2017-10-03, 22:35
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej det är såklart inte givet. Men då kommer han då bli en av dessa än mer udda mördarna. Utifrån som GW t.ex sagt att det kräver extremt mycket för att stycka en människa och han gör detta nästan direkt och efteråt ler mot kameran och skakar inte ett dugg.

Så vad som talar för att han mördat förr än denna hänsynslöshet med att vara riktigt kall. Detta med knivhuggen talar också för någon mer extremt sadistiskt natur. Att han bara hållit sig till videofilmer förr känns där inte troligt.

Det som talar emot att han gjort det är då att tidigare måste han varit extremt bra på att dölja varenda litet spår. Även om det är prostituerade utländska kvinnor han mördat tidigare och ingen saknar dessa direkt så måste det ju finnas utredningar. Där då han kunnat göra så att det inte funnits ett ynka bevis på att han har kontakt med dessa. Att gå från att vara så proffsig till detta mord där det mesta gick fel utifrån att dölja det. Den saken talar emot att han gjort det förr. Men där kan det då blivit så att det spårat ut fullständigt så han tyckte sig inte ha något val.

Alltså, man måste betänka två saker. Dels att han umgås i BDSM-kretsar och vill testa gränser. I dessa kretsar finns så klart gränser. Här har han triggats och vill gå betydligt längre än vad som är möjligt. Dels att han ägnat sig åt att titta på snuffmovies. Det innebär inte att han måste ha mördat tidigare, men den stegring det talas om, kan mycket väl ha skett dels i BDSM-miljön och sedan vidare genom filmer och snuffmovies med tortyr, halshuggning m.m.. Till sist räcker inte dessa för att tillfredsställa honom och han känner behovet av att göra det han ser på film själv. Han kanske har sett detta så pass länge och låtit sitt begära växa så starkt, att det han vill är gå hela vägen, det som tillfredsställer är inte att "bara" döda någon, utan hela "paketet". Han har då i sinnet redan innan han ens träffar KW, att han ska halshugga, stycka, lemlästa osv. Det är målet, allt annat är bara vägen dit. Så när hans offer "till sist är redo", så kan PM antagligen knappt bärga sig längre, styckning, lemlästning osv är det som sker direkt. Inte för att han måste ta sig över någon tröskel för att klara av att göra det hemska som han måste för att få ut kroppen ur ubåten, utan för att det är denna "akt" som är det han väntat på så länge, äntligen är det hans tur.

KW blev då hans offer. Och det kan mycket väl ha varit hans första, och rejält misslyckade.

Jag tycker att detta passar mycket bättre in i pusslet än andra teorier. Det knyter ihop allting, hela vägen ifrån filmerna i hans dator, till torson man fann. Det förklarar motivet, styckningen, dumpningen, hans totalt oberörda agerande, hans lögner, och hans förmåga att stå emot att berätta.

Hade han dödat henne i ett plötsligt vredesutbrott triggat av "fel" fråga av KW, så blir det mycket svårare att förklara styckningen, dumpningen, hans kyla, och hans förmåga att stå emot att berätta.

Jag har hela tiden lutat åt lust-styckning, just pga hur snabbt det gick och hans totalt oberörda agerande tidigare, samt att styckningen inte behövdes får att få ut henne ur ubåten.
Nu är jag helt övertygad om att det är lust-styckning.
Det kan mycket väl vara så att han mördat innan, han har det ju i sig, men som jag ser det finns det ingenting som säger att det måste vara så, och än så länge inte heller något som tyder på att det är så. Det är dock "intressant" med japanskan. Och man undrar ju om han har någon form av vetskap eller delaktighet i det hela. Var det någon som invigde honom i det före, under eller efter.
Polisen har i alla fall kommit fram till att de inte kunde hitta några kopplingar. Det läste jag kort efter att de sagt att de börjat titta på andra fall. Men visst, kanske dags att dyka lite djupare.
Citera
2017-10-03, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag tycker det är svårt att bli klok på denna saken och mycket är nog möjligt.

Men hur kan han då ha undvikit att bli upptäckt innan, med tanke på hur många fel han gjort denna gången?

1. Han väljer en brottsplats som han är extremt knuten till.
2. Han väljer ett brottsoffer som många visste kunde knytas till både honom och brottsplatsen.
3. Han utför brottet på ett ställe och sätt som grovt försvårar saneringsarbetet.
4. Han väljer ett brottsoffer som har anhöriga som förväntar offret tillbaka inom några timmar och som vet att Peter Madsen är med offret.
5. Han klarar inte sänka liket ordentligt.
6. Han drar lögner, som han med rätt grundläggande förberedelser borde ha insett hade blivit synade rätt snabbt.
7. Han glömmer göra sig av med komprometterande bevismaterial.

Vad är det egentligen som talar för att brottet var planerat eller att han mördat innan?

1. Att han tycks ha haft en såg med sig?
2. Att han sett på tortyrfilmer och mord?
3. Att han skrivit lite fantasifullt om att begå något sensationellt brott?
4. Att mordet tycks ha varit brutalt?

