Är jag den enda som är förskonad från Postnords inkompetens?
Har i och för sig bara beställt kursmaterial som tagit mellan 2-5 dagar att få hem. Vissa verkar ha väldigt dåliga erfarenheter med Postnord.
Läste denna recensionen på deras Facebook och måste lägga upp texten här. Den gav mig ett gott skratt!
Citat:
Det måste varit en lång resa för er och en lång kamp. Att försöka axla manteln som Sveriges sämsta företag känns på förhand som en svår uppgift men efter att ha haft med er att göra mot min vilja åtskilliga gånger kan jag konstatera att ni klarat uppgiften med bravur.
Jag tycker det är lite tråkigt att man bara kan lämna en stjärna i betyg, en fin blå dessutom precis som er färg, ni hade förtjänat någon annan färg på stjärnan, svart hade passat utmärkt, samma färg på som på era hjärtan. Helst hade jag dock inte velat ge er någon stjärna alls men nu är jag dessvärre tvungen och det tar emot.
Min högsta önskan är fred på jorden samt att ni konkursar hårt och blir av med ert uppdrag.
Ett episkt eftermäle efter idiotkärringen Maud Olofsson. Minns att sammangåendet mellan danska och redan då katastrofala svenska posten offentliggjordes på ... 1:a APRIL!!!!
Jag var då övertygad att det var ett aprilskämt. Och, ja... det var ju just det det var, visade det sig. Tyvärr var det ett DÅLIGT skämt, och inte förrän de skyldiga smitit undan står det klart hur JÄVLA dåligt skämtet var.
Pranked!
(D.v.s. Du är knullad i röven av Maud Olofsson. P.S. Ska DU skicka ett brev idag? Glöm inte porto och vaselin.)
Regeringen kommer inom kort med ett förslag om att försämra postservicen till medborgarna.
Ett brev ska i fortsättningen ta två dygn innan det når mottagaren i en annan del av landet.
Det är den drastiskt minskade brevmängden som lett fram till förslaget
Citat:
Förslaget gäller brev och Postnord har längre velat ha en ändring för att spara pengar och slippa dyr flygdistribution.
Citat:
I dag ska 85 procent av breven vara framme hos mottagarna på ett dygn.
Citat:
Enligt förslaget ska Postnord i fortsättningen få två dygn på sig för att distribuera cirka 90 procent av 1:a klassbreven.
Är detta rätt lösning?
Edit: Mer citat
Senast redigerad av Cbreeze 2017-10-05 kl. 23:21.
Förfall... Det stora felet i postnord - precis som i majoriteten av alla andra statliga, kommunala och landsting:iga (heter det så?) bolag - är att det är förtvivlat få som jobbar med det bolaget ska göra. Postnord ska sortera och dela ut post och paket. Punkt. MEN: antalet som sysslar med detta är mycket få; de flesta i bolaget sysslar med administration. Inte för att det behövs, utan blott för administreringens egna skull. Övriga är mellanchefer för utredande och utvecklande avdelningar med engelska namn som ingen riktigt vet betydelsen av. Resten tillbringar dagarna med att gå på möten och konferenser där de käkar wienerbröd och minglar. Lönerna sätts uppifrån, och när de kommit ner på golvet - till sorterarna och brevbärarna - finns knappt några pengar kvar, och då får man också personal därefter, nämligen folk som antingen inte bryr sig eller med tiden blir apatiska och deprimerade.
Ingen skillnad. Skickar utskrivna bilder, A5, varje dag i lätta kuvert och säkert 90% av dessa levereras tidigast inom 2 dagar. Händer att det tar 3-4 dagar.
Man kommer att spara ganska många miljoner kronor på att slippa övernattbefordran av brev. Kunderna kommer inte heller att märka av det så särskilt mycket, förutom att det kanske leder till att posten delas ut rätt.