2016-07-06, 22:32
Medlem
Glantons avatar
Jaha, då var det dags att tacka en av trådens veteraner för att ha tipsat om Hetroertzen. Exakt vad jag letade efter utan att fatta det själv. När jag sitter och gräver i Ain soph aur så är jag lika fascinerad över hur satans bra det är som jag är förundrad över hur jag lyckats missa detta!
Att nämna Dødsengel i sammanhanget är inte fel då det nästan känns som ett systerband.
Ska absolut även gräva fram Capax infiniti-spliten mellan nämnda band.

NP : Hetroertzen - Endless light
Citera
2016-07-08, 17:31
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Angående kanadensisk black metal så har inte Akitsa nämnts.
Första skivan Goétie är lo-fi hypnotisk black metal med galen sång.
https://www.youtube.com/watch?v=mzzyWVJ19rY

Jag tycker att fransk sång passar bra till black metal.

Annars väntar jag otåligt på nya Inquisition.
En låt har släppts på youtube och Dagon sjunger inte som en groda längre.
NS : Inquisition - Wings of Anu
https://www.youtube.com/watch?v=UGdbsGFrvbY
Riffen klistrade fast sig i hjärnan efter andra lyssningen för mig.
Citera
2016-07-08, 19:57
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Jaha, då var det dags att tacka en av trådens veteraner för att ha tipsat om Hetroertzen. Exakt vad jag letade efter utan att fatta det själv. När jag sitter och gräver i Ain soph aur så är jag lika fascinerad över hur satans bra det är som jag är förundrad över hur jag lyckats missa detta!
Att nämna Dødsengel i sammanhanget är inte fel då det nästan känns som ett systerband.
Ska absolut även gräva fram Capax infiniti-spliten mellan nämnda band.

NP : Hetroertzen - Endless light

You're Welcome
Ja dom är helt otroliga!

Somsagt, Hängivenheten!
Citera
2016-07-09, 15:07
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afgrunden
Fy fan vad kul Drudkh och Grift kommer släppa en splitt senare i år: https://nordvis.bandcamp.com/album/h-gringar samt så finns det en Drudkh sång från albumet ute redan låter riktigt trevligt https://youtu.be/oX7l0OghZvk

Riktigt taggad på detta släpp. Älskar båda banden - Grift är ett av de mest lovande banden i detta land enligt mig - och visst låter Drudkh-låten lovande (frånsett trumljudet...) Höga förväntningar.

NP: Plaga - Trąby zagłady cz. II
Citera
2016-07-09, 18:09
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Riktigt taggad på detta släpp. Älskar båda banden - Grift är ett av de mest lovande banden i detta land enligt mig - och visst låter Drudkh-låten lovande (frånsett trumljudet...) Höga förväntningar.

NP: Plaga - Trąby zagłady cz. II

Grift är väl inte dåligt direkt, men jag stör mig enormt på att band såsom Panopticon, Saor, Wittr och nämnda Grift kallar sig för black metal. Det har ingenting med äkta black metal att göra när det låter gråtrunk med texter om längtan till sädesfält och demonstration mot förgörandet av naturen.. Dvs Eko-bm som det så fint benämns.. Jävla hipsterfjanteri!

MEN "Syner" är givetvis inget hafsverk. Stundtals är det riktigt bra som låten "Svältorna" t.ex.. Väldigt atmosfärisk.

Men är det black metal? NEJ!

NP: Dødsengel - Imperator
En av världens bästa jävla skapelser! Och hör sen!!
Citera
2016-07-09, 23:43
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Grift är väl inte dåligt direkt, men jag stör mig enormt på att band såsom Panopticon, Saor, Wittr och nämnda Grift kallar sig för black metal. Det har ingenting med äkta black metal att göra när det låter gråtrunk med texter om längtan till sädesfält och demonstration mot förgörandet av naturen.. Dvs Eko-bm som det så fint benämns.. Jävla hipsterfjanteri!

MEN "Syner" är givetvis inget hafsverk. Stundtals är det riktigt bra som låten "Svältorna" t.ex.. Väldigt atmosfärisk.

