2017-10-04, 18:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag håller med dig. Är dock inte helt säker på juridiken där. Att han styckat och skändat henne är klart. Men det där ordet AVSIKTLIGA är inte jag helt säker på vad gäller bevisen. Än.

Om åklagaren kan visa att berättelsen om luckan inte är tekniskt och fysiskt möjlig eller är så osannolik att det kan bortses ifrån så återstår endast avsiktligt dödande. PM kan inte ändra sig på den här punkten då hans trovärdighet redan ligger på minus.

De bevis och indicier som är kända idag kan enskilt backa upp teorin om att PM dödade KW, och sammantaget ger bevis och indicier stöd för att PM dödade KW avsiktligt.

Domstolen värderar bevisen och den kan knappast komma fram till någon rimligare förklaring till de bevis som finns än att PM dödade KW avsiktligt, antingen som ett led i tillfredsställelse eller för att tysta ett vittne. Motivet var sannolikt sexuellt. Det är min bedömning.
Citera
2017-10-04, 18:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sa jag inte han var korkad också?
Eller missade du den delen?
Jag såg att du skrev att han var smart och korkad. Jag ser bara en misslyckad korkad gubbe och har svårt att se något smart han gjort. Han lyckades dupera några journalister att tro att han är något annat än en mytoman och psykopat, det kanske kan anses som smart?
Citera
2017-10-04, 18:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag såg att du skrev att han var smart och korkad. Jag ser bara en misslyckad korkad gubbe och har svårt att se något smart han gjort. Han lyckades dupera några journalister att tro att han är något annat än en mytoman och psykopat, det kanske kan anses som smart?
Ser du har tänket att det ena utesluter det andra, så är det inte.
Bara se på alla galna genier vi haft genom historien.
Vincent Van Gogh är väl ett rätt bra och tydligt exempel av många, skapade fantastiska målningar.
Men sen skar av sitt öra och tog självmord.

Bygger man en Ubåt så är man nog rätt smart ändå, detta kan inte det korkade i han ändra på eller du ändra den delen.
Nu måste du väl till slut förstå tanken med det jag sa, eller vill du bara inte?

Sen om man kommer fram till att han är en mördare, så kommer detta vara det centrala folk ser och den dumhet som följde med där i hans agerande.
Jag bara antar det är där du är.

Sen varför googlar man på mord och har filmer på riktiga mord i sin dator(för det är rätt eller?), och sen begår ett mord själv(säger detta under förutsättningen att detta är slutresultatet).
Tänkte på detta när två fånar skulle åka ifrån Mexiko till USA och var ifrån Kanada.
Dom skulle absolut inte arbeta sa dom, sen tittade man en kort stund i datorn och såg de hade tagit fram jobbansökningar på en eller flera jobb.
Där har vi korkade människor också.
Och sen behöver vi bara titta på oss själva för vi ska se hur korkade vi kan vara ibland.

Sen har psykisk ohälsa en betydelse också, speciellt om det innebär att man kan tänka sig döda någon för sitt eget nöjes skull.
Citera
2017-10-04, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ser du har tänket att det ena utesluter det andra, så är det inte.
Bara se på alla galna genier vi haft genom historien.
Vincent Van Gogh är väl ett rätt bra och tydligt exempel av många, skapade fantastiska målningar.
Men sen skar av sitt öra och tog självmord.

Bygger man en Ubåt så är man nog rätt smart ändå, detta kan inte det korkade i han ändra på eller du ändra den delen.
Nu måste du väl till slut förstå tanken med det jag sa, eller vill du bara inte?

Sen om man kommer fram till att han är en mördare, så kommer detta vara det centrala folk ser och den dumhet som följde med där i hans agerande.
Jag bara antar det är där du är.

Sen varför googlar man på mord och har filmer på riktiga mord i sin dator(för det är rätt eller?), och sen begår ett mord själv(säger detta under förutsättningen att detta är slutresultatet).
Tänkte på detta när två fånar skulle åka ifrån Mexiko till USA och var ifrån Kanada.
Dom skulle absolut inte arbeta sa dom, sen tittade man en kort stund i datorn och såg de hade tagit fram jobbansökningar på en eller flera jobb.
Där har vi korkade människor också.
Och sen behöver vi bara titta på oss själva för vi ska se hur korkade vi kan vara ibland.

