Citat:
Ursprungligen postat av
Fenjal888
Se där, förvånar mig inte. Jag har inte läst hela tråden här men hela fallet är säkert en kombination av att herren spelat bort en större summa pengar (hela sitt liv kanske, plus skulder?) och psykiska besvär. Lite knark och kanske ett dödsfall i familjen så räcker det för att någon ska gå 100% bananas.
Och
inget av ovanstående kommer naturligtvis att vara relevant när vapenlobbyn försvarar det faktum att GM (av allt att döma)
fullt lagligt kunde köpa på sig tillräckligt med vapen och ammunition, inklusive automatkarbiner, för att
bokstavligen kunna utrusta en hel infanteripluton.....
Amerikaner är fan helt sjuka i huvudet. Jag såg en kongressledamot från Nevada bli intervjuad i går kväll, och hans "argument" för rätten att som privatperson även fortsättningsvis inneha obegränsade volymer (automat)vapen var
bokstavligen att om man skärpte lagstiftningen så skulle tyranner komma till makten, ta deras vapen, införa diktatur och miljoner medborgare sedemera bli mördade av staten....
Jag bara skakade på huvudet och det gjorde nyhetsankaret också. Sen bytte jag kanal.
Det är nästan så att man får skämmas för att man blir avtrubbad. Typ fortsätt massakrera varandra i tusental då, och håll några bombastiska tal inför fladdrande fanor varje gång det sker.
Gå sen hem, slå på FOX News och gnäll på Breitbarts kommentatorsforum över att fotbollspelare står/inte på knä eller vad som för ögonblicket känns viktigt. Idioter.