2017-10-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Hade det varit ett brandlarm så hade väl hela hotellet blinkat och inte bara på 4:e. Jag tycker det ser ut som att ljuspulserna går i takt med eldgivningen.

Jag gissar att just detta strobljus syns på filmen för att den är placerad som den är, att taxin åker förbi i rätt vinkel, och att egentligen finns flera ljus som synkroniserat blinkar med detta även i andra delar av huset. Det finns regelverk gällande synkronisering av just strobljus på brandlarm pga epileptiker.

Det är ju meningen att man ska se ljusen inifrån byggnaden, inte utifrån.
Citera
2017-10-04, 15:21
Medlem
FiffelMonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Enligt uppgifter som börjat snurra i media så kan Paddock ha planerat ett dåd redan tidigare, under festivalen Life Is Beautiful. Om uppgifterna skulle ha någon bäring så var motivet knappast att döda konservativa men ingenting är bekräftat. Det kan mycket väl vara lösa rykten.

Personligen så ser jag det som närmast uteslutet att dådet skulle ha politiska motiv oavsett, eftersom Paddock inte lämnat något manifest eller någon förklaring till sitt handlande.
Hur vet du det? Han kan ha lämnat något som polisen av någon anledning inte vill gå ut med officiellt eller som de inte hittat än. Tycker det låter konstigt att man gör något så här stort och planerat utan att lämna ett meddelande om varför.
Edit: såg nu att du hade skrivit att de hade gått ut med att de inte hittat något, jag var för snabb med att svara.

Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Vet inte om detta nämnts i tråden än, men han verkar ha fått Diazepam utskrivet i juni. Det kan tydligen trigga aggression.

https://www.reviewjournal.com/local/the-strip/las-vegas-strip-shooter-prescribed-anti-anxiety-drug-in-june/

...
Det kan få någon att bli aggresiv "för stunden", alltså börja slåss lite omotiverat. Ungefär som folk som börjar bråka på fyllan, benso går på samma receptorer i hjärnan som alkohol.
Senast redigerad av FiffelMona 2017-10-04 kl. 15:28.
Citera
2017-10-04, 15:23
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Det mest sannolika är väl att gubben är en patsy.
Att flera andra gärningsmän brutit sig in i rummet och skjutit hej vilt (2 fönster var ju dessutom krossade) och det hela har avslutats med att karln avrättats och de verkliga förövarna försvunnit från platsen?

Allt annat känns osannolikt.
Om det börjar komma fram uppgifter om spelskulder osv så håller inte det. Han hade trots allt vapen och ammunition värt minst 200k i hotellrummet.

Frågan är väl i så fall vilka som egentligen ligger bakom och vilka de verkliga gärningsmännen är.
IS? (De har ju tagit på sig dådet)
Finns det andra tänkbara alternativ?
Vore det inte bättre att avrätta gubben före skjutningen?
Citera
2017-10-04, 15:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Jag har sett videon.
Hon säger att skotten kommer nånstans ifrån tionde våningen.

Det är ju ett skumt uttalande som gripet ut luften. Vet hon hur många våningar hotellet har? Det kommer kastas en massa ekon mellan husen, hon sitter inne i en bil. Det finns ingen som helst anledning att lägga någon betydelse vid vad hon säger.
Öppna en egen tråd för 2nd shooter! Meddetsamma!
Citera
2017-10-04, 15:26
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pudrig
Jag gissar att just detta strobljus syns på filmen för att den är placerad som den är, att taxin åker förbi i rätt vinkel, och att egentligen finns flera ljus som synkroniserat blinkar med detta även i andra delar av huset. Det finns regelverk gällande synkronisering av just strobljus på brandlarm pga epileptiker.

Det är ju meningen att man ska se ljusen inifrån byggnaden, inte utifrån.

Rimligen så borde det finnas fler fönster i korridoren man kan se ifrån gatan. Nu var det bara i ett fönster det blinkade och även om ljuset primärt ska kunna ses inifrån så borde hotelfasaden sett ut som en julgran, tycker jag.
Citera
2017-10-04, 15:27
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuggetabowdit
Hade det varit ett brandlarm så hade väl hela hotellet blinkat och inte bara på 4:e. Jag tycker det ser ut som att ljuspulserna går i takt med eldgivningen.

Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Jag håller med.
Och taxichaffisen säger ju att det verkar kommit från en nedre våning och hon såg ju trots allt det hela IRL.
här ser man brandlarmslampa blinkar långt EFTER skjutningen,

https://www.youtube.com/watch?sns=em&v=_kCTt2NAuhA&app=desktop

hon måste sett det.
Citera
2017-10-04, 15:27
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Hur vet du det? Han kan ha lämnat något som polisen av någon anledning inte vill gå ut med officiellt eller som de inte hittat än. Tycker det låter konstigt att man gör något så här stort och planerat utan att lämna ett meddelande om varför.
Jag vet ingenting men utgår ifrån de uppgifter som finns tillgängliga. Precis som du säger så är det högst anmärkningsvärt att inte lämna efter sig ett meddelande när man begår ett dåd av den här kalibern. Att det meddelandet ska vara enkelt att hitta för myndigheter och press brukar vara prioriterat av gärningsmannen. Som jag tidigare sagt så har polisen sagt att de inte har hittat något. Det kan vara en lögn men troligtvis är det inte det eftersom polisen skulle kunna gå ut med uppgifterna utan att berätta för allmänheten vad som stod i meddelandet. Hela grunden för att det här inte bedöms vara ett terrorbrott bygger på just det. Inget meddelande och inga kopplingar till politiska eller religiösa grupperingar.
Citera
2017-10-04, 15:29
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast han har ju inte "gone bananas". Folk kan ju flippa och göra saker, men Paddock har ju planerat dådet i dagar. Valt ut ett mål för att maximera antalet offer. Så gör inte nån som går bananas.

