2017-10-04, 19:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han räknade nog med att kunna skjuta betydligt längre tid än det han fick göra. Han kunde bara skjuta i 9 minuter. Innan hotellvakt knackade på dörren och blev skjuten genom dörren till rummet.

Modigt av hotellvakten att knacka på dörren under denna skottlossning.
Citera
2017-10-04, 19:35
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Ser inga problem med att försöka klargöra ett och annat med mina kunskaper om vapen, ammunition och dess effekter, Ganska elementär och inte helt oviktigt när vi ändå har med en vapengalning att göra.
Så tagga ner lite, eller hoppa mina inlägg.

Jag utgår i alla fall från att han använde sig av helmantlad ammunition. Dels av kostnadskäl och dels att den sortens ammunition är standard bulk/övningsammunition, vilket gör att hans inköp inte väcker lika mycket uppmärksamhet som det skulle göra om han gled in till en gunstore och ber dem langa fram 2000 patroner soft point/hollow point, det vill säga jaktammunition. Hade han däremot använt sig av hollow point så hade antalet döda med lätthet varit tresiffrigt.
Citera
2017-10-04, 19:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Detta ar en het potatis som vara kara agendasattande media har svart att hantera.
Men som exempel har de skrikit en sinnesjuk galning besatt av vapen.
Att han kanske knallat ner trumpanhangare, 80 procent minst pa country festivalen, pa grund av att hans flickvan inte fick visa pa grund av Trump far vi inte veta.
Vansterpack liksom vansterliberaler kanske har skapat denna massmordare genom Mainstrems media som hatar och forlojligar USA president dagligen. Du har val last aftonbladet, DN och expressen som forsoker lara oss att hata Trump

Danley is a citizen of Australia......

Sist jag kollade så var Australien inte med på Trumps travelban lista. Sen har hon varit gift i USA så något jävla visa behöver hon inte.

Ta dina tabletter nu och gå om grundskolan.
Citera
2017-10-04, 19:38
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://nypost.com/2017/10/04/vegas-shooter-bought-33-guns-in-the-past-year/

Hade du läst ett inlägg till från mig hade du sluppit fråga på källa. Men nu har du den och kan läsa vad special agenten säger.

Om det stämmer att han började köpa vapen redan under oktober 2016, samt att han redan då hade planer på vad han skulle använda dem till, så känns väl teorin om att motivet skulle ha något med Trump att göra lite mer osannolik. Det var väl knappast några som redan vid den tiden trodde att Trump skulle vinna valet.
Citera
2017-10-04, 19:41
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
En konsert med rednecks har blivit attackerad, men du har svårt att hitta den röda tråden?
Nu ska vi se. Rednecks? Om vi ägnar oss åt favoritsysslan grovt generaliserande så borde väl Rednecks vara anhängare av Trump ja.
Att konsertens åhörare bestod av rednecks tror jag inte att jag sett någon pålitlig källa på ännu.
Döda: en ledig polis, en kvinnlig brandman, en manlig sjuksköterska, en fiskare från Alaska, en veteran, en lärare från Kalifornien, en lastbilsförare, en nyutexaminerad student...
...ja du kan ju kolla igenom listan och se om de finner gemensamma nämnare hos offren.
http://edition.cnn.com/2017/10/02/us/las-vegas-shooting-victims/index.html

ANTIFA gjorde ett uselt jobb här.
Citera
2017-10-04, 19:42
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xpander-
16 Unanswered Questions About The Las Vegas Shooting That The Mainstream Media Doesn’t Want To Talk About

http://theeconomiccollapseblog.com/archives/16-unanswered-questions-about-the-las-vegas-shooting-that-the-mainstream-media-doesnt-want-to-talk-a bout

Inte för att vara den som är den, men det finns en tråd under "Konspirationer och alternativa teorier" där din länk nog passar bättre.
Citera
2017-10-04, 19:43
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Modigt av hotellvakten att knacka på dörren under denna skottlossning.

Ja. Det är hans jobb.
Citera
2017-10-04, 19:44
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Om jag förstått det rätt hittade de honom pga att brandlarmet gick i hans rum på Mandalay Bay pga rök från överhettade pipor och krutgaser.
Jmf t.ex. https://www.youtube.com/watch?v=BSizVpfqFtw

Hm. Konstigt att man var tvungen att söka genom våningarna 29-32 då. Som polisen sa på presskonferensen. Man borde ju sett direkt var brandlarmet kom ifrån om så vore fallet.
Citera
2017-10-04, 19:44
Medlem
kravodlat68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
[B]Jag anvande Carl gustaf och skulle rekommendera det vapnet.[/b] Du sager vapengalning. Men jag haller inte riktigt med .
Hans broder sager att brodern mycket sallan brukade vapen. Han var inte en sportskytte eller jagare.
Jag finner det lite osmakligt med tanke pa offren att det spekuleras vilken typ av ammo och vapen som anvandes.
Det ar dredan klargjort pa vilket satt han inforskaffade sina vapen. Vissa idioter har sager att han kopte dem svart.
Intressant dock ar att mannen forvarade en komponent till sprangmedel I sin bil och i sitt hus.
Det betyder att det fanns langt framskridna planer p[ terror som inte kunde fullbordas. Av vilket skal far vi kanske veta

Du undra vad som är fel med mig?!
Jag undrar vad du tillför med din början!
Citera
2017-10-04, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Danley is a citizen of Australia......

Sist jag kollade så var Australien inte med på Trumps travelban lista. Sen har hon varit gift i USA så något jävla visa behöver hon inte.

Ta dina tabletter nu och gå om grundskolan.

Hon var fodd pa philli och hade ett Aussi pass. Eftersom broder till mordaren inte kunde tanka sig ett motiv sa kan kanske damen ifraga gora det. Familjen fran philli har sagt att hon sagt att hon var ivagsend.
Du kan byta ut dina mediciner for de funkar tydligen inte pa dig.
Citera
2017-10-04, 19:45
Medlem
Ordpistolens avatar
Var är bevisen att fönstren på fjärde våningen är krossade? Bifoga gärna bilder och bevis.
Citera
2017-10-04, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
http://nypost.com/2017/10/04/vegas-shooter-bought-33-guns-in-the-past-year/

Hade du läst ett inlägg till från mig hade du sluppit fråga på källa. Men nu har du den och kan läsa vad special agenten säger.

Men herregud...

Att killen inhandlat 33 vapen senaste året innebär givetvis inte att han inte ägde mer än 33 vapen.

Som nämndes av Browndawg och andra ska han ha köpt vapen under 20 år, typ, och haft runt 42 vapen totalt. Alltså 33 vapen det senaste året, och en mängd som han ägt sedan tidigare.

Detta förnekade du, och hävdade att han bara hade 33 vapen. Men om du inte har en källa för det så stämmer det knappast. Läste du ens vad jag skrev?

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Källa på det? Den du anger säger endast att han köpt 33 vapen under en viss tidsperiod, vilket ingalunda är samma sak. Vad Browndawg nämner är vad jag läst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in