2017-10-04, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Jag köper som sagt inte teorin om 32:a våningen. En mynningseld/flamma bör synas tydligare än ljuset som blinkar på en lägre våning (som inte är en skytt). Även från en modern automatkarbin. Speciellt som fältet runt där det borde synas (krossat fönster) är mörkt och kontrasten borde då vara optimal.

Svar nej.

Jag kan läsa följande:

"Paddock had four Daniel Defense DDM4 rifles, which feature a muzzle flash suppressor, making it harder to identify the location of the weapon."

"Paddock also had three FN-15 rifles, made by FN America.
They also feature a muzzle flash suppressor and an ‘H buffer system’, which reduces recoil and increases accuracy."

Sedan hade han förvisso ett gäng andra vapen, som inte hade mynningseldsdämpare, men ändå. Klassiska konspirationsteoretiker!
Citera
2017-10-04, 11:52
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Jag köper som sagt inte teorin om 32:a våningen. En mynningseld/flamma bör synas tydligare än ljuset som blinkar på en lägre våning (som inte är en skytt). Även från en modern automatkarbin. Speciellt som fältet runt där det borde synas (krossat fönster) är mörkt och kontrasten borde då vara optimal.

Jag tror du enbart sett mynningsflammor från hollywood filmer och det kan du inte jämföra med.. i filmproduktioner så använder man speciella patroner för lösa slott som ger en BETYDLIGT kraftigare mynningsflamma än riktiga skarpa skott. Du kan googla upp detta själv så får du se. Tror tom att "mythbusters" hade med detta i något program.

Jag var i strider under 90 talet ibland så avlossades skott nattetid och det är Svårt att se om man inte tittar direkt mot den som fyrar av. Ammunition i dagens läge tillverkas bland annat för att ge så lite rök och eld som möjligt i förhållande till kraften.
Citera
2017-10-04, 11:53
Medlem
cateatdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om han är en Trump-hatare spelar det ganska stor roll, för då är det antagligen politiskt motiverat och ett terrordåd. Vänstermänniska och arbetarklass - nej knappast, men det är ju inte mångmiljonären Hillary eller många av hennes dollarmiljonär-supporters heller. Går liksom inte att jämföra USA med Sverige när det kommer till vänster och höger.

Det är sant, går inte att jämföra.
Psykopater finns det gott om ...gubbens uppväxt har säkert satt sina spår i hans diagnos.
Synd att människor försöker utnyttja sånt här i "sin kamp" för sina övertygelser ...det är sjukt att känna njutning och/eller förhoppning i tragedier.

men sitter man å eldas upp dagligen med ensidiga medier så formas man efter det.
Citera
2017-10-04, 11:53
Medlem
Peter Harolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Hur skulle det hjälpt om folk hade varit beväpnade i det här sammanhanget?

Det är svårt att säga. Jag skall inte påstå att någon Rambo nere i publiken hade kunnat pricka skytten högt uppe på hotelltaket. En anledning till att skytten valde sin position och eldkraft var att komma utom skotthåll för moteld. Nu tycks det ha visat sig att till och med den säkerhetspersonal som fanns på plats var obeväpnad - kanske efter rådande liberala ideal - och de är nog de som i första hand hade kunnat svara med verkanseld mot skytten, eller åtminstone försvårat för honom att fortsätta att beskjuta publiken.
Citera
2017-10-04, 11:55
Medlem
Är det någon ny pressträff signalerad från Vegaspolisen? Blir mycket spännande att höra vad förhören med flickvännen kan ha givit för ledtrådar till dådets orsak.
Citera
2017-10-04, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fy fan vad det smattrar. Så här i efterhand är det ju helt otroligt att bara knappa 60 miste livet om det var 20000 åskådare samlade framför scenen. Jag misstänker dock att ett antal av de över 500 skadade kommer att flyttas till de avlidnas sida..

