2017-10-04, 22:51
Medlem
Fler pusselbitar

Google lyfter videos och får dem att "trenda" om de vill folk skall se dem.
https://www.youtube.com/watch?v=8D0HSJDkFGI
Citera
2017-10-04, 22:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Bra, har du förstått nu? På vapnen som polisen säger är Paddocks så har de monterade muzzle supressors. D v s inte muzzle/flash hiders. Kolla klippet så förstår du.

Läs igen...
The rifle features a muzzle flash suppressor, making it harder to tell where the weapon is being fired from.
Citera
2017-10-04, 22:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Om det hade varit eko så hade alla skotten ekat

Hade de? Oavsett vart man riktar vapnet?
Oavsett om man skjuter framme vid fönstret eller en bit in i rummet?
Oavsett var man riktar mobilen?
Osv..
Citera
2017-10-04, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Osv..
Du menar att han skulle rikta vapnet åt ett helt annat håll... hur träffar han då. Ja eko är ljudvågor som studsar.
Citera
2017-10-04, 23:01
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Osv..
Vilket ljud är ekot, det med högt- eller det med lågt tonläge? Varför hörs ljudet med det höga tonläget först ibland och varför hörs ljudet med det låga tonläget först ibland?
Citera
2017-10-04, 23:01
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Läs igen...
The rifle features a muzzle flash suppressor, making it harder to tell where the weapon is being fired from.

Media ifråga har blandad ihop begreppen. Har du tittat på den korta videon? Där förklaras det vad en "muzzle/break suppressor" är och vad en "flash hider" är. Den ena tar bort lite av rekylen, men inte allt. Den andra tar bort lite av flamman, men inte allt. Det blir så, med media, när de inte vet vad de skriver.
Citera
2017-10-04, 23:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du menar att han skulle rikta vapnet åt ett helt annat håll... hur träffar han då. Ja eko är ljudvågor som studsar.

Han träffade knappast med alla skott, och nej jag menar inte att han skulle skjuta åt ett helt annat håll, det Jan gott räcka med att ändra vinkeln för att förstärka eller dämpa eko beroende på var reflektorn är belägen..
Citera
2017-10-04, 23:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Media ifråga har blandad ihop begreppen. Har du tittat på den korta videon? Där förklaras det vad en "muzzle/break suppressor" är och vad en "flash hider" är. Den ena tar bort lite av rekylen, men inte allt. Den andra tar bort lite av flamman, men inte allt. Det blir så, med media, när de inte vet vad de skriver.
Hur vet du att det är media som har fel istället för att du har fel? Hur vet du att det var en muzzle break fast alla anger att det var en muzzle flash supressor?
Citera
2017-10-04, 23:10
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Vilket ljud är ekot, det med högt- eller det med lågt tonläge? Varför hörs ljudet med det höga tonläget först ibland och varför hörs ljudet med det låga tonläget först ibland?

Ingen aningen utifrån den inspelningen. Kan lika väl vara att han sköt två vapen som KlokOchSnygg skrev - det går knappast att avgöra utifrån en mobilfilm upplagd på youtube..
Citera
2017-10-04, 23:12
Medlem
Citat:
Han träffade knappast med alla skott, och nej jag menar inte att han skulle skjuta åt ett helt annat håll, det Jan gott räcka med att ändra vinkeln för att förstärka eller dämpa eko beroende på var reflektorn är belägen..

Och du brukar kritisera oss som inte är lika naiva inför statliga versioner. Jag vet inte att man kan rikta ljud från ett skjutvapen. Man kan göra det svårare och lokalisera ljudet med dämpare men det är fortfarande ett ljud som jag tror har en cirkulär spridning

Kan inte heller se att byggnader står så tätt att ljudet skulle studsa fram och tillbaka, det är för mycket "luft"
Citera
2017-10-04, 23:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Och du brukar kritisera oss som inte är lika naiva inför statliga versioner. Jag vet inte att man kan rikta ljud från ett skjutvapen. Man kan göra det svårare och lokalisera ljudet med dämpare men det är fortfarande ett ljud som jag tror har en cirkulär spridning

Kan inte heller se att byggnader står så tätt att ljudet skulle studsa fram och tillbaka, det är för mycket "luft"

Jag säger bara att vi inte kan veta om det är eko, ett vapen eller två vapen utifrån en mobilfilm uppladdad på youtube..
Citera
2017-10-04, 23:27
Medlem
Citat:
Jag säger bara att vi inte kan veta om det är eko, ett vapen eller två vapen utifrån en mobilfilm uppladdad på youtube..

När vet man något enligt dig?
Det finns massor av vittnen som samstämmigt berättar likartade historier
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in