2017-10-04, 20:51
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Det man ser i detta klipp är med största sannolikhet mynningsflamman yes. Men det är speglingen av den man ser. D.v.s Dan som befinner sig i marknivå filmar en spegling på ca våning 16-18 och då stämmer det väl med att skytten befinner sig i den motsatta utskjutande delen på ca våning 30 och upp.

Fast nu så hade skytten tydligen någon form av flame-hider så det emotsäger din tes. Dessutom borde man isådana fall se två ljuskällor om nu Paddocks skott reflekterades men vad jag kan se är det enbart skotten från 10:e våningen som syns. Rätta mig gärna om jag har fel.
Citera
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Nu ska vi se. Rednecks? Om vi ägnar oss åt favoritsysslan grovt generaliserande så borde väl Rednecks vara anhängare av Trump ja.
Att konsertens åhörare bestod av rednecks tror jag inte att jag sett någon pålitlig källa på ännu.
Döda: en ledig polis, en kvinnlig brandman, en manlig sjuksköterska, en fiskare från Alaska, en veteran, en lärare från Kalifornien, en lastbilsförare, en nyutexaminerad student...
...ja du kan ju kolla igenom listan och se om de finner gemensamma nämnare hos offren.
http://edition.cnn.com/2017/10/02/us/las-vegas-shooting-victims/index.html

ANTIFA gjorde ett uselt jobb här.

Om GMs motiv vet vi inget.
Men att countryfans är proTrump är välkänt.
CBS vice president tyckte på facebook att det inte var synd om offren för att de var proTrump.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
0,0027% dog av dom 22000 som va på konserten, 10%? LOL

Antar att användaren syftar på 10% av alla som faktiskt träffades.
Citera
2017-10-04, 20:52
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
På vilket sätt visar det att skott kommit från en annan våning?

Suck

Om du tittar centralt på 10:e våningen så ska du se en eldflamma smattra i takt med skotten.
Citera
2017-10-04, 20:53
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:

Nej av de som blev träffade.
Citera
2017-10-04, 20:54
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Fast nu så hade skytten tydligen någon form av flame-hider så det emotsäger din tes. Dessutom borde man isådana fall se två ljuskällor om nu Paddocks skott reflekterades men vad jag kan se är det enbart skotten från 10:e våningen som syns. Rätta mig gärna om jag har fel.

ingen vet ännu om just vapnet han använde vid just den salvan hade en suppressor/signaturdämpare. Olika suppressors tar bort olika mycket signatur, men ingen gör ett vapen helt tyst och osynligt.

Paddocks position verkar vara utanför bildens utsnitt på den där videon.
Citera
2017-10-04, 20:54
Medlem
Citat:
Drygt en halv person dog alltså. Vad fan gör en supernolla som du vid ett tangenbord? Ut och valla getter med dig!
Citera
2017-10-04, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Skottlossningen pågick när poliserna bröt upp dörren, sedan påträffades GM avliden när de kom in i rummet.

Kanske de andra skyttarna hoppade fallskärm ut genom de trasiga fönstren...?

Den uppgiften stämmer inte.
När polisen bröt in i rummet hade skottlossningen slutat för länge sedan.
Eller har du bevis för motsatsen?
Citera
2017-10-04, 20:58
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Den uppgiften stämmer inte.
När polisen bröt in i rummet hade skottlossningen slutat för länge sedan.
Eller har du bevis för motsatsen?

Från Expressens rapportering:
"Enligt polisen ska han ha skjutit medan de arbetade med att bryta upp dörren men när de väl tog sig in i hotellsviten hade han hunnit ta sitt eget liv. "
Citera
2017-10-04, 20:58
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
ingen vet ännu om just vapnet han använde vid just den salvan hade en suppressor/signaturdämpare. Olika suppressors tar bort olika mycket signatur, men ingen gör ett vapen helt tyst och osynligt.

Paddocks position verkar vara utanför bildens utsnitt på den där videon.

Nej suppressors tar inte bort det helt men tror du inte att det dämpar det tillräckligt mycket för att inte avge en såpass stark reflektion långt bort från Paddocks position? Finns en till video som visar hotellet från en annan vinkel under skottsalvorna där man återigen ser eld från 10:e våningen men inget från Paddocks. Ska försöka hitta det.
Citera
2017-10-04, 20:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageWhiteMan
Drygt en halv person dog alltså. Vad fan gör en supernolla som du vid ett tangenbord? Ut och valla getter med dig!

59 av 22000 är 0.268%

Nu börjar tom jag som normalt sett är en stabil alfahane få starka nervösa skakningar i stortån, kanske är man en rabiat feministbetacuckfaggot såsom så många här säger, trots allt

EDIT: Jag tycker det är märkligt att han inte dödade många fler, nu är min erfarenhet av skjutvapen dock begränsad till datorspel, som den betacuckfaggot jag är.
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-04 kl. 21:05.
Citera
2017-10-04, 21:01
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moretothis
Okej, verkar som du har en poäng där. Jag är inte så insatt när det kommer till vapen, men kan inte en muzzle break fungera som en flash hider också?

Edit: Sen kan det ju finnas flera olika faktorer till att mynningsflammorna inte syns.

Nej inte vad jag har sett. Syftet med en mynningsbroms är att pipan inte ska resa sig. Ska man dessutom skjuta automateld så vill man inte ha en gevärspipa som stiger av rekylen. Det folk reagerar på är ljudet när man skjuter. Hade han varit smart hade han använt subsonic ammo och ljuddämpare. Då hade han kunnat sitta tills folk gick hem, teoretiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in