Sen har psykisk ohälsa en betydelse också, speciellt om det innebär att man kan tänka sig döda någon för sitt eget nöjes skull.

Det räcker nog att vara normalbegåvad för att bygga en ubåt i det slag han gjort.
Citera
2017-10-04, 18:39
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Nej, luckan kan vi glömma. Han har medvetet dödat henne. Skulle tro att han strypt henne. För en sexualsadist är det nog en höjdare att så tydligt se en annan människas utdragna dödskamp. Lisa Holms mördare gick ju igång på det.

Helt övertygad om att kombinationen strypning/kvävning/strypvåld och tortyr med kniven i ungefär samma skede tills hon dog är fallet här. Kom ihåg att det framkommit i förhören att han intresserat sig för andningsuppehåll och strypsex, provat det som han sa "en gång" med sin fru, vilket jag tror är en svår underdrift, antar det finns fler vittnesuppgifter ang detta med "hård sex", bdsm. Någon vän sa ju för ett tag sen att sex och död var Madsens största intressen.
Citera
2017-10-04, 18:39
Medlem
Min brors kusins avatar
RaketMadsens Rumlaboratoriums hemsida är nu tömd på innehåll

http://rml.space/
Citera
2017-10-04, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det tror jag nog, man vill ha det påstådda skeendet klarlagt. Det skulle ju kunna vara så att det är först
när hon dör av att ha fått luckan i huvudet som PM får impulsen att skända liket. Inte för att jag tror ett
ögonblick på den teorin, men iallafall.
.

Hade man inte konstaterat knivhugg innan döden inträdde?
Citera
2017-10-04, 18:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi
Det räcker nog att vara normalbegåvad för att bygga en ubåt i det slag han gjort.
Den ubåten är bara en av tre för det fösta.
Sen har han del till på sin meritlista som man kan ana att han är betydligt mer än normalbegåvad, ja i alla fall på det området.
Citera
2017-10-04, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
RaketMadsens Rumlaboratoriums hemsida är nu tömd på innehåll

http://rml.space/
Läste att verksamheten stod stilla (5 sept) och hade gjort det sen 11 aug. Så nu har de lagt ner helt. Kan tänka att eldsjälarna bygger upp ett eget företag skilt från Madsen.
Citera
2017-10-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Helt övertygad om att kombinationen strypning/kvävning/strypvåld och tortyr med kniven i ungefär samma skede tills hon dog är fallet här. Kom ihåg att det framkommit i förhören att han intresserat sig för andningsuppehåll och strypsex, provat det som han sa "en gång" med sin fru, vilket jag tror är en svår underdrift, antar det finns fler vittnesuppgifter ang detta med "hård sex", bdsm. Någon vän sa ju för ett tag sen att sex och död var Madsens största intressen.

Ja ett sexuellt motiv till mordet känns som en lågoddsare. Finns inget allternativt motiv som känns rimligt. Att han skulle mördat henne på detta sätt som det pekar åt, på grundutav han blivit stött av några frågor från KW, nej.
Citera
2017-10-04, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din farsas tand
Ja..de har Madsens egen utsago av rutten. Men den är inte vallad: vilket innebär att det Madsen sagt kan vara ren rappakalja och lögn. Är man på plats så kan man stämma av ungefärliga uppgifter med sikt, ström, distans, väder, klockslag, tid, mm. Isåfall känner jag; att detta är ett " ess " som Madsen sitter på: eftersom det inte kan konfrontera hans utsago till havs,

Dansk och svensk radar ger en ganska exakt bild av Madsens rutt den aktuella kvällen.
Citera
2017-10-04, 18:54
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uttsi

Ja, det är jag också övertygad om. Har man dessutom en 20-25 kollegor som jobbar på bygget och en hel flock sponsorer som finansierar det hela, så krävs det inte mer än ett så genomruttet pucko som PM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in