Jag vet att man inte får tycka de banden är black metal om man vill vidhålla en ball image, men har du hört skivan Social Disservices med Panopticon från 2011? Det är ingen som helst naturromantik och banjon lyser med sin frånvaro:

Hans överlägset bästa skiva:
https://www.youtube.com/watch?v=n-CItCWdqyA&list=PLV_3VlidsJ7KwYUBAxi8cyUGhHwbWl5mk
Citera
2016-07-10, 23:26
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Jag vet att man inte får tycka de banden är black metal om man vill vidhålla en ball image, men har du hört skivan Social Disservices med Panopticon från 2011? Det är ingen som helst naturromantik och banjon lyser med sin frånvaro:

Hans överlägset bästa skiva:
https://www.youtube.com/watch?v=n-CItCWdqyA&list=PLV_3VlidsJ7KwYUBAxi8cyUGhHwbWl5mk

Har hört den och visst, du har rätt i sak. Men det är fortf inte black metal i det avseende som jag vill att den ska vara och ej heller i det syftet som black metal en gång kom till.
Depression och politik hör absolut inte hemma heller i bm och där diskvalificeras nämnda album. Men likt Grift.. Så är Panopticon inget jag tycker är skräp så sätt, det är absolut bra.. Men jag kan inte ta det på allvar när de nödvändigtvis ska benämna sig just bm. För det besudlar fan hela genren och syftet med den.

Måste bara fråga.. Hur många här är bekanta med "Skogsraah"?..
Hands down, det SÄMSTA jag någonsin hört sedan jävla Liturgy och idiotbandet som släppte sunbather (fyfan) och som helt tar begreppet bm och fullkomligt downs-syndrom-pissar på det i all sin naivitet och totala okunskap.. Om ni inte hört det.. In på tuben och avnjut en stänkare som "Patriarkat".. Så fattar ni vad jag vill ha sagt med andra nämnda band.

Helt total fruktansvärd.

Återkom!
Citera
2016-07-11, 16:51
Medlem
Afgrundens avatar
Citat:
Har hört den och visst, du har rätt i sak. Men det är fortf inte black metal i det avseende som jag vill att den ska vara och ej heller i det syftet som black metal en gång kom till.
Depression och politik hör absolut inte hemma heller i bm och där diskvalificeras nämnda album. Men likt Grift.. Så är Panopticon inget jag tycker är skräp så sätt, det är absolut bra.. Men jag kan inte ta det på allvar när de nödvändigtvis ska benämna sig just bm. För det besudlar fan hela genren och syftet med den.

Hands down, det SÄMSTA jag någonsin hört sedan jävla Liturgy och idiotbandet som släppte sunbather (fyfan) och som helt tar begreppet bm och fullkomligt downs-syndrom-pissar på det i all sin naivitet och totala okunskap.. Om ni inte hört det.. In på tuben och avnjut en stänkare som "Patriarkat".. Så fattar ni vad jag vill ha sagt med andra nämnda band.

Helt total fruktansvärd.

Återkom!

Vet fan inte vad jag hörde precis kan vara det mest krystade och sämsta försök till black metal jag någonsin hört. Deafheaven eller Liturgy har ju inte en chans att ens komma när den låga nivån som det där höll. Det är ju musikaliskt dåligt som in åt helvete och ful var hon med.

Nu sköljer jag ner skiten med en kvinna som faktiskt kan göra musik i form av Immortal Bird och deras ep Akrasia https://www.youtube.com/watch?v=7jMs2NvnqJQ
Citera
2016-07-12, 16:13
Medlem
Albert.....Pikes avatar
Citat:

Helt total fruktansvärd.

Återkom!

Jävlar vad dåligt Skogsraah var. Jag undrar varför man släpper något så dåligt.
Kvinnor ska inte pyssla med black metal, det är ok med kvinnor i andra metal genrer.

På tal om värdelös black metal så kan jag tipsa om Black Northern Reign.
En dindu som försöker efterapa Abbath's krabbgång.
Muskialiskt är det snäppet bättre än Skogsraah.
https://www.youtube.com/watch?v=4yWqGR6LQ8s

På tal om bra black metal så släpper Wulkanaz nytt i Juli.

Annars lyssnar jag på årets bästa släpp hittills :
NS : Dark Fury - This Story Happened Before
https://www.youtube.com/watch?v=rCQiAFRb0I0
Vilket kraftfullt ljud, den måste spelas på hög volym.
Citera
2016-07-12, 16:39
Medlem
Är det någon som vet någon bra svensk sida att beställa kassettband ifrån?
Citera
2016-07-12, 20:48
Medlem
von_Ss avatar
Citat:

Helt total fruktansvärd.

Återkom!

Åh herregud. Mina öron. Min värdighet. Jag känner mig smutsig. Fy fan vad obeskrivligt dåligt det där var. Hoppar framför tåget om jag hör det där igen. Nu ska jag tvätta öronen med Ruins of Beverast för det var länge sedan.
Citera
2016-07-12, 21:03
Medlem
katatonis avatar
Citat:

Varken Panopticon eller Grift ser själva på sin musik som black metal utan snarare "folk metal", vilket dock ger vissa personer andra sorters associatoner. Kan inte uttala mig om Saor eller WITTR dock.
Senast redigerad av katatoni 2016-07-12 kl. 21:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in