina egna spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Tack. Och under denna tid har han köpt på sig några dussin vapen. Talar tydligt för psykisk sjukdom.

Det nya för mig i den artikeln är sista stycket:
""Marilou Danleys bror Renaldo Bustos har berättat för ABC News hur han ringde henne direkt efter den värsta masskjutningen i USA:s historia.
– Hon sa "Slappna av, vi ska inte oroa oss över det här. Jag ordnar det. Få inte panik. Jag har rent samvete".

Inget står där om att Marilou Danley är gift med en Jose Bustos. Och var det samtidigt med G. Danley som GM var besatt av senaste tiden före dådet. Bigamist.
Citera
2017-10-05, 08:28
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Här spekuleras det om att vakten som blev skjuten störde Paddock i skjutandet. Dessutom hade P barrikaderat dörrar från trappan och sin egen dörr.

Paddock had somehow blocked stairwell doors leading to the hallway outside of his room, Hickey said, meaning Campos had to take the elevator on his quest to find the source of the gunfire that was killing dozens below. The door to the room itself was also barricaded, Campos found when he tried to open it, just before the bullets came through the door.

https://www.thedailybeast.com/unarmed-security-guard-jesus-campos-took-on-las-vegas-killer-stephen-paddock?source=twitter&via=desktop

Jesus Campos blev bara skjuten i benet. GM klarade inte av att döda Jesus utanför hotelldörren.
Eller så ville han inte döda.
Citera
2017-10-05, 08:32
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du och nyhetsankaret känns ungefär lika korkade.
Det är pga idioter som dig som andra idioter likt GM börjar mörda oskyldiga konsertbesökare.
GM var en Trumphatare, instabil liberal idiot.
Helautomatiska vapen är förbjudna i Nevada sedan 1986.
En AK-47 eller motsvarande som är semiautomatisk, har högre magasinskapacitet än en Browning BAR. Annars är skillnaden i eldkraft noll.

Browning BAR och andra semiautomatiska vapen är fullt lagliga i Sverige och de flesta europeiska länder.

Sverige har hårdare vapenlagar än USA, men ändå stadigt stigande andel grova brott med illegala vapen inblandande.

Lagar hjälper inte om samhället har sociala problem och ökande motsättningar.
Om en galning vill döda många så gör denne galning det, jmf terrordåden i Europa.

Ahh, så det är "pga idioter som mig" som massmördare i USA med hjälp av deras sinnessjuka vapenlagstiftning och generella inställning till vapen ska få frikort att mörda varandra, åtminstone i huvudet på vapenrunkare som dig? (Min fetning).

Erkänn nu, kliar det inte lite grann i fingrarna när du sneglar åt vapenskåpet till och samtidigt bygger upp vreden över alla dessa Trumphatande "liberala idioter"? Psykfall.

Noterar för övrigt att du "glömmer" att kommentera det faktum att flera av GM´s vapen helt lagligt var modifierade för s.k Bumpfire, vilket gör dina jämförelser mellan en halvautomatisk Browning med femskottsmagasin, och en AR-15 med högkapacitetsmag och därmed effektiv eldhastighet på 6-700 skott/minut totalt irrelevant, åtminstone utanför din egen vridna världsbild.
Senast redigerad av DaEzz 2017-10-05 kl. 08:43.
Citera
2017-10-05, 08:32
Medlem
ieshos avatar
Visst kan det ha funnits en politisk bakgrund. Det politiska klimatet i USA och hela världen blir alltmer polariserat och personer behöver inte vara högerextremister för att kunna spåra ut så här.

Dessutom så kan det ha funnits demensproblem eller liknande med i bilden. Han ser betydligt mer klar ut på bilder där han är yngre. Men hur kunde en person med begynnande demens planera och organisera massakern så extremt noggrant? Bokningar på två hotell invid konserter och mängder av modifierade vapen - ifall att. Kameraövervakning etc. Dessutom tycks förberedelserna ha pågått under en längre tid, ett år eller så.

Ingen tycks ha märkt något hat eller någon aggressivitet hos honom under den långa tiden av förberedelser. Är verkligen demens förenligt med hans målmedvetenhet och kan det förklara hans totala likgiltighet för andras liv?

http://iesho.blogspot.se/2015/10/27-lieutenant-commander-thomas-narut_19.html
Senast redigerad av iesho 2017-10-05 kl. 08:52.
Citera
2017-10-05, 08:36
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Jag gjorde förvisso ett likartat påpekande tidigare i tråden, men att säga att det inte skulle vara "anmärkningsvärt" när någon äger 20-30 -- eller snarare över 40 -- vapen är en karikatyr. Jo, jag vet att vissa jänkare gillar sina vapen, jag har själv bott där i 10 år. Men att som privatperson äga en arsenal på över 40 vapen är trots allt extremt.

