Citat:
Du missade en checklistepunkt: Då tog han ubåten och åkte ut och sänkte den i havet. Den som korsar psykopatens väg har en oproportionerlig hämnd att vänta.
För den som läser detta men inte vet vad vi snackar om, så är det den checklista man använder för att ställa diagnos på psykopater, PCL-r.
Tipsar alla tråddeltagare att läsa på om psykopati - här har ni beskrivningen av Peter Madsen:
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat
För den som läser detta men inte vet vad vi snackar om, så är det den checklista man använder för att ställa diagnos på psykopater, PCL-r.
Tipsar alla tråddeltagare att läsa på om psykopati - här har ni beskrivningen av Peter Madsen:
http://www.dagensjuridik.se/2009/06/sa-kanner-man-igen-en-psykopat
Haha, jag vet! Missade att feta det, kom på när jag postat , hämnden! Ett inte helt oviktigt tema i psykopatens liv, också Madsens. Med tanke på de oförrätter han ansett sig vara utsatt för, utfallen mot de han kallar icke seriösa medarbetare och deras svek, tänker på hans beteende i dokumentären med Von Bengtsson, hans oresonliga svartsjuka på von Bengtssons liv och familj och barn, hans krav på att vara projektet dedikerat 24/7 och efterföljande vredesutfall mot de som inte levde upp till detta. Temat i ett dylikt sexualsadistiskt mord som i detta fall, kan ganska enkelt ses som den ultimata hämnden; på modern, på hans misslyckanden med relationer, relationer med kvinnor, relationer öht osv.
Kanhända det som utlöste dådet var att han blev specifikt utmanad och provocerad av Kims utstrålning; Kim som jag uppfattat som en mycket stark och karismatisk kvinna, annorlunda. Han har ordat vitt och brett om att han gillar starka kvinnor, vilket jag tar som en täckmantel för att han i själva verket ganska typiskt känner sig mindrevärdig dem. Eftersom han inte skridit till verket tidigare med någon av de otaliga kvinnor han haft på båten och runt omkring sig, bör det ha varit något extra med Kim som fick honom att just där och då göra fantasier till verklighet. Att hon var för vacker, för stark, för smart. Hon var knappast en random för honom.