2017-10-04, 11:41
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Länk: 2017 Kallaste sommaren på 155 år

Du länkar till Horan och ett perfekt exempel på hur man ljuger med statistik! Det gällde topptemperaturen, årets varmaste dag. Det man normal menar med varm sommar är medeltemperaturen, inte en enstaka högsommardag.

Jämför med Demoskräps 15,3% en enstaka bottennotering dessutom tillverkad i deras egna kontorslokaler.
2017-10-04, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nej, det är inte anledningen till det vi ser nu och lär få se framöver. Det har enbart med partiledningen olika beslut att göra som är totalt katastrofala. Anpassning till sjuklövern och politisk korrekthet till absurdum så att inga svenskar ens finns, M-fjäskande för ett parti som är paria i dom flesta svenskars ögon efter deras 8 hemska regeringsår, en sjuk partiledare som gjorde värdelösa insatser redan 2014 och i långa perioder är totalt osynlig och verkar långt ifrån någon valrörelseform, skickat ut hela ungdomsförbundet med 5000 medlemmar som var oerhört viktigt för Sverigedemokraterna, dom flesta av dessa ungdomar förlorades helt efter detta, uteslutningar i massor och enorma mängder så folk undrar vad som är fel och felen är uppenbara personstrider, maktmissbruk och feghet och anpassning som inte ens värsta kärringen tycker är rimligt. osv osv osv.

ALLT det här är partiledningens och Jimmie Åkessons fel. Klarar han inte av partiledarskapet ska han lämna uppdraget. Helst borde nya krafter som inte tänker anpassa sig, som inte är sjuka utan har nya och starka krafter och tycker det här är roligt och tänker driva mycket aktiv Sverigedemokratisk politik och en mycket aktiv kampanj och valrörelse från nu, som inte är skadade av maktstrider och uteslutningslusta, som inte är fega och haraktiga att utesluta halva partiet för att media och politiskt korrekta tycker minsta åsikt eller ord är fel och hemskt. Som inte hycklar och utesluter av maktskäl och maktmissbruk. Det finns hur mycket problem och skit som helst som denna partiledning ställt till helt själva bara senaste åren och det är bara DERAS fel!!!

Det låter ibland löjligt att höra hur inställsam Åkesson verkar mot moderaterna.
Dessutom har Kristersson sagt på sistone, "moderaterna måste hitta sin egen väg utan hänsyn till andra partier".

När det gäller uteslutningar har detta på senare tid endast drabbat lokalpolitiker.
Den som på något sätt sticker ut sitter alltid löst hos SD.
Förhoppningsvis kommer partiets strategi med endast urvattnade nollor inom kommuner och landsting att straffa sig, med dåligt valresultat vid dessa val.
Företagsamma och energiska lokalpolitiker kan ju även lyfta partiet på riksdagsplanet, men så långt tänker man aldrig inom partiledningen.
2017-10-04, 12:02
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Du länkar till Horan och ett perfekt exempel på hur man ljuger med statistik! Det gällde topptemperaturen, årets varmaste dag. Det man normal menar med varm sommar är medeltemperaturen, inte en enstaka högsommardag.

Jämför med Demoskräps 15,3% en enstaka bottennotering dessutom tillverkad i deras egna kontorslokaler.
Helt rätt! Sommaren där jag befann mig (Mälardalen) var en av de bättre jag upplevt. Jämn temperatur mellan 20-25 grader och sol nästan varenda dag (mycket lite regn). Sämsta sommaren någonsin?

Detta är ytterligare ett exempel på att journalsiter inte förstår sig på siffor, statistik och hårda fakta. De är ordbaserade känslomänniskor och skulle egentligen inte tillåtas rapportera i ämnen där någon form av logiska fakta ingår.

Detsamma gäller givetvis opinionsundersökningar, där journalisterna oftast lyckas röra till rapporteringen på något sätt.
2017-10-04, 12:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Helt rätt! Sommaren där jag befann mig (Mälardalen) var en av de bättre jag upplevt. Jämn temperatur mellan 20-25 grader och sol nästan varenda dag (mycket lite regn). Sämsta sommaren någonsin?

Detta är ytterligare ett exempel på att journalsiter inte förstår sig på siffor, statistik och hårda fakta. De är ordbaserade känslomänniskor och skulle egentligen inte tillåtas rapportera i ämnen där någon form av logiska fakta ingår.

Detsamma gäller givetvis opinionsundersökningar, där journalisterna oftast lyckas röra till rapporteringen på något sätt.

Jo då journalister förstår statistik. De har journalisthögskola, det innebär en fiktiv "magisterexamen" i propagandahantering. De som lärde sig propaganda av Joseph Goebels, det är just de som jobbar på de judiskägda medierna.
De vänder allt till sin fördel. De producerar lögner och "fake news" men vänder det till att det är alla andra som ljuger trixar och propagerar. Tyvärr fungerar det i skallen på medelsvensson. Vi tror vi är friare än nordkoreaner men är vi det egentligen? Det kanske bara är vad vi tror. Precis som nordkoreanerna är helt övertygade om att de är världens enda fria folk.

