2017-10-03, 23:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
han hade handskar på sig..
nån som har nån teori om det?

Okej nu tar du nog något slags rekord här, värdig av några slags bonuspoäng är du, har diskuterats typ 2-3 sidor bak.

Vapen blir varma, händer vill vara lagom varma.

Huruvida sådana tunna handskar hjälper låter jag vara osagt, finner det själv väldigt osannolikt. Men att han skulle haft dem mot vindrag och kyla och samtidigt identifierar sig som en person som ändå ska döda sig själv någon tid senare är fan en ännu mer pervers teori så måste vara det att vapen blir varma.
Citera
2017-10-03, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Ingen video på den länken? Men står dock såhär:

"Samtidigt berättade polisen att den misstänkte skytten Stephen Paddock riggade kameror både inne i och utanför hotellrummet som han sköt ifrån, en av dem placerades i en serveringsvagn. Orsaken var sannolikt för att se om någon var på väg dit för att gripa honom, uppger AP."

Kanske var det service-cart jag hörde. Att media fått veta att han riggat kamera på en sån. Står ju en sådan utanför dörren till rummet bredvid, undra om det är hans som han ställt där med kamera?

👆 var ser du kameran?
Citera
2017-10-03, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zickan_
Vakterna på hotellet verkar inte ha varit på dödslistan med tanke på vart han sköt.

De skotten i dörren som syns på bilden ser ut att vara i huvudhöjd. Vakterna lär ha haft tur som kom därifrån levande.
Senast redigerad av mandelkaka 2017-10-03 kl. 23:47.
Citera
2017-10-03, 23:44
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vad har du för bevis för att vänstern och Trumpmotstånd ska ha nåt med detta att göra? Presentera em tillförlitlig källa, tack!

Du kan bara titta på "He Will not divide us"-projektet. Shia LeBouf blev snabbt arresterad för misshandel. Ävenså hans anhängare. Av en anledning. De betedde sig som as.
Citera
2017-10-03, 23:45
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Kpist använder 9mm ammunition och har en maximal räckvidd på 1500-1800m så nej du kan defenitivt inte skjuta 3000m med en kpist.

Jag har skjutit med många vapen varav Ak5 är ett.
Personen jag svarade frågade vad som var maxavstånd. Jag svarade vad som var maxavstånd(flera kilometer), vad som var effektiv räckvidd 300-500m och inom vilken räckvidd du kan förvänta dig att orsaka dödliga skador(beroende på var det träffar) upp till 1500m.
Personen frågade om skadan minskade ju längre avståndet blir och svaret på det är givetvis att så är fallet då kulan tappar energi ju längre den färdas.

Längsta delen på en TAC-50 är pipan som är ca 70cm lång. Finns gott om resväskor du kan få in den i. Men det är ett väldigt dåligt val för den här typen av skjutning, låg eldhastighet, otympligt och små magasin.

Att han inte tagit med tyngre vapen beror nog på att det är för det första väldigt mycket svårare att få tag på och sedan väldigt mycket större och svårare att transportera.
Snackar vi Automatiska 50kalibrigt så hamnar vi på tunga kulsprutor, jäkligt stora(4ggr+ så tunga som TAC-50) och otympliga och de kräver betydligt mer av skytten.
Samma sak med semi-autmatiska 50kalibriga vapen. De är stor och otympliga, alldeles utmärkt om du vill skjuta några få skott(magasinsstorlek runt 5patroner) men för att skjuta många mål fort är det ett dåligt val.
Sen tar 50kalibrig ammunition väldigt stor plats och väger väldigt mycket.

100Patroner 5,56 väger 1,6Kg.
100Patroner 7,62(nato) väger 3,75Kg
100Patroner 12,7 × 99 mm NATO(.50cal) väger 11kg.

Man hittade 2700tomhylsor. Med .50cal hade det inneburit nästan 300Kg i ammunition.
Det hade inneburit 270-540st olika magasin. Jämför med 45-90st magasin och 40-100Kg ammunition för 5,56 eller 7,62.
Man förstår ganska lätt varför 50kalibrigt inte är ett alternativ.
Jag har inte sagt emot dig så varför bråkar vi? Jo, du kan lobba in skott med en 9mm om det är en längdtävling, vilket det inte är. Jag vet vad verkans och maxrange är. Du håller ju med mig, trots att jag missade ett "T" i mitt första inlägg. Varför försöka spela besserwisser när vi antagligen legat och skjutit liknande vapen på olika skjutbanor?
Citera
2017-10-03, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvanligtSpeciell
Okej nu tar du nog något slags rekord här, värdig av några slags bonuspoäng är du, har diskuterats typ 2-3 sidor bak.

Vapen blir varma, händer vill vara lagom varma.

Huruvida sådana tunna handskar hjälper låter jag vara osagt, finner det själv väldigt osannolikt. Men att han skulle haft dem mot vindrag och kyla och samtidigt identifierar sig som en person som ändå ska döda sig själv någon tid senare är fan än ännu mer pervers teori så måste vara det att vapen blir varma.

Ja det ser ut som monteringshandskar dom hjälper marginellt, ett par arbetshandskar eller egentligen behövs barra en grythandske på handen som håller i främre stocken
Citera
2017-10-03, 23:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
👆 var ser du kameran?

Har inte sett någon kamera, än. Det var bara en teori om vad det var dom bekräftade på en fråga som media ställde. Fasen att ingen annan heller verkar ha hört vad det var sheriffen bekräftade. Service-"nåt" var det iallafall tyckte jag mig höra.
Citera
2017-10-03, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2

Man hittade 2700tomhylsor..

Källa? misstror dig inte, har bara missat den uppgiften
Citera
2017-10-03, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Du kan bara titta på "He Will not divide us"-projektet. Shia LeBouf blev snabbt arresterad för misshandel. Ävenså hans anhängare. Av en anledning. De betedde sig som as.

Och vad fan har det med Las Vegas att göra!?
Citera
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vad har du för bevis för att vänstern och Trumpmotstånd ska ha nåt med detta att göra? Presentera em tillförlitlig källa, tack!

En konsert med rednecks har blivit attackerad, men du har svårt att hitta den röda tråden?
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandelkaka
De skott i dörren som syns på bilden ser ut att vara i huvudhöjd. Vakter lär ha haft tur som kom därifrån levande.

Om du och jag sett samma bilder så ser de ut att vara i huvudhöjd på teskedsgumman... Det är skott i panik, benhöjd för skadeverkan..
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det sista är "confirmed" av SWAT-styrkan inne på hotellet, idiot.
"It sounds like it is confirmed there are at least two shooters."

Han spekulerar, han eller någon annan har inte sett två skyttar. Lägg ner detta nu, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in