2017-10-04, 13:51
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Inga hylsor ? inga krut rester heller vad jag förstått på 4:e våningen..

Nej. Ingenting. Det är helt grundlösa tomte-teorier som vanligt.
Citera
2017-10-04, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Så planerat som detta verkar varit så finner jag det konstigt om han skrivit ihop något sorts meddelande på en liten unken lapp för hand i sista stund. Känns som han isåfall skulle ha gjort klart ett uttalande ordentligt typ via dator och skrivare eller något, i god tid.

Nej det verkar otroligt.
Vi får hoppas att förhören med flickvännen ger någon sorts förklaring.
Citera
2017-10-04, 13:53
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Och inget av ovanstående kommer naturligtvis att vara relevant när vapenlobbyn försvarar det faktum att GM (av allt att döma) fullt lagligt kunde köpa på sig tillräckligt med vapen och ammunition, inklusive automatkarbiner, för att bokstavligen kunna utrusta en hel infanteripluton.....
.

Nja... Ser bara halvauto på bilderna. Men den ena har utrustats en bump stock. I de sändningar jag såg hörde jag aldrig den användas.
Citera
2017-10-04, 13:53
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Nej det verkar otroligt.
Vi får hoppas att förhören med flickvännen ger någon sorts förklaring.

Jo jag tror det kommer en förklaring via henne. Han skickade iväg henne till Filippinerna innan dådet så hon måste ju ha undrat vad fan som händer redan där.
Citera
2017-10-04, 13:54
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Så planerat som detta verkar varit så finner jag det konstigt om han skrivit ihop något sorts meddelande på en liten unken lapp för hand i sista stund. Känns som han isåfall skulle ha gjort klart ett uttalande ordentligt typ via dator och skrivare eller något, i god tid.

På bättre hotell finns det penna och papper/anteckningsblock liggandes på bord men det är ju inte säkert att han har använt det.
Citera
2017-10-04, 13:57
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Att han skulle fått distans till att han dödat en massa folk och i sista andetaget fått någon form av ågren över detta, tror jag mer är romantiskt dravel
Han tänkte nog mer Haha där fick ni idioter, men mig kan ni aldrig få levande

Han hade ju planerat detta ganska länge enligt de uppgifter som släpps, så att han i sin sista levande minut skulle backa från sin plan låter föga troligt
Jag menade inte att han fick ångertankar, utan att han fick ut all sin aggression och slutade
Citera
2017-10-04, 13:59
Medlem
Kanske redan någon svarat på...
Men hur mycket kraft är det kvar i kulorna från avståndet från fönstret på hotellet ner till festivalplatsen?
Ett skott från en mindre pistol hade klingat av men från de vapen som användes så är det inga problem?
Citera
2017-10-04, 14:01
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Mjae. Automatvapen kräver särskild licens och har inte fått säljas till privatpersoner på över 30 år. De enda lagliga automatvapen som finns kvar är reliker som mest handlas av samlare för priser över $10,000 per styck.

Han menar kanske halvautomatiska karbiner och sådana som tydligen lätt kan göras om till defacto automatiska.
Citera
2017-10-04, 14:05
Medlem
G-punktens avatar
Vet inte riktigt hur infarten till hotellet ser ut eller hur vinklarna speglar sig men kan inte filmen som ska styrka en skytt på fjärde våningen bara vara en reflektion av den riktiga flamman?
Citera
2017-10-04, 14:07
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Jo jag tror det kommer en förklaring via henne. Han skickade iväg henne till Filippinerna innan dådet så hon måste ju ha undrat vad fan som händer redan där.

Kan väl ha varit en planerad resa sedan länge, att åka och hälsa på släktingar, begravning eller nåt.
Citera
2017-10-04, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Daily Mail har gjort ett gräv på flickvännen. Frågar om hon var bigamist. Verkar ha levt till fullo som hon skrev på Facebook.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-4947130/Marilou-Danley-married-two-men-once.html#i-78a1756a4153144d

Men vafan, det där var ju intressant. Här originalartikeln om hennes dubbla äktenskap, från Newsweek. http://www.newsweek.com/marilou-danley-gunmans-girlfriend-social-security-number-677033
Citera
2017-10-04, 14:08
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Mjae. Automatvapen kräver särskild licens och har inte fått säljas till privatpersoner på över 30 år. De enda lagliga automatvapen som finns kvar är reliker som mest handlas av samlare för priser över $10,000 per styck.

Terminologin är svensk, dvs vapentypen "automatkarbin" - i det här fallet en karbin av typ AR-15 benämns just automatkarbin i samlingsbegrepp, detta oavsett om den är möjlig att avfyra automateld med eller begränsad till singelskott.

Må vara missvisande på detaljnivå men som sagt, de flesta begriper nog vad som avses.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in