2017-10-05, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
https://www.expressen.se/nyheter/las-vegas-mordarens-galenskap-den-sista-tiden/

Tack. Och under denna tid har han köpt på sig några dussin vapen. Talar tydligt för psykisk sjukdom.
Citera
2017-10-05, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Det finns dock demenssjukdomar som skulle kunna förklara det.

Förvisso. .....eller ett psykisgenombrott.
Citera
2017-10-05, 00:07
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Bilden på Vapnet med förlängt magasin och holografiskt sikte?(vapnet ligger bredvid GM, vapnet utan benstöd) det vapnet har en mynningsbroms, INTE en flamdämpare

Om du menar vapnet som syns genom den trasiga dörren så går det inte att avgöra pga den dåliga kvaliten, men den bilden finns med bättre kvalite, såg den igår, om du hittar den så kan vi kanske avgöra saken.

Orkar inte leta ikv. Den kombinerade tycks ha en krage som går att urskilja till skillnad från den rena bromsen men det är svårt att se på bilden ifråga. Vet inte varför man skulle montera en kombi vid automateld inne i ett hotelrum. Diskret eldgivning när man massmördar på en fylld fotbollsplan?
Citera
2017-10-05, 00:10
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Tack. Och under denna tid har han köpt på sig några dussin vapen. Talar tydligt för psykisk sjukdom.

Eller så har han hittat en ny hobby att bränna sin pengar på, vid sidan om storspelandet. Om jag fick skulle jag oxå ha 40 vapen, minst.
Citera
2017-10-05, 00:10
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Attorney for Marilou Danley makes statement on her behalf: "I knew Stephen Paddock as a kind, caring, quiet man.
https://twitter.com/ABC/status/915699579676327936

Den sk flickvännen uttalar sig via sin advokat.

Sen stämmer inte den tidigare uppgiften om att hon hade två socialförsäkringsnummer och var gift med två män samtidigt. Tidningen har fått pudla.
Citera
2017-10-05, 00:11
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natwan123
Jag tror att han skulle göra en stor vapenförsäljning med tanke på att han tar 23 gevär med sog dit och skulle träffa köparna i hotellrummet. Köparna visar sog sedan att vara ISIS (som planerat detta dådet försiktigt i förväg). De dödar säljaren (Paddock) för att sedan utföra dådet och dra därifrån. Bara min teori.

Det är extra intressant när man täbker att det fortfarande inte kommit något klipp på Paddock via CCTV när han tar in väskorna intill rummet. Kan tänka mig att en sådan 5-stjärnigt hotell är full med kameror. Något kånns inye rätt i det här.

Alltså, helvete jag skulle inte skriva på ett tag tänkte jag men hur fan tänker du när du menar på att ISIS har svårt att skaffa 23 stycken vapen? Till graden att dom måste anlita någon från platsen Las Vegas och låta honom köpa vapen för att sedan köpa dom av honom? Så kasst tänkt. ISIS har så jävla mycket vapen över hela jordklotet så du förstår inte.
Citera
2017-10-05, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Varför skulle bilder från övervakningskamerorna finnas uppe? Allting som sker i polisens utredningen läcker inte ut. Det har heller inte skett skottlossningar från olika våningsplan, det finns åtminstone inga bevis för detta. Man behöver inte vara psykopat för att begå massmord.

Om det fanns övervakningsbilder som visar när Paddock går ut och in ur sitt rum, när han bär väskor och så vidare så skulle dessa bidra till att minska spekulationer. Nu vet man ingenting och då uppstår känslan av att polisen döljer något. Jag vet inte om det skulle vara integritetskränkande att visa en övervakningsvideo.
Citera
2017-10-05, 00:12
Medlem
Browndawgs avatar
Fortfarande ingen presskonferens? Fan också, eller har jag missat någon? Dom hade ju presskonferenser ganska tätt
Citera
2017-10-05, 00:16
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Högsäkerhetshotell? haha, Vet inte inte vad det är för skit du läser, men det är ingen screening av bagaget på Mandalay Bay, det finns även flertalet ingångar (anslutet till ett convention center och ett shopping center) som gör det ännu enklare att komma in. Det är heller inga metalldetektorer vid ingångarna (vilket inte heller skulle funka eftersom det är lagligt med conceal carry i Nevada och även tillåtet att conceal carry på hotellet), dock lagar emot att vara berusad och bära vapen men det är en annan femma.

Jag litar inte på Aftonbladet eller annan media, men det betyder inte att jag ser spöken i varje djävla hörn utan tänker själv och formar min egen uppfattning.
..de var lite väl provokativt med Aftonbladet referens än vad som vad tänkt - ursäkta mig

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Enligt de sajter du listat så sköt polisen ihjäl en ordningsvakt för att mörka det hela och sen även mörkade att ordningsvakten var död. Säkerhetsvakten blev skjuten i benet och överlevde. Tror nog att säkerhetsvaktens familj skulle veta om säkerhetsvakten lever eller inte, eller de kanske är på med "lögnen".

Så nej, jag tror inte att det var fler skyttar, om det var fler skyttar så skulle polisen gått ut med detta, jag tror inte det är en false flag operation av demokrater (eller andra liberaler) för att stärka vapenlagarna och avväpna befolkningen för att förhindra uppror eller liknande.´

Edit: Se inlägget ovan för "skytten" på fjärde våningen. Men, att inga skott hörs då är väl för att den bytt till ett ljuddämpat vapen?
Polisen sköt ihjäl en ordningsvakt för mörka det hela? Det har jag inte länkat nått om?
Det var vittnesmål om flertalet skyttar, polisradio som nämner fjärde våningen och hans bror som berättar att han saknade militär bakgrund (denna: https://www.bitchute.com/video/0Fp3xgmQgiA)

Notera att det är skrivet i sten (eller Aftonbladet lol) att det automatiskt innebär en False Flag med Gun Grab Agenda. Folk verkar ha dött, och hade de varit en vanlig sådan Agenda styrd operation så hade man agerat som Nice, Bataclan etc. - dvs utan dödsoffer.

Hursomhelst, de lät enormt drygt med Aftonbladet, Flåt (uppriktig ursäkt)
Citera
2017-10-05, 00:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Fortfarande ingen presskonferens? Fan också, eller har jag missat någon? Dom hade ju presskonferenser ganska tätt

Kolla LVMPDs twitter:

Citat:
We will be conducting our next press conference regarding the Mandalay Bay shooting at 5 p.m. at #LVMPD HQ, 400 S. Martin L. King Blvd.

https://twitter.com/LVMPD/status/915689724169224192

När är det, 2 vår tid? Orkar inte räkna efter själv.
Citera
2017-10-05, 00:17
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Om det fanns övervakningsbilder som visar när Paddock går ut och in ur sitt rum, när han bär väskor och så vidare så skulle dessa bidra till att minska spekulationer. Nu vet man ingenting och då uppstår känslan av att polisen döljer något. Jag vet inte om det skulle vara integritetskränkande att visa en övervakningsvideo.
Fast anledningen att polisen inte lägger ut dessa videoklipp i nuläget beror på att det kan skada utredningen. Så småningom kommer bilderna att släppas eller läckas.
Citera
2017-10-05, 00:23
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Kolla LVMPDs twitter:

https://twitter.com/LVMPD/status/915689724169224192

När är det, 2 vår tid? Orkar inte räkna efter själv.

Tack. Jo det borde vara kl 02:00 svensk tid. Jag är inte på svensk mark just nu men om drygt 1,5 timme kommer dom uttala sig.

Något säger mig att dom kommer ha ganska mycket att säga på den här presskonferensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in