2017-10-04, 09:30
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Men kära nån, du sa ju att du skulle sluta. Ge dig nu! Sluta smutskasta Kim Wall och sluta prova framställa Peter Madsen som den han önskade han var istället för den han faktiskt var.

Sen kan du vänligen pröva undvika citera 6-7 olika personer i monsterinlägg där du snabbt svarar lite halvt luddigt, ofta som om du knappt tagit dig tid att faktiskt läsa vad de du citerar faktiskt skriver.

Sen spekulerar du åt alla möjliga håll, ofta med påståenden som blivit motbevisade 84 gånger tidigare i tråden, men hoppas ingen ska orka påpeka det, så du kan få återuppliva lögnen? Men dina ofta långsökta spekulationer har nästan alltid en av två undertoner gemensamt: Smutskasta Kim Wall eller försköna monstret Peter Madsen.

Ta dig hellre tid att verkligen läsa och reflektera över andras inlägg och svara på lite mer träffsäkert sätt på ett inlägg åt gången.

Du säger att du har erfarenheter av journalistik. Är det där du lärt dig att hellre satsa på kvantitet över kvalité när du skriver? Jag får nästan känslan att du får betalt per ord du skriver och citerar i denna tråden så som du håller på.

Och jag väntar fortfarande på att du ska ge ETT exempel ur någon video med M eller någon text som M skrivit, som bevisar hans okunskap om ubåtar eller raketer.
Citera
2017-10-04, 09:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det kan vara intressant att så här i efterhand ta del av vad den som förmodligen stod PM närmast (dvs hans bror) sade om Madsen när det begav sig:

http://www.expressen.se/kvallsposten/brodern-om-madsen-sin-egen-varsta-fiende/

Dvs av allt att döma har en fullständig galning av absolut värsta sort gått lös och inte ens hans anhöriga har kunnat ana vilket monster som dolde sig under att han, dvs Madsen, ansågs "speciell" och annorlunda".

Bredspektrumautism är inte normalt, en fixering vid bisarra intressen är inte normalt, avsaknad av impulskontroll är inte normalt, sexuella perversioner är inte normalt, enstörighet och oförmåga att relatera till etablerade sociala mönster är inte normalt och ska ses med misstänksamhet och i vilket fall inte lyftas fram i media i någon sorts "vi gillar olika" - anda.

Någon tangerade det tidigare i tråden, men samhället måste i gemen ha bättre koll på sådana här personer redan från skolåldern samt sluta närmast glorifiera och lyfta upp tickande bomber dvs tydligt defekta personligheter som någon sorts missförstådda, "annorlunda" genier.

Den tekniska utvecklingen har gjort att allehanda psykopater i de dolda kan odla sina perversioner och bygga upp sitt mod upp till en triggerpunkt utan att någon har den minsta aning om vad de egentligen gratifierar sig med framför datorn/mobilen timme ut och timme in i flera år.

Titta på Lisa Holms mördare, den där Anton som högg ihjäl folk med svärd på en skola till exempel. Och det finns fler, och kommer att bli fler sådana fall.

Sluta nu. Det har funnits många "missförstådda genier" genom århundradena, och hur många av dem har beslagits med bisarra brott? Knappat någon vad jag kan komma på på rak arm. De män som begår sådana brott brukar tvärtom vara lågbegåvade, och antingen arbeta i något yrke som inte kräver intelligens, eller inte arbeta alls.

Anton var en uppenbart störd ung man som borde ha uppmärksammats redan i skolan ja - men han hade väl inte byggt någon ubåt eller uppfunnit något nytt raketbränsle heller..? Han satt bara vid datorn. Och NB och hans bror och fru var typiskt öststats-White Trash. Inga raketforskare dom heller.
Citera
2017-10-04, 09:40
Bannlyst
Det som inte går ihop för mig är varför han skulle välja KW, där så många visste att hon var med på båten. När han istället kunnat välja någon annan kvinna att mörda, och kommit undan med det antagligen. Får fortfarande inte ihop den biten. Det är helt enkelt jävligt korkat utfört.
Citera
2017-10-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Den danska polisen uttalade sig tidigare, augusti september nångång om jag minns rätt, att de skulle kolla upp vart Madsen befann sig 1986 när en kinesisk kvinna hittades död i vattnet, styckad om jag minns rätt. Det var i närheten där Madsen höll till. Madsen ska då ha varit i tonåren.
Japansk
Citera
2017-10-04, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Och jag väntar fortfarande på att du ska ge ETT exempel ur någon video med M eller någon text som M skrivit, som bevisar hans okunskap om ubåtar eller raketer.

