2017-10-04, 17:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Ingen hals vad jag förstått. Bara torso. Möjligtvis med lår.
Korrekt. Benen var kapade ovanför knäleden.
Citera
2017-10-04, 17:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Helsingborg och Helsingör är inte ens aktuella. M har inte varit i närheten där. Kögebukten ligger söder om bron.
Oki, har den kollen på hans rutt.
Men muddring av sand förekommer säkert på mer ställen, och om det är så borde vara av intresse också.
Med tanke på att det kan hjälpa han, men han verkar både jävligt smart och den mest korkade i världen.
Citera
2017-10-04, 17:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Enligt obduktionsrapporten var Kim Wall utsatt för flera knivstick - ett i bröstkorgen och 14 runt könsorganet - runt dödsuppkomsten eller kort därefter.

"Om det inte är en indikation på något sexuellt, kommer det att bli en överraskning för mig," sa åklagaren torrt.
https://www.b.dk/nationalt/anklager-med-nye-beviser-mod-peter-madsen-hvis-ikke-det-er-en-indikation-paa

Runt könsorganet? Inte på eller avskurna delar? Brösten fanns dom kvar och bröstvårtan?
Kan man skilja på punktering av torson och hackande runt könsorganet?

Det tåls att titta på först vad det handlat om. Sticket i bröstkorgen däremot kan vara avgörande för att slå bort hans påstående om att hon föll. Hans dator är en annan uppgift som får honom att likna Lisa Holms mördaren, och har man äkta mordfilmer på datorn, och precis sitter misstänkt för ett styckmord, så bör han sexuellt triggas av tortyr och mord på kvinnor.
En sjuk perverterad jävel är det. Det är lång tid kvar, så mer kan komma fram.

Citat:
Derfor fremdrog Betina Hald Engmark også, at der ifølge obduktionsrapporten »ikke er fundet spor fra min klient ved vagina« og heller ingen spor fra Kim Walls DNA på Peter Madsens penis.

Derudover fremhævede hun under retsmødet, hvordan obduktionen har vist tegn på en underhudsblødning på Kim Walls torso. »Det tyder på let til moderat vold, eller muligvis et fald,« læste hun op.

Det känner vi till sedan tidigare att typer som tänder på sexsadism inte har behov av att lägga sperma på kroppen eller vid/i en vagina och inte heller stoppa in sin penis. Däremot kan sperma finnas på platser bredvid mord eller styckplats .Så hon får allt återkomma med en bättre förklaring än det då man förmodligen drar in rättspsykiatrins expertis.
Citera
2017-10-04, 17:04
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ingen hals vad jag förstått. Bara torso. Möjligtvis med lår.
Oki, just halsen tror jag är det mest intressanta faktiskt,tror lösningen finns på hals eller uppåt.
Citera
2017-10-04, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Oki, har den kollen på hans rutt.
Men muddring av sand förekommer säkert på mer ställen, och om det är så borde vara av intresse också.
Med tanke på att det kan hjälpa han, men han verkar både jävligt smart och den mest korkade i världen.
Alltså, Helsingör ligger ju 6-7 mil norr om Köpenhamn/Köge.
Citera
2017-10-04, 17:08
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Att han inte skar ut livmodern kan väl knappast anses vara ett faktum som pekar i någon riktning?
Nej, men han gjorde inget annat i den vägen heller. Poängen med min post är att styckningen är gjord på transportstyckningsvis, trots det sexuella våld som måste ha föregått den.
Citera
2017-10-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Nej, men han gjorde inget annat i den vägen heller. Poängen med min post är att styckningen är gjord på transportstyckningsvis, trots det sexuella våld som måste ha föregått den.
Vi vet ju inte allt han gjort med Kim. De offentliggör bara en bråkdel.
Citera
2017-10-04, 17:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Alltså, Helsingör ligger ju 6-7 mil norr om Köpenhamn/Köge.
*INTE skulle det varit där såklart
= Oki, jag har INTE den kollen på hans rutt.
La till ett "Jag" också, så kanske meningen fungerar i Svenskan lite bättre
Citera
2017-10-04, 17:12
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Vad har du hittat som pekar på att han var smart? En konkursfärdig 46-årig gubbe som ljugit sig fram genom livet. Jag har sett ett fåtal duperade journalister som gått på hans lögner om hans förträfflighet, men i huvudsak ser jag inte att han åstadkommit något som är värt att skriva hem om.
Citera
2017-10-04, 17:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Oki, just halsen tror jag är det mest intressanta faktiskt,tror lösningen finns på hals eller uppåt.

Ja, men huvudet tror jag nog aldrig kommer att hittas. Enligt fiskare är botten full med krabbor. Så köttet är rensat från skallen och huvudet ligger nog på botten.
Citera
2017-10-04, 17:16
Medlem
Citat:
Ja, men huvudet tror jag nog aldrig kommer att hittas. Enligt fiskare är botten full med krabbor. Så köttet är rensat från skallen och huvudet ligger nog på botten.
Enligt mina seglarvänner också . Men man kan nog se ifall tungbenet är brutet med handkraft (strypning). Dykare kan hitta det om det ligger i närheten där vovvarna markerat. Men bottnen är full av slam. Tufft.
Citera
2017-10-04, 17:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Vad har du hittat som pekar på att han var smart? En konkursfärdig 46-årig gubbe som ljugit sig fram genom livet. Jag har sett ett fåtal duperade journalister som gått på hans lögner om hans förträfflighet, men i huvudsak ser jag inte att han åstadkommit något som är värt att skriva hem om.
Sa jag inte han var korkad också?
Eller missade du den delen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in