Terrorforskaren Magnus Ranstorp säger samma sak:

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/terrorforskaren-darfor-klassas-skjutningen-inte-som-terrorism

Dessutom så har väl polisen inte uttryckligen sagt att han inte lämnade nåt meddelande efter sig? De har inte kommenterat det än. Vi har lappen på bordet. Vad står på den? Man kan mycket väl ha ledtrådar om motiv utan att vilja säga nåt. Man vill kanske ha mer på fötterna. Det kan vara ett känsligt och skrämmande budskap som kan inspirera andra.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/terrorforskaren-darfor-klassas-skjutningen-inte-som-terrorism

Ja, du kanske har rätt, jag spekulerar bara. Jag tror ändå folk är kapabla att planera vansinnesdåd trots man drivs av ren ilska som kan grunda sig i att man känner sig orättvist behandlad av världen. Just LV har en förmåga att krossa folks drömmar.

Men, du har kanske rätt som jag skrev innan. Fanns det någon viss typ folk bland publiken till konserten? Jag tänker om det är något band med tydlig politisk inriktning?
Citera
2017-10-04, 15:30
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbsan
https://www.youtube.com/watch?v=bQYv0v_QPC0&has_verified=1

Det där blinkande ljuset syns flera gånger i detta klipp, även när inga skott avfyras.

00:12 inga skott
00:17 inga skott
00:27 med skott
00:38 inga skott
01:10 inga skott

Kan ni släppa det där nu?
juste
dessutom
kl 5:02,
många timmar efter skjutningen
en trasig brandlarm heltenkelt

https://www.youtube.com/watch?sns=em&v=_kCTt2NAuhA&app=desktop
Citera
2017-10-04, 15:32
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Varför tror du att det är som Aftonbladet sagt? Har du sett några bilder på hur han kunde smuggla in alla vapen på ett högsäkerhets hotell som Mandalay Bay?
Han hade ingen militär bakgrund whatsoever, och vem var kvinnan som varnade folk att "de alla skulle dö" om de inte lämnade konserten?

Värd att se:
PROOF: MEDIA & LAW ENFORCEMENT ARE LYING ABOUT THE VEGAS SHOOTING
https://www.bitchute.com/video/0Fp3xgmQgiA/

En Shooter på fjärde våningen, vad kom han ifrån?
Varför nämns inte detta i Sionistisk Propaganda Outlets känd som Mainstream Media

Högsäkerhetshotell? haha, Vet inte inte vad det är för skit du läser, men det är ingen screening av bagaget på Mandalay Bay, det finns även flertalet ingångar (anslutet till ett convention center och ett shopping center) som gör det ännu enklare att komma in. Det är heller inga metalldetektorer vid ingångarna (vilket inte heller skulle funka eftersom det är lagligt med conceal carry i Nevada och även tillåtet att conceal carry på hotellet), dock lagar emot att vara berusad och bära vapen men det är en annan femma.

Jag litar inte på Aftonbladet eller annan media, men det betyder inte att jag ser spöken i varje djävla hörn utan tänker själv och formar min egen uppfattning.

Enligt de sajter du listat så sköt polisen ihjäl en ordningsvakt för att mörka det hela och sen även mörkade att ordningsvakten var död. Säkerhetsvakten blev skjuten i benet och överlevde. Tror nog att säkerhetsvaktens familj skulle veta om säkerhetsvakten lever eller inte, eller de kanske är på med "lögnen".

Så nej, jag tror inte att det var fler skyttar, om det var fler skyttar så skulle polisen gått ut med detta, jag tror inte det är en false flag operation av demokrater (eller andra liberaler) för att stärka vapenlagarna och avväpna befolkningen för att förhindra uppror eller liknande.´

Edit: Se inlägget ovan för "skytten" på fjärde våningen. Men, att inga skott hörs då är väl för att den bytt till ett ljuddämpat vapen?
Citera
2017-10-04, 15:34
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazybones
Jag vet ingenting men utgår ifrån de uppgifter som finns tillgängliga. Precis som du säger så är det högst anmärkningsvärt att inte lämna efter sig ett meddelande när man begår ett dåd av den här kalibern. Att det meddelandet ska vara enkelt att hitta för myndigheter och press brukar vara prioriterat av gärningsmannen. Som jag tidigare sagt så har polisen sagt att de inte har hittat något. Det kan vara en lögn men troligtvis är det inte det eftersom polisen skulle kunna gå ut med uppgifterna utan att berätta för allmänheten vad som stod i meddelandet. Hela grunden för att det här inte bedöms vara ett terrorbrott bygger på just det. Inget meddelande och inga kopplingar till politiska eller religiösa grupperingar.

"Meddelandet" kanske är att han har kollapsat psykiskt och vem vill basunera ut det för hela världen?
Citera
2017-10-04, 15:34
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kprea
Får inte ihop det ändå. För mycket tid, ammo, vapen.
Så finns det dom som tror det var fler skyttar.
Hur tänker dom där.

Katching!
Vi får hoppas på en GM med nåt tvångssyndrom. Måste kolla om jag stängde av kranen på toa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in