2017-10-04, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanLiteAvVarje
Nja, staplade magasin ja, fulla njaej går nog inte att vara säker. Kan vara tomma.

Klart dom kan vara tomma, men troligtvis inte.

När man byter magasin är det naturliga att slänga magasinet åt sidan och ta ett fullt ur en lämpligt placerad hög, i det här fallet perfekt placerad stapel till vänster om fönstret. Vem staplar tomma magasin prydligt mitt i skjutandet? ingen gör det

Antagligen ligger det tomma magasin och fler tomhylsor till höger ur bild

Edit: till höger ur bild skulle det stå
Senast redigerad av metoukor 2017-10-04 kl. 04:47.
Citera
2017-10-04, 04:36
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Dom har postats dom senaste 3-4 timmarna, i den här tråden. jag citerade ett inlägg där du ser dom döda. sök i min posthistorik så hittar du, det är inte min uppgift att stilla din paranoia.

Hittills har jag inte sett en enda bild eller video som svarar på någon av de frågor som ställdes på ett trovärdigt sätt.

För att kunna göra en bedömning vad som hänt och styrka eller avfärda den officiella versionen behövs trovärdigare material.

Jag utesluter ingenting utan är intresserad av sanningen om vad som hänt.

Som exempel finns det ett antal olika scenarion som kan ha hänt i Las Vegas. Allt från en total false-flag-attack utan skadade med crisis actors, till en false-flag-attack där människor blev skadade på riktigt och offrandes, till en helt äkta attack där gärningsmannen/männen inte är inblandade med några andra och utfört det hela på eget bevåg.

Att kalla folk fåniga saker som du inte tycker delar din världsåskådning höjer inte direkt din trovärdighet. Var saklig och uppför dig hövligt och svara gärna på de frågor som ställs.
Citera
2017-10-04, 04:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Hittills har jag inte sett en enda bild eller video som svarar på någon av de frågor som ställdes på ett trovärdigt sätt.

För att kunna göra en bedömning vad som hänt och styrka eller avfärda den officiella versionen behövs trovärdigare material.

Jag utesluter ingenting utan är intresserad av sanningen om vad som hänt.

Som exempel finns det ett antal olika scenarion som kan ha hänt i Las Vegas. Allt från en total false-flag-attack utan skadade med crisis actors, till en false-flag-attack där människor blev skadade på riktigt och offrandes, till en helt äkta attack där gärningsmannen/männen inte är inblandade med några andra och utfört det hela på eget bevåg.

Att kalla folk fåniga saker som du inte tycker delar din världsåskådning höjer inte direkt din trovärdighet. Var saklig och uppför dig hövligt och svara gärna på de frågor som ställs.

jag har redan postat en länk, resten får du leta själv

https://streamable.com/tcnn2

Det här handlar inte om världsåskådning, klockan är mycket och jag pallar inte debattera med dig.

Det som går att konstatera är att hittills så finns det noll tecken på att det här är nån slags crisis actor grej(iden är urbota dum redan från början), inga bevis eller ens starka indicier att det va fler än 1 skytt eller nån av dina andra exempel.

Jag litar inte på våra myndigheter heller, men sätt saker i perspektiv snälla. Hela grejen att allt antas vara en konspiration är ett relativt nytt fenomen, det har fått fart snabbt dom senaste 10 åren, och tagit sig ohälsosamma proportioner.
Senast redigerad av metoukor 2017-10-04 kl. 04:45.
Citera
2017-10-04, 04:42
Medlem
Oavsett vad metoukor postar lär du avfärda klippen som icke trovärdiga så varför bry sig.
Citera
2017-10-04, 04:46
Medlem
KanLiteAvVarjes avatar
Citat:
Klart dom kan vara tomma, men troligtvis inte.

När man byter magasin är det naturliga att slänga magasinet åt sidan och ta ett fullt ur en lämpligt placerad hög, i det här fallet perfekt placerad stapel till vänster om fönstret. Vem staplar tomma magasin prydligt mitt i skjutandet? ingen gör det

Antagligen ligger det tomma magasin och fler tomhylsor till vänster ur bild

Poängen är att då kan man inte referera till staplade magasin som fulla magasin. Bara "troligen fulla eftersom det är mest rimligt att tänka sig".

Mvh
Citera
2017-10-04, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanLiteAvVarje
Poängen är att då kan man inte referera till staplade magasin som fulla magasin. Bara "troligen fulla eftersom det är mest rimligt att tänka sig".

Mvh

Nej på en så dålig bild går det inte att avgöra såklart. Men om man sätter saken i perspektiv så är det rimligt antagande att dom är just fulla.

Det ska finnas en bättre bild någonstans, ska se om jag kan hitta den.

Edit:Magasinen ligger med läpparna bort från kameran så det är omöjligt oavsett kvalite på bilderna.
Senast redigerad av metoukor 2017-10-04 kl. 04:53.
Citera
2017-10-04, 04:56
Medlem
KanLiteAvVarjes avatar
Citat:
Nej på en så dålig bild går det inte att avgöra såklart. Men om man sätter saken i perspektiv så är det rimligt antagande att dom är just fulla.

Det ska finnas en bättre bild någonstans, ska se om jag kan hitta den.

Edit:Magasinen ligger med läpparna bort från kameran så det är omöjligt oavsett kvalite på bilderna.

Väl svarat.

Mvh
Citera
2017-10-04, 05:40
Medlem
Intressanta uttalanden från Lombardo:

Citat:
Sheriff Joseph Lombardo of Clark County said detectives are in contact with Marilou Danley, who was travelling in the Philippines at the time of the massacre and remains there. “The investigation with her is ongoing and we anticipate some further information from her shortly,” he told reporters. “Currently she is a person of interest.”
---

Mr Lombardo said he is “absolutely” confident authorities will find out what motivated Paddock, but the investigation is proceeding cautiously in case criminal charges are warranted against someone else.

“This investigation is not ended with the demise of Mr. Paddock,” the sheriff said. “Did this person get radicalised unbeknownst to us? And we want to identify that source.”
http://www.independent.co.uk/news/world/americas/stephen-paddock-money-las-vegas-shooting-philippines-girlfriend-latest-a7981661.html
Citera
2017-10-04, 05:42
Medlem
Polisens svar på frågor, bl a hur länge skjutningen pågick. Man visar även en video från polisens bodycam under självaste skjutningen. Sevärd video.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=4&v=SycnLVj6QaU
Citera
2017-10-04, 06:05
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Skumt att han förde över pengar till Filipinerna, men det kan ju vara en del i att "göra slut med livet" - ge sin stora kärlek de sista pengarna. Vi får se, kanske var han en radikaliserad feminist-terrorist...
Citera
2017-10-04, 06:10
Medlem
Jadulillalurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Intressanta uttalanden från Lombardo:

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/stephen-paddock-money-las-vegas-shooting-philippines-girlfriend-latest-a7981661.html

Förmodligen håller han på att bygga upp ett case där "gärningsmannen" ska se ut att vara vara kopplad till Islamiska staten och att han har givit dom pengar. "Terror"
Citera
2017-10-04, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jadulillaluring
Förmodligen håller han på att bygga upp ett case där "gärningsmannen" ska se ut att vara vara kopplad till Islamiska staten och att han har givit dom pengar. "Terror"
Ser ut som man redan har hittat ett troligt motiv:
Citat:
Mr Lombardo said he is “absolutely” confident authorities will find out what motivated Paddock

Radikalisering behöver inte nödvändigtvis innebära att han kopplas till IS. Vänsterextrema åsikter/anti-Trump är en annan möjlighet som motivbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in