Citat:
Ursprungligen postat av
Saruman
Jag såg att du skrev att han var smart och korkad. Jag ser bara en misslyckad korkad gubbe och har svårt att se något smart han gjort. Han lyckades dupera några journalister att tro att han är något annat än en mytoman och psykopat, det kanske kan anses som smart?
Ser du har tänket att det ena utesluter det andra, så är det inte.
Bara se på alla galna genier vi haft genom historien.
Vincent Van Gogh är väl ett rätt bra och tydligt exempel av många, skapade fantastiska målningar.
Men sen skar av sitt öra och tog självmord.
Bygger man en Ubåt så är man nog rätt smart ändå, detta kan inte det korkade i han ändra på eller du ändra den delen.
Nu måste du väl till slut förstå tanken med det jag sa, eller vill du bara inte?
Sen om man kommer fram till att han är en mördare, så kommer detta vara det centrala folk ser och den dumhet som följde med där i hans agerande.
Jag bara antar det är där du är.
Sen varför googlar man på mord och har filmer på riktiga mord i sin dator(för det är rätt eller?), och sen begår ett mord själv(säger detta under förutsättningen att detta är slutresultatet).
Tänkte på detta när två fånar skulle åka ifrån Mexiko till USA och var ifrån Kanada.
Dom skulle absolut inte arbeta sa dom, sen tittade man en kort stund i datorn och såg de hade tagit fram jobbansökningar på en eller flera jobb.
Där har vi korkade människor också.
Och sen behöver vi bara titta på oss själva för vi ska se hur korkade vi kan vara ibland.
Sen har psykisk ohälsa en betydelse också, speciellt om det innebär att man kan tänka sig döda någon för sitt eget nöjes skull.