Medierna rättfärdigar sina metoder på samma sätt som jesuiterna, ändamålen helgar medlen. De onda krafterna måste hållas nere och då får man ljuga, bluffa, fuska hur mycket som helst.

Varav följer att opinionsinstituten inte heller går att lita på. De säljer sin produkt till media.
2017-10-04, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det låter ibland löjligt att höra hur inställsam Åkesson verkar mot moderaterna.
Dessutom har Kristersson sagt på sistone, "moderaterna måste hitta sin egen väg utan hänsyn till andra partier".

Det finns ett avgörande begrepp nära valet och som därför är högst aktuellt: Parlamentarisk anpassning!

Åkesson är därför högst realistisk och söker politiska samband med partier som är fullt möjliga att samarbeta med.

Det är bara att önska att de ansvariga inom M kommer underfund med samma sak.

Om målsättningen är att bilda en fullt funktionsduglig regering 2018...
2017-10-04, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
SD brukar alltid vara som starkast i slutet av sommaren, för att sedan tappa under hösten.
Anledningen till detta har givetvis samband med årstidsrelaterad brottslighet, som alltid är störst på sommaren.
Vid nästa års val 10 september bör folk ha i färskt minne den blatterelaterade kriminaliteten under nästa sommar, vilket givetvis gynnar SD!
What? Nej. SD brukar alltid öka kraftigt från slutet av sommaren fram till jul, sedan klingar det av. Ungefär vid skolstarten brukar det börja lyfta. Det har varit ett återkommande mönster, men särskilt tydligt blev det t.ex. hösten 2012 (järnrörshösten) när de sprängde 10%-vallen hos bl.a. Sifo och United Minds. De låg och skvalpade runt 6-7% hela året för att sedan dra iväg ända upp i 10,5% i genomsnitt vid början av 2013. Sen sjönk de tillbaka igen. 2014 likadant (valår), hösten 2015 också naturligtvis eftersom det var flyktingkrisens kulmen. Om SD minskar under den här hösten (återstår att se om det sker på bred front eller bara är extremt kraftigt brus hos Demoskop) så är det ett trendbrott av rang.
2017-10-04, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Expressen ägs av Bonnier och de betalar Demoksräp för mätningar.

I augusti använd de samma metod som nu. "Förväntningsprognos". Kristersson ny ledare för M halleluja alla förväntar sig omedelbar effekt. Vi flyttar några enheter från Sd till M. Då är vi före andra institut och visar trenden. Sedan skiter det sig och de tvingas lägga på igen i November.

Vi får se vad Sentio har att säga om saken de är inte ett led i anti Sd propagandan.

"Sentio använder sig av självrekryterade paneler, som är en tvivelaktig metod. Den går att manipulera tämligen lätt.
2017-10-04, 14:09
Medlem
bär_min_gitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Den undersökningen säger absolut ingenting, Unibet har fortfarande SD till 1,75 över 24,5%. De ändrade inte ens en tiondel efter den undersökningen. Som du vet är bettingbolagen överlägsna opinionsundersökningar, visar sig i land efter land, i val efter val.
Som i USA nu senast till exempel?

Märker att det är en väldig uppgivenhet här i tråden. Min fundering är, till vilket parti går väljarna om nu SD minskar? Jag är långtifrån 100 % nöjd med SD för tillfället, men vilket alternativ har jag?
2017-10-04, 14:30
Medlem
Nihennas avatar
Varför är folk så uppgivna efter en riktigt dålig undersökning?
Hände precis samma sak förra månaden med Demoskop och sen *woosh* så kom resten med siffror som var väldigt jämna, eller på sin höjd kanske nån procent mindre men fortfarande runt 22-25%.

Vi kan väl vänta med domedagsprofetiorna innan alla månadens undersökningar har dykt up, va?
Om både Sentio, Yougov, Inizio och den där andra visar på under 20%, DÅ har vi all anledning att vara bekymrade. Men ärligt talat även då tror jag knappast att det är någon längre trend när detta med Hanna glöms bort allt eftersom.
Senast redigerad av Nihenna 2017-10-04 kl. 14:33.
2017-10-04, 14:35
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Länk: 2017 Kallaste sommaren på 155 år

En sommar är inte kall per definition överhuvudtaget ens i Sverige.

Har ingen som helst påverkan på om det är upplopp i delar av landet under vår och sommar om det är 24 istället för 25 grader. Rent trams att tro och påstå. Att det sen skulle påverka Sverigedemokraternas opionionssiffror i oktober, dröm vidare.
2017-10-04, 14:38
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
"Sentio använder sig av självrekryterade paneler, som är en tvivelaktig metod. Den går att manipulera tämligen lätt.

Ändå har de alltid mest rätt.
2017-10-04, 14:44
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bär_min_gitarr
Som i USA nu senast till exempel?

Märker att det är en väldig uppgivenhet här i tråden. Min fundering är, till vilket parti går väljarna om nu SD minskar? Jag är långtifrån 100 % nöjd med SD för tillfället, men vilket alternativ har jag?

Inget alls förmodligen i dom flesta fall med förhoppning om bättring och att man då kan rösta igen.

Dom flesta kommer ändå rösta på SD så långt det är möjligt då det är enda alternativet för invandringskritiker.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in