2017-10-05, 02:46
Medlem
Browndawgs avatar
Vad är det för tjackad person som står och pratar nu? Hans käkar är så spända så han kan knappt prata.
Citera
2017-10-05, 02:49
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Ok, min källa är fysik A i gymnasiet.

Om du inte är övertygad om det så kan du söka på "incoming fire" eller "incoming PKM" etc. på youtube eller ännu hellre liveleak,com

Jag läste inte fysik på gymnasiet men jag hittade den här ljudfilen med en 223 burst:
https://www.soundsnap.com/fullauto_223_bursts_incoming_03
Låter inte alls som skotten vid hotellet som ändrar karaktär och går i varandra.
Citera
2017-10-05, 02:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Hmm väldigt intressant, det verkar som om denna skjutning avviker från dom flesta.

Ja, det är uppenbart så. Däremot skriver ABC att enligt uppgift från en insatt person i utredningen började han veckorna innan dådet drivas in i galenskap.
Citera
2017-10-05, 02:52
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Jag läste inte fysik på gymnasiet men jag hittade den här ljudfilen med en 223 burst:
Låter inte alls som skotten vid hotellet som ändrar karaktär och går i varandra.

Är den ljudfilen inspelat från den 32 våningen av ett hotell, i las vegas? Det är en ganska avgörande sak för ljudbilden.
Citera
2017-10-05, 02:59
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Hon fick inte sparken för att hon ansåg att offren var republikaner dvs Trumpanhängare utan för att hon sa att hon tyckte att det var rätt åt dom att dom blev skjutna, är det något mer du vill ha förklarat för dig? <3

CBS has parted ways with one of the company’s top lawyers after she said she was “not even sympathetic” to victims of the Las Vegas shooting because “country music fans often are Republican,” when discussing the mass shooting that unfolded in Las Vegas late Sunday night ...

Tror inte epitet idiot räcker längre.
Citera
2017-10-05, 03:02
Bannlyst
Citat:
CBS has parted ways with one of the company’s top lawyers after she said she was “not even sympathetic” to victims of the Las Vegas shooting because “country music fans often are Republican,” when discussing the mass shooting that unfolded in Las Vegas late Sunday night ...

Tror inte epitet idiot räcker längre.

Vänsterfalangen, feministerna, SJW och Hillarysterna förnekar sig inte. Minst sagt en osmaklig kommentar och visar hur långt nämnda grupper går med sitt hat. Sorligt.
Citera
2017-10-05, 03:03
Medlem
Citat:
Jag har aldrig blivit beskjuten så jag har inte någon uppfattning om den saken. Ge gärna ett hörbart exempel på vad du menar.
Här är en bra video: https://m.youtube.com/watch?v=JMq4wiIOKGE
Citera
2017-10-05, 03:04
Medlem
Bernie.Snusksten.s avatar
Citat:

Om du undrar vilka vapen som fanns på rummet så är ju endel listade i Daily Mail: http://www.dailymail.co.uk/news/article-4944234/Two-23-rifles-inside-Stephen-Paddock-s-room.html

Skrolla typ till mitten av artikeln så finns det några uppräknade. i både 5,56 ~ (.223) och 7,62 ~(.308).
Citera
2017-10-05, 03:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Är den ljudfilen inspelat från den 32 våningen av ett hotell, i las vegas? Det är en ganska avgörande sak för ljudbilden.

Oavsett ja eller nej på den frågan så låter det INTE så att bli beskjuten av såkallade intermediate calibers, dvs 5,56, 7,62x39mm.

Kulan når sitt mål innan ljudet gör det, smattrandet är kulorna(ca 900m/s) som färdas snabbare än ljudet(340m/s) som spränger ljudvallen, det dova ljudet som kommer ett par hundradelar efter är ljudet från pipan på vapnet.

Alltså ETT VAPEN 100%
Citera
2017-10-05, 03:06
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg

Nej det var svårt att finna skjutningar från 32:a våningen som kan återge akustik och eventuella ekon vilket jag förmodar att du syftar på. Vad skulle ljudet studsa mot förresten? Gatan?
Citera
2017-10-05, 03:09
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Oavsett ja eller nej på den frågan så låter det INTE så att bli beskjuten av såkallade intermediate calibers, dvs 5,56, 7,62x39mm.

Kulan når sitt mål innan ljudet gör det, smattrandet är kulorna(ca 900m/s) som färdas snabbare än ljudet(340m/s) som spränger ljudvallen, det dova ljudet som kommer ett par hundradelar efter är ljudet från pipan på vapnet.

Alltså ETT VAPEN 100%

Den förklaringen kan jag köpa, varför sa du inte det med en gång?
Citera
2017-10-05, 03:16
Medlem
Citat:
Den förklaringen kan jag köpa, varför sa du inte det med en gång?

Jag antog att det va underförstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in