Gissar att alla hotellen i LV inom en snar framtid tvingas (eller frivilligt) att byta ut fasadglaset till ett okrossbart glas. Kan man ju tycka att det redan borde vara på ett hotell som Mandalay, för inte vill hotellet ha på samvetet att ett fyllo snubblar och faller genom glaset.

Haha lol. Du tror det finns orkossbart" som klarar av vilken beskjutning som helst?
Citera
2017-10-04, 11:57
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Är det någon ny pressträff signalerad från Vegaspolisen? Blir mycket spännande att höra vad förhören med flickvännen kan ha givit för ledtrådar till dådets orsak.

Och det där blocket/pappret som låg på bordet i Paddocks svit.
Citera
2017-10-04, 11:59
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Harold
Det är svårt att säga. Jag skall inte påstå att någon Rambo nere i publiken hade kunnat pricka skytten högt uppe på hotelltaket. En anledning till att skytten valde sin position och eldkraft var att komma utom skotthåll för moteld. Nu tycks det ha visat sig att till och med den säkerhetspersonal som fanns på plats var obeväpnad - kanske efter rådande liberala ideal - och de är nog de som i första hand hade kunnat svara med verkanseld mot skytten, eller åtminstone försvårat för honom att fortsätta att beskjuta publiken.

Polisen sa att de inte ville skjuta tillbaka utifrån att de då riskerade att träffa andra rum och hotellgäster där. Det är rätt förståeligt med tanke på att polisen bara har sin tjänstepistol och sedan något förstärkningsvapen som kanske M16A1. Bra vapen om det är som brukligt en skytt på samma nivå men här då inget vidare utifrån att om man skulle skjuta så skulle man sprida elden något oerhört.

De som skulle kunnat gjort nytta är SWAT då som har ett par snipers men de kom väl fram först efter att han skjutit klart och de måste också då finna en bra position i högre läge för att kunna pricka honom.
Citera
2017-10-04, 12:04
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Haha lol. Du tror det finns orkossbart" som klarar av vilken beskjutning som helst?

Allt har väl sin bristningsgräns. Men jag tolkar det som att han skulle ha använt en enkel hammare för att krossa glaset och det känns lite väl enkelt. Var det glas som krävde ett antal skottsalvor så skulle ju det väcka väldigt mycket mer uppmärksamhet innan han kommit till stadiet att glaset är krossat och han kunnat börja döda.

Nog skulle ett sånt här glas försvåra avsevärt.
https://www.youtube.com/watch?v=3X_p5hv2zdU
Citera
2017-10-04, 12:04
Medlem
TCGIs avatar
Citat:

Utan flamdämpare: https://www.youtube.com/watch?v=ZbXdghpxlrw&t=2m52s
eller
Med flamdämpare: https://www.youtube.com/watch?v=ZbXdghpxlrw&t=5m26s
Citera
2017-10-04, 12:11
Medlem
krafss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putteibla
Är det inte ganska jobbigt att skjuta så många skott på så kort tid?
Klarar vem som helst av det?

Nej.
Ja.
Visst känns det lite, men det är absolut inga problem.
Citera
2017-10-04, 12:11
Medlem
Spekuleras mycket om motivet!
Det är inte så enkelt att han hatade country?
Får själv fruktansvärda tankar när jag hör sån förorts gangster wannabe neger rapp
Skulle lätt kunna skicka av en salva eller två mot sånna rappare.
Sen allt bullshit om vapenlagar och skit, det är fan inte vapnen som avfyrar sig, utan den som håller i vapnet.
Ni som grinar om USAs vapenlagar, tror ni att Mohammed och gänget i Malmö, Göteborg, Stockholm osv som skjuter ihjäl varandra har licens på vapnen handgranater och sprängämnen som använd i stort sett varje kväll?
Om en dåre bestämt sig för att skjuta ihjäl en massa folk så skaffar dom vapen på ett eller annat sätt. Kanske är det så att brott overthere klaras upp oftare tack vare just att niggerserna skjuter med vapen dom hämtat ut "lagligt"? Bara en sund tanke
Senast redigerad av NonServium 2017-10-04 kl. 12:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in