2017-10-04, 18:33
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kravodlat68
Så mycket kunde han om verkanseld att hade han använt 22lr så hade kanske fem personer dött,
med 5,56x45 så är ju kraften mer än tillräcklig. Frågan är ju varför han inte använde en kula av typ
"varminter". Då hade vi sett minst 200 döda! Och det måste väl ändå ha varit hans mål att så många som möjligt skulle dö.

Tydligen inte tillräcklig när "bara" 10% dog. Vet du vilken ammo han använde?
Citera
2017-10-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Sedan har vi detta med personer som har berättat om någon som har gått omkring bland publiken och sagt att alla snart skall dö cirka 45 minuter innan skottlossningen började. Enligt ett vittne hade hon latinskt utseende. Detta kan ju inte vara vanligt. Skall man hata slumpen eller inte?

https://www.youtube.com/watch?v=BhZnW0SZj94

Tycker det är vanligt i USA. Vardagligt skulle jag vilja säga. Finns många religiösa sekter och andra tokskallar där som förkunnar om annalkande domedagen som infaller om någon timme, dag, vecka etc. Det är något som går där. Folk rycker på axlarna. Krävs mer. Att hon sagt att snart blir ni skjutna. Då kan jag tänka mig att ta henne på allvar.
Citera
2017-10-04, 18:35
Medlem
Jadulillalurings avatar
Jag kan inte se nyttan av att ha 23 vapen på hotellrummet för att utföra det som han hävdas ha gjort. Hade räckt med ett vapen med utbytbar pipa och ammunition på band och en pistol till det påstådda självmordet.

Det enda 23 vapen gör är att dra till sig onödig uppmärksamhet när de ska transporteras och förvaras, vilket ökar risken för upptäckt avsevärt.
Citera
2017-10-04, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Inte till mig i alla fall. Men polisen haller kaften om till vem. Motivet bor vara framme sedan lange. Nagon haller tillbaka info. Inte polisen men hogre upp.

Så är det garanterat. Jag gissar att de håller på att kartlägga och spåra med full kraft just nu. Rätt var det är så kommer de med besked om gripanden eller andra åtgärder, kanske utomlands, och då får vi veta.

Alternativet, att inget motiv går att hitta, är ju helt alien.
Citera
2017-10-04, 18:36
Medlem
Finkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Att det du har sett som är postat av ditt största fan Dan Blizterianafaf* visar det du och de andra konspiratoriska fanboysen påstår att den visar. Men låt oss lita på Dan, han verkar schyst, har han dragit tillbaks att han såg hjärnor flyga?

Fast nu är ju inte alla som dig och tillförlitar sig blint på vad andra säger utan vissa har faktiskt kapaciteten att själva avgöra vad det är man ser på den aktuella videon. Du verkar ha något personligt agg mot Bilzerian, förstår faktiskt inte varför då han är en minst sagt ointressant människa som fåtal tar på allvar.
Citera
2017-10-04, 18:38
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
https://www.youtube.com/watch?v=ZbXdghpxlrw&t=5m26s

Där är det aktuella vapnet som sköts med. Vapnen i hans rum hade flame-hinder

Ser du mycket av mynningsflamman på den? Ser det ut som våning 4 som taxichaffisen visade.

Lägg därtill ca 300-500 meter mörker och massa andra ljus.

Var finns bilden på hans vapen som har en flame hider monterad?
Citera
2017-10-04, 18:39
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Var finns bilden på hans vapen som har en flame hider monterad?

Läs tråden. Postats bilder 100000tals gånger. Lite får du faktiskt bidra med!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finkan
Fast nu är ju inte alla som dig och tillförlitar sig blint på vad andra säger utan vissa har faktiskt kapaciteten att själva avgöra vad det är man ser på den aktuella videon. Du verkar ha något personligt agg mot Bilzerian, förstår faktiskt inte varför då han är en minst sagt ointressant människa som fåtal tar på allvar.

Jaha du ser, ja okej. Nej för du är så väldigt openminded så du tror på konspirationer istället och att du inte ens vet vad du har sett stör dig inte.
Antar du går in och viftar när läkare analyserar röntgenbilder också: "men men men jag ser tecken, ser ni där där där".

Edit: Jag vill inte kalla dig för en idiot men du är en idiot.

Dubbelmacka: Så svara nu på frågan din kretin, påstår Blizzerian fortfarande att hjärnor flög runt honom? Och vad hände med hans avancerade kunskaper han fått från sin utbildning som avancerad militär?
Senast redigerad av OvanligtSpeciell 2017-10-04 kl. 18:41.
Citera
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
För att hon likt dig tror att en strobelight är en mynningsflamma. Vilket det inte var.

Borde man inte veta sånt när man är taxichaffis i vegas? Fast du vet nog bättre än henne....
Citera
2017-10-04, 18:40
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Så är det garanterat. Jag gissar att de håller på att kartlägga och spåra med full kraft just nu. Rätt var det är så kommer de med besked om gripanden eller andra åtgärder, kanske utomlands, och då får vi veta.

Jag tror också det. Polisen släpper ju inte för mycket info för att inte vittnen eller folk som ska höras upplysningsvis inte ska påverkas alltför mycket av information som cirkulerar utan bara ska berätta vad de sett, hört eller på annat sätt erfarit
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Jag kan inte se nyttan av att ha 23 vapen på hotellrummet för att utföra det som han hävdas ha gjort. Hade räckt med ett vapen med utbytbar pipa och ammunition på band och en pistol till det påstådda självmordet.

Det enda 23 vapen gör är att dra till sig onödig uppmärksamhet när de ska transporteras och förvaras, vilket ökar risken för upptäckt avsevärt.
Att ha många vapen vid dådet visar också hur enkelt det är för någon att köpa så många vapen och sen "smuggla" in dem på ett hotell eller annan plats där de kan göra mycket skada. Det är iaf ett litet tecken som kan visa att han var åt vänster och mot vapenlagarna. Hur orimligt lagarna är. Det tog inte lång tid innan det kom upp diskussioner om att begränsa vapenlagarna.
Personer högt upp på vänstersidan tjänar väldigt mycket på det här dådet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life

Pusselbitarna kommer nog på plats med förhören av filipinskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in