2017-10-04, 16:59
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Lyssnar ni inte på broder Eric eller tror ni han ljuger?

Han säger sig ha hjälpt GM att flytta och baserar sin info om antalet vapen på det. Dessutom säger han sig veta om GMs intressen. Eventuellt Vapenintresse är nyväckt.

Väljer att lyssna på polisens exakta vetskap om antalet vapen dom hittat i hans bostäder samt när han köpt dessa.

Finns ett uttalande i media om detta, från polisen.
Citera
2017-10-04, 16:59
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Lyssnar ni inte på broder Eric eller tror ni han ljuger?

Han säger sig ha hjälpt GM att flytta och baserar sin info om antalet vapen på det. Dessutom säger han sig veta om GMs intressen. Eventuellt Vapenintresse är nyväckt.
Jag har hjälpt massor av människor att flytta och jag kan knappast säga att jag har någon som helst aning om hur många vapen de har i sina gömmor.

Jag tror att brodern låter käften gå eftersom han sitter i en situation som han inte vet hur han ska hantera.
Citera
2017-10-04, 17:01
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Så det är någon annan som har köpt vapen under 20 år i hans namn menar du?

GM innehadde inte vapnen enligt brodern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Där är jag med dig. Men med tanke på vad sheriffen sa igår om läckorna lär vi inte få se något mer från brottsplatsen.

Vad sa han om läckorna? ja förutom att han va besviken etc?
Citera
Medlem
Nu är det morgon i Nevada så förhören med flickvännen bör väl börja snart. Blir spännande.
Citera
2017-10-04, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Han hade totalt 47 olika vapen som han köpt under 20 års tid.

Vet inte om han var så jäkla anti-vapen då.

Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
33 vapen senaste året enligt uppgift, och då mest gevär.

Källa på det? Den du anger säger endast att han köpt 33 vapen under en viss tidsperiod, vilket ingalunda är samma sak. Vad Browndawg nämner är vad jag läst. CNN ger vid ett tillfälle en något lägre siffra (42):

Citat:
Police recovered 23 guns from his Las Vegas hotel room and another 19 guns from Paddock's home in Mesquite, Nevada, Clark County Assistant Sheriff Todd Fasulo said.

Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Om han skulle välja ett optimalt vapen skulle det vara en bandmatad kulspruta i 7,62x51 Nato, ett par tusen skott ihoplänkat i förväg och ett par extrapipor. Då kan vi snacka förödelse.

Man undrar hur svårt sån utrustning är att få tag på i USA. Förödelsen skulle säkerligen bli brutal. Hein Severloh ska ha skjutit av ungefär ett halvt ton ammunition med sin MG-42 på D-day och säkert dödat hundratals.

Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Men for helvete lagg ner vapensnacket. MOTIVET???????

Eventuellt motiv är förvisso synnerligen intressant, men det är vapensnacket också.

Kan påpekas att man nämnde teorin om två skyttar på Fox, även om man självklart avfärdade den. Underligt att det alltid blir konspirationer varje gång något sånt här äger rum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Bevisbördan ligger på den som anför något. Han kanske åt upp tomhylsorna eller gjorde som du brukar göra, trycka in det i arslet.

ja eller så ligger dom till höger om kroppen ett par meter ifrån, finns inga bilder på det området.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Bevisbördan ligger på den som anför något. Han kanske åt upp tomhylsorna eller gjorde som du brukar göra, trycka in det i arslet.

Men för fan det var du som började tramsa konspiratoriskt för att du inte ser några mängder hylsor på dessa tre bilder från rummet. Rummet är stort som fan samt bilderna är inte tagna så att man kan se hur det ser ut där han har skjutit från.

Så ditt resonemang sprack, precis som din röv gjort.
Citera
2017-10-04, 17:03
Medlem
flashforwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Väljer att lyssna på polisens exakta vetskap om antalet vapen dom hittat i hans bostäder samt när han köpt dessa.

Finns ett uttalande i media om detta, från polisen.

Du behöver inte gå till bostaden. Kolla hotellet.

Frågan är var vapnen fanns fram till dådet.
Citera
2017-10-04, 17:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nu är det morgon i Nevada så förhören med flickvännen bör väl börja snart. Blir spännande.

Finner det inte troligt att man tänker på sin skönhetssömn och väntar med förhör i detta läget. Jag kan ha fel, men jag tror hon förhördes direkt när hon landade i princip.

Någon som har uppgift om detta? Har polisen uttalat sig om när man ska hålla förhör med flipparn?

Samt, när kommer en presskonferens från Sheriffen igen?
Citera
2017-10-04, 17:05
Medlem
RonPaul2008s avatar
Tror aldrig där fanns ett motiv, han blev psykiskt sjuk och pga hans medicin (Diazepam) så flippade han ur totalt.

End of.
Citera
2017-10-04, 17:06
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Du behöver inte gå till bostaden. Kolla hotellet.

Frågan är var vapnen fanns fram till dådet.

Han hade en jävla massa vapen hemma utöver dom som var på hotellet. Polisen har hämtat dom. Tror det var 23 stycken vapen dom höntst från hans bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in