Men visst, att de jeppar som gillar att dra ner på rangen och skjuta har ett tiotal bössor hemma förekommer, och får knappast folk att kontakta myndigheterna.

Patetiskt att det finns folk i denna tråd som verkligen tror på konspirationen om att detta skulle ha varit en vapenmotståndare som genom detta dåd ville få till stånd en skärpning av de löjligt liberala vapenlagarna.

Nu är du nästan lite patetisk!

Om det finns patetiskt folk som tror att vapenmotståndare som genom detta dåd ville få till stånd en skärpning av de löjligt liberala vapenlagarna....så kan det lika gärna finnas en patetisk psykiskt sjuk vapenmotståndare som genom detta dåd ville få till stånd en skärpning av de löjligt liberala vapenlagarna.

Vad jag vill säga är att du kan inte resonera logiskt om ologiska gamla gubbar.
Särskilt inte om de det senaste året fått fnatt på vapenköp....

Själv tror jag inte han var vapenmotståndare .
Senast redigerad av flashforward 2017-10-05 kl. 08:40.
Citera
2017-10-05, 08:41
Medlem
vittne-xs avatar
Stephen Paddock körde streamat 4-kamera system !

Enligt presskonferensen var det 2 wifi-kameror dolda på serveringsvagnen riktade mot korridoren samt brandtrappan, sen en i dörrögat och slutligen en "baby-monitor" uppsatt i rummet där han sköt, dessa kameror ska INTE ha spelat in.

Vad LVPD inte går ut med, men som nog många borde förstå är att SP inte kan ha legat på golvet och haft 4 monitorer att titta på medan han låg och sköt, eftersom alla dessa nu körde på wifi betyder det då att kamerorna var molnbaserade, så han hade då kanske 1 monitor med 4 kamerasplit, och eftersom det fanns i "baby-monitor" i rummet som var riktad mot honom när han sköt betyder detta att "någon" som inte fanns fysiskt på brottsplatsen, kunde följa brottet var som helst på denna planet, SP hade ju ingen som helst nytta av "baby-monitor" själv, rent praktiskt hade han fullt upp att skjuta mot folk.

Bild på riggade vagnen: https://imgur.com/a/oRDCj

Detta pekar på att SP hade minst en medhjälpare som helt enkelt via internet satt och bevakade kamerorna och sen via mobilnätet eller t.ex Skype, informerade SP när det dök upp folk i korridoren utanför.

Massmordet kan alltså ligga nedsparat på en molnbaserad server, och denna riggning av kamerorna, speciellt "baby-monitor" pekar klart på att det fanns andra förutom SP som var inblandade. Sen har även fynden i hans bil pekat på att han måste fått hjälp att anskaffa/tillverka de sprängämnen som hittades, och hans bokningar på andra "hotellrum" via Airb&b pekar även på att det fanns flyktplaner i detta dåd.

Presskonferensen ger nu också en helt annan timeline än tidigare:
https://www.facebook.com/News3LasVegas/videos/vb.101158809938537/1452282348159503/?type=3&theater
Senast redigerad av vittne-x 2017-10-05 kl. 09:17.
Citera
2017-10-05, 08:55
Medlem
Expressen:
https://www.expressen.se/nyheter/paddock-forberedde-sig-i-flera-artionden/

Joe Lombardo, sheriff i Las Vegas, är övertygad om att 64-åringen planerade att överleva attacken – och att han fick hjälp.
Enligt honom måste Paddock ha varit "en superhjälte" för att klara av att utföra dådet helt på egen hand, skriver Daily Mail.

Det sa jag för många sidor sen, det var inte bara han. (gäsp)
Han kanske gjorde det under hot eller han hade mehjälpare.

Läste om någon som berättat hur han behandlade sin flickvän på hennes jobb och skällde ut henne stup i kvarten.
Var det någon som bara ville komma fram i rampluset en stund då hans flickvän säger hon älskade honom.
Citera
2017-10-05, 09:00
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
GM var en Trumphatare, instabil liberal idiot.

Varifrån kommer den uppgiften?
Citera
2017-10-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer den uppgiften?

Jag har bara sett det i vår svenska kvällspress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in