Fyll gärna på. Av det jag kan se just nu känns det dock aningen tunt jämfört med argumenterna mot, och allt för tunt för att skriva saker som "Självklart har han mördat innan."och så vidare.
Precis, tycker din uppställning är ganska sammanfattande. En grej som kanske inte talar för att han planerat det men som absolut kan ha en del i saken att göra är ju att i hans värld skulle han bara bli intagen på sjöförhör, han trodde inte han skulle behöva förklara sig så mycket mer än så. Hans självbild kan vara så förstorad att han helt enkelt intalade sig själv att rättsystemet helt enkelt tar den stora Madsen på hans ord. Tycker det kändes så på hans irriterade ton under häktningsförhandlingarna också, och nu när han krävde att bli frisläppt (trots att han visste om alla de här bevisen de hade på honom?). Han liksom tar upp att ett blåmärke på henne har enligt obduktionen skett innan hennes död som "bevis" för att han talar sanning för det överanstämmer med hans historia.... Det är liksom helt befängt att de skulle släppa honom därför, men han verkar ju onekligen tro det?
Citera
2017-10-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Självklart är det inte fel att berätta vad PM utsatt KW för. Sånt ska inte förtigas. Det här är inte en romantiserad död genom olycksfall med sjöbegravning där hon flöt iväg i nattmörkret för att möta sin skapare som PM vill få det till. Den bilden ska väck. Detta är ett mord utfört av någon som njöt av det. Detta är en styckning utförd inte bara för att underlätta transporten utan för att skända kroppen. Detta är en sjöbegravning av den sorten man ger en styckad och sargad kropp man inte vill ska flyta till ytan. Och det måste komma fram för Kims skull. Hon var helt oskyldig och hade den ofattbara oturen att i sitt jobb möta en sexualsadist som ville gå ett steg längre.

Jag antar att de arma anhöriga är informerade av polis. Eftersom svenska tidningar kanske av pressetiska skäl inte ville skriva om det så blev jag tveksam. Tack för råd iallafall.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-03 kl. 22:47.
Citera
2017-10-03, 22:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
ølge obduktionsrapporten blev Kim Wall udsat for adskillige knivstik – et i brystkassen og 14 omkring kønsdelen – kort inden sin død.

https://www.bt.dk/
Det här har ej stått i svenska tidningar.
Är det oetiskt så hojta till. Så redigerar jag bort det bums.
Känner mig själv tveksam till att citera något så vidrigt.
EDIT.Då tolkade jag GW rätt när han sa att detta var ett skambrott.
Det sades inte i liverapporteringen. Tror det är fel. De sa typ i samband eller kort efter döden, inte före.
Citera
2017-10-03, 22:38
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kunde PM neka polisen att titta i hans dator om det inte handlade om att inte ge polisen lösenord för att komma in i datorn?

Hur kunde personer i verkstaden ha åtkomst till datorn om den var lösenordsskyddad och dessutom innehöll företagshemligheter?

Observera att filmerna inte hittades i datorn, utan i en lös hårddisk. (typ usb-disk).
Det är denna Madsen påstår tillhörde praktikanten. Dock fanns en länk till hårddisken i datorn, och av åklagarens kommentar att döma, var det denna länk som ledde dem till att hitta hårddisken i PM's verkstad. Detta väcker en hel del frågor kring polisens grundlighet (läs slarv) vid husrannsakan.
Citera
2017-10-03, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Hjälp med danska!
Är pose en påse eller en tygbit? En pose med möjliga vävnadsrester, ok sen punkt och "helt praecist ...muskel knogle (led el ben?) och fettväv samt möjligt hår o fiber." Många olika fynd verkar säkra medan fiber (från tyg?) O hår är möjliga.
Tygstycket? kommer från dragkedjan på de kläder han hade vid anhållandet! Han hade alltså INTE bytt kläder ? Eller har han bytt från blodiga kläder till en ny overall men fått muskelvävnad mm i dragkedjan på den rena?
Hjälp mig som har svårt med grannspråket

Pose = påse om man översätter rakt av

Men sen hänvisas till tøjstykke som normalt tolkas som tygstycke. Så det är lite oklart exakt vad som avses

PM bytte overall på ubåten, den overall han hade på sig vid anhållandet var inte samma som vid avseglingen. Men exakt när han bytt overall vet vi inte
Citera
2017-10-03, 22:40
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det sades inte i liverapporteringen. Tror det är fel. De sa typ i samband eller kort efter döden, inte före.

Jepp, det var vad som sas på häktningsförhandlingen idag, nära inpå dödstillfället, typ. Det gick inte att avgöra om det var kort före eller kort efter, tydligen.
Åklagaren förtydligade dock i slutet att det inte rörde sig om timmar efter, som försvararen försökte göra gällande.
Citera
2017-10-03, 22:42
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De du räknar upp gör ett aktivt val! Det är ju inte som att "oops, vad hände". De har valt aktivt. Ingen satte en pistol mor Madsens huvud. Han gjorde många val den natten. Alla lika förödande.
