2017-10-04, 08:33
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Jag tror snarare att anhöriga uppskattar att en privatperson går runt och försöker hjälpa de drabbade.
Klippet i sig inger ingen "avsky" Vore det ett av mina barn som låg där skulle jag tackat killen för att han försöker hjälpa till. Om han nu hittar någon som fortfarande är vid liv så kan han ju visa tillströmmande räddningsarbetare att just denna person är vid liv och de kan få vård fortare.

Man hör flera gånger killen fråga "Where is the EMP's" they turn off the lights and still no EMP's

Så vad han gör är en privat hjälpinsats.. killen skall ha en eloge för att han försöker hjälpa till.

Han hade bog kunnat hjälpa till bättre med två händer, om han lagt ifrån sig telefonen.

Mobiltelefoner är fan ett gissel. Värst var snubben med skägg och cowboyhatt som sprang från skotten och ropade om att en tjej blivit skjuten i huvudet, samtidigt som han filmar....sig själv.

Jag har säkert fel, men set känns fan tragiskt, det här självpublicerandet.
Citera
2017-10-04, 08:38
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Han hade bog kunnat hjälpa till bättre med två händer, om han lagt ifrån sig telefonen.

Mobiltelefoner är fan ett gissel. Värst var snubben med skägg och cowboyhatt som sprang från skotten och ropade om att en tjej blivit skjuten i huvudet, samtidigt som han filmar....sig själv.

Jag har säkert fel, men set känns fan tragiskt, det här självpublicerandet.

Nu tycks han ju inte varit ensam och att dokumentera och hjälpa till är betydligt bättre än att springa från platsen och ljuga ihop historier hur illa det var osv som de flesta andra gör..

Värst är väl att folk "vertikalfilmar" varför kan inte folk inse att kameran skall hållas horisontellt då man filmar ?
Citera
2017-10-04, 08:47
Bannlyst
SVT text skriver:
"Paddock ska ha monterat upp kameror både inne och utanför hotellrummet,bland annat i en matvagn i korridoren för att upptäcka när polisen närmade sig.
På en bild som är tagen utanför hotellrummets korridor syns kulhål genom dörren,
möjligen från när Paddock sköt mot hotellvakter som gick till rummet innan polisen anlände.
En av vakterna träffades i benet.

En av bilderna visar vad som ser ut som skyttens döda kropp liggande på golvet och på ett bord bredvid vad som tycks vara en handskriven lapp,skriver nyhetsbyrån AFP"

Varför finns det så lite info om denna vakt lr vakter som om detta stämmer skulle vara hjältar, eftersom dom fick Paddock att avbryta skjutningen och ta sitt eget liv?

Finns det nån info om den handskrivna lappen som SVT text nämner?
Senast redigerad av Marion86 2017-10-04 kl. 08:50.
Citera
2017-10-04, 08:57
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vetaren112
Du ska inte göra något din vänstertomte, alla ska få se hur vänstrvåld ser ut...

Ursäkta?
Det här har inget med politik att göra. Det handlar om moral.
Man ska ha respekt för de döda, punkt slut. Sedan tror jag knappast att du skulle velat se din någon i din familj ligga död sådär i en video på nätet. Det är väl rätt sjävklart att man ska hysa respekt för de anhöriga, herregud.

Jag gör precis vad jag vill, det ska du skita fullständigt i.

Vänstertomte... jag hatar vänstern.
Citera
2017-10-04, 08:59
Medlem
Kan dessa vansinniga konspirationsteoretiker förklara ljudknallen av all ammunition som tydligt hörs av kulorna som rör sig snabbare än ljudets hastighet? Ljudet av kulor som viner förbi?

Och nej, enorma högtalare funkar inte i det här fallet.
Citera
2017-10-04, 09:01
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Varför? Klippet är snarare oerhört viktigt och bör finnas allmänt tillgängligt.

För att det visar ansiktena på avlidna människor.
Det är jävligt respektlöst dels gentemot de döda, men också mot deras anhöriga.
Man ska ha respekt för de döda.
Moral.

Självklart är killen som hjälper en hjälte. Det tycker väl varje normalt funtad människa.

Fattar fan inte hur man kan vrida det jag skriver till något politiskt. Idioti.
Citera
2017-10-04, 09:06
Medlem
RonPaul2008s avatar
Har det hänt något än, vet vi mer om motivet?
Citera
2017-10-04, 09:10
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Jag tror snarare att anhöriga uppskattar att en privatperson går runt och försöker hjälpa de drabbade.
Klippet i sig inger ingen "avsky" Vore det ett av mina barn som låg där skulle jag tackat killen för att han försöker hjälpa till. Om han nu hittar någon som fortfarande är vid liv så kan han ju visa tillströmmande räddningsarbetare att just denna person är vid liv och de kan få vård fortare.

Man hör flera gånger killen fråga "Where is the EMP's" they turn off the lights and still no EMP's

Så vad han gör är en privat hjälpinsats.. killen skall ha en eloge för att han försöker hjälpa till.

Det handlar inte om den här privatpersonens personliga insats, han är en hjälte som försökte hjälpa till. Inget snack om den saken.
Självklart är det även viktigt att allvarliga händelser dokumenteras på alla möjliga sätt och vis.
Problemet här är att ANSIKTENA PÅ DE AVLIDNA SYNS TYDLIGT i bild.
Jag fattar inte ens att man ska behöva förklara varför det är fel.
Det är en sjuk jävla tid vi lever i när allt tycks vara ok att publicera. Allt, precis allt ska upp på internet till allmän beskådan.
Någon jävla måtta får det fan vara. Skärpning.
Citera
2017-10-04, 09:12
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:

Det handlar inte om den här privatpersonens personliga insats, han är en hjälte som försökte hjälpa till. Inget snack om den saken.
Självklart är det även viktigt att allvarliga händelser dokumenteras på alla möjliga sätt och vis.
Problemet här är att ANSIKTENA PÅ DE AVLIDNA SYNS TYDLIGT i bild.
Jag fattar inte ens att man ska behöva förklara varför det är fel.
Det är en sjuk jävla tid vi lever i när allt tycks vara ok att publicera. Allt, precis allt ska upp på internet till allmän beskådan.
Någon jävla måtta får det fan vara. Skärpning.

Och nej röstar inte på vänstern.
Citera
2017-10-04, 09:15
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Varför? Klippet är snarare oerhört viktigt och bör finnas allmänt tillgängligt.

Man skulle kunnat blurrat ansiktena på offren, då hade videon varit ok att publicera för allmän beskådan.
För polisens del så är det klart att de inte ska ha den blurrade versionen.
Citera
2017-10-04, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Folk åker ju bara över till ex Indiana och Wisconsin som har mycket slappare vapenlagar och köper på sig och tar hem till gängen i Chicago, det är inte direkt någon tull som stoppar vsrenda bil eller går igenom varje väska. Det måste bort i hela usa, enligt mig.
För att köpa vapen i Indiana eller Wisconsin måste du klara en bakgrundskontroll, det vill säga du kan inte vara dömd för något grovt brott. Att överlåta vapen till någon som inte har rätt att själv inneha vapen (straw purchase) är ett grovt brott och straffas därefter.
Citera
2017-10-04, 09:22
Medlem
Han reste mycket. Vart gick hans resor? Något måste ha triggat igång hans våldsamma hat, även om han är en psykopat. Kanske finns svaret att hämta på Filippinerna? Har något hänt hans sambo som kan ha påverkat hans världssyn och fått honom att agera? Vad symboliserade festivalen för honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in