Men ser du inte hur du håller på? Du svarar med ofta mer eller mindre trams på 5-6 personer samtidigt i ett vansinnigt tempo och sen kräver du att alla ska lägga ner tid att motargumentera på dina snabbt och slarvigt skrivna svar som ofta helt missförstår de som du citerade. Och om de inte orkar det, proklamerar du att det skulle vara någon form av bevis för att ditt impulsiva påhitt stämmer. Respektera andras tid lite mer tack!

Jag skrev ju bland annat att det var rätt självklart att Peter Madsen hade en rätt stor kunskap inom ubåtar eftersom han haft det som specialintresse och att just det faktum därför på inget sätt skulle vara någon indikation på att han skulle vara ovanligt intelligent. Varför ska jag då behöva citera en text eller länka en video som skulle visa hans okunskap inom ubåtar? Gå tillbaks och läs rätt!

Tack för du gav mig detta bra exemplet så jag slapp att leta. Du anstränger dig knappt alls att läsa vad andra skriver innan du svarar och vrider det andra säger på alla tänkbara sätt. Du får ofta bra citerade inlägg att framstå som dumma genom att du svarar helt goddag yxskaft och sedan hoppas ingen lägger märke till att du tog det den du citerade skrev fullständigt ut av sin kontext.
Senast redigerad av Kanelgas 2017-10-04 kl. 10:07.
Citera
2017-10-04, 09:47
Medlem
Citat:
Madsens kunskap eller okunskap om ubåtar och raketer är inte relevant. Detta är en tråd om ett vidrigt styckmord där Madsen dödade och styckade en ung tjej på journalistuppdrag. Enbart för hans eget stora nöjes skull. Förutom det så sargade han hennes könsdelar svårt genom flertal stick med ett vasst föremål. Istället för att hänvisa till den store Madsens kunnande och Kims naivitet så reflektera istället hur DU blev duperad av Madsen.

Lägg ner nu Merwinna. Ingen här är intresserad av dina Youtube-klipp, länkar eller vad fan du lägger upp om honom. Så sluta höja honom till något han inte är. Han är en snubbe som är insnöad på sjuka snuffmovies, tortyr och annat otäckt. Han är intresserad av att utnyttja tjejer för att själv få en kick.

Så lägg ner nu!
Citera
2017-10-04, 09:49
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Sluta nu. Det har funnits många "missförstådda genier" genom århundradena, och hur många av dem har beslagits med bisarra brott? Knappat någon vad jag kan komma på på rak arm. De män som begår sådana brott brukar tvärtom vara lågbegåvade, och antingen arbeta i något yrke som inte kräver intelligens, eller inte arbeta alls.

På tal om defekta personligheter ja....det du sysslar med i den här tråden nu dvs när obehagliga fakta kommer upp på bordet är starten på en process i att rationalisera för dig själv vad Madsen har gjort, i syfte att du antingen förlikar dig med hans agerande eller gå in i förnekelse, allt i syfte att kunna fortsätta beundra och glorifiera honom.

Få se om du till sist kommer upp till den nivå att du börjar skicka beundrarbrev till honom, för sådana kommer han få drösvis av från personligheter som dig.
Citera
2017-10-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det som inte går ihop för mig är varför han skulle välja KW, där så många visste att hon var med på båten. När han istället kunnat välja någon annan kvinna att mörda, och kommit undan med det antagligen. Får fortfarande inte ihop den biten. Det är helt enkelt jävligt korkat utfört.
Nej, jag håller med dig. Vi kan väl vara ganska säkra på att han inte var det geni som han själv vill framställa sig som, men vem som helst borde kunnat räkna ut att det här var en riktigt värdelös mordplats, med ett riktigt försvårande offer, och dessutom extremt illa genomfört. Det tråden hittills kommit fram till känns som att det är hans egna självbild som spökar, att han i princip trodde att polisen skulle säga "Jaha, Peter Madsen, den stora rymdforskaren, ha, honom behöver vi inte kolla upp, alla fattar ju att han inte gjort det". Man kan läsa in det lite i hans uttalanden om att han inte trodde han skulle bli intagen direkt (utan att det skulle räcka med sjöförhöret) och att han nu trots enorm bevisning "kräver" att bli släppt.

