Citat:
Ursprungligen postat av
DilsNacke
Jag har följt henne med ett halvt öga några år, och fascineras av att hon så gott som dagligen råkar ut för grova rasistiska påhopp (enl. sig själv iaf). Hon är inte trovärdig, helt enkelt. Och idag fick jag det slutgiltiga beviset för det.
Jag satt på tunnelbanan när hon klev på. En äldre dam flyttade på sin väska så att Marwa kunde sätta sig bredvid henne. Det var en högst ordinär resa där hon inte sa något till någon. Därför är det väldigt komiskt att sedan läsa
hennes referat av resan:
Skulle ta tunnelbanan mot TC. När jag väl ska sätta mig bredvid en äldre kvinna tar hon upp sin väska från golvet och lägger den på sätet bredvid och säger "sådana som du får inte sitta här så åk hem". Människorna omkring kollar på mig och vagnen är helt tyst. Jag sätter mig på hennes väska och säger "vad jag vet så bestämmer varken du eller dina rasistiska kompisar vart jag får sitta eller inte. Så antingen tar du upp din väska från min plats nu när jag ställer mig upp eller så mosar jag den". Jag förstod ärligt talat inte vad jag höll på med men det enda jag kan säga var att mina känslor tog över. Så jag ställde mig upp och gav henne en chans men hon vägra ta bort sin väska. En man som sitter framför mig säger "men skärp dig nu för fan, hon är ju gammal hon förstår ingenting". Varpå jag svarar "hur kommer det sig att hon inte förstår någonting när det var hon själv som fick ur sig meningen _du får inte sitta här_ jag tror hon har full koll på vad rasism är och när man ska stänga sin mun. Så sluta försvara rasismen och lägg dig inte i". Hon drar bort väskan med all kraft medan jag fortfarande sitter kvar och mosar den. Hon lägger den sedan i sin famn och kollar på mig. Jag säger då "titta va lätt det var för _sådana som mig_ att vinna den här fighten och dessutom sätta mig vart jag vill". Hon suckar och säger "håll käften". Jag sätter på låten Sorry med Beyonce och innan jag går vinkar jag "i aint sorry i aint sorry i aint sorry RASISTER BYEEE".
Så hur var er morgon? 😊
1. vilket vidrigt inlägg.
2. " vagnen är helt tyst "
Jag åker tuben varje dag och jag hör inte vad som händer längt bak i vagnen.
3 " dina rasistiska kompisar " det skulle jag anmäla om jag hörde det.
4 " Jag förstod ärligt talat inte vad jag höll på med "
Inte jag heller.