Tyvärr är det nog som många redan sagt i tråden också en sanning som vi aldrig får svar på, han kommer mycket troligt bara fortsätta blåneka. Även om han ändrar sin story något snart är ju risken väldigt stor att han helt enkelt försöker anpassa den till bevisläget som det ser ut nu efterssom att det är så han agerat hittills
Citera
2017-10-04, 10:03
Medlem
Känns det inte som att danska polisen lägger ner mycket mer resurser på det här än vad den svenska skulle ha gjort?
Istället för att säga att det är helt omöjligt att söka igenom hela havet så gör iallafall danska polisen ett allvarligt försök, all heder!
Citera
2017-10-04, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, jag håller med dig. Vi kan väl vara ganska säkra på att han inte var det geni som han själv vill framställa sig som, men vem som helst borde kunnat räkna ut att det här var en riktigt värdelös mordplats, med ett riktigt försvårande offer, och dessutom extremt illa genomfört. Det tråden hittills kommit fram till känns som att det är hans egna självbild som spökar, att han i princip trodde att polisen skulle säga "Jaha, Peter Madsen, den stora rymdforskaren, ha, honom behöver vi inte kolla upp, alla fattar ju att han inte gjort det". Man kan läsa in det lite i hans uttalanden om att han inte trodde han skulle bli intagen direkt (utan att det skulle räcka med sjöförhöret) och att han nu trots enorm bevisning "kräver" att bli släppt.

Tyvärr är det nog som många redan sagt i tråden också en sanning som vi aldrig får svar på, han kommer mycket troligt bara fortsätta blåneka. Även om han ändrar sin story något snart är ju risken väldigt stor att han helt enkelt försöker anpassa den till bevisläget som det ser ut nu efterssom att det är så han agerat hittills
Det där har jag undrat lite över (se det fetade som jag gjort). Han har tidigt fått veta vad obduktionen visade, ang stickskadorna i vaginan, och ÄNDÅ vill han ha en häktningsförhandling. Han kräver att bli släppt, han vill ha en häktningsförhandling, han vet att dessa skador kommer till allmänhetens kännedom. Om jag varit hans advokat skulle jag helt klart rått honom att frivilligt gå med på att sitta häktad ytterligare 4 veckor och slippa gå till torgs med de skador han tillfogat Kim. Men antingen rådde inte advokaten honom, eller så sket han fullständigt i hennes råd. Troligtvis är han både arrogant och dum i huvudet.
Citera
2017-10-04, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Notera att 2 liter diesel i timmen är hjälpmotorn om man bara underhållsladdar batterierna. 8-10 liter/timme är vad huvudmotorn drar om man kör ren diesel-drivning.
Aha! Men är du säker? För när jag läser blogginlägget där säger han att han på full tank (1200 liter) kan köra N i 26 dygn (1248 liter vid 2l/timmen), men jag kanske missförstår?

Vet att det här inte är så himla relevant längre (var det någonsin det?) men ändå intressant...

Ah, okej, nu fattar jag! Han har två motorer, när de bränner iväg till bornholm så drar de 8-10 liter i timmen för då kör de snabbare (6 knop), när de puttrar på på diesel/elmotorn drar de mycket mindre (2l/timmen), men då kan de inte heller köra särskilt fort. (Til den lange forlægning til Bornholm bruger vi diesel hovedmotoren som giver godt seks gange så stor effekt ud, ved et forbrug på 8 - 10 ltr fuel timen og en hastighed på 6 knob og 180 - 200 omdrejninger på propellen. " vs "og hun gør 3.5 knob bare på elektromotoren ved 110 rpm på propellen. Det kan hun i 6 - 7 timer på et tons batteriet, eller vi kan starte vores generator og gøre det så længe vi måtte ønske - ved et forbrug på 1,9 ltr fuel i timen. "

Ja, som sagt inte jätteintressant längre, men jag var i en diskussion om hur mycket tvåtimmarsturen med KW kostade (gissa med vem!) och då kan vi ju anta att han använde den billigare och slöa framfarten på 2l/timmen, och då är vi tilblaka på ungefär 50-100:-
Senast redigerad av aloc 2017-10-04 kl. 10:11.
Citera
2017-10-04, 10:06
Medlem
Citat:
"länk" är ett felaktigt ordval, till att börja med. En länk går till en artikeln på internet.

Jag förstår inte varför du rättar någon när du har fel, en länk kan mycket väl gå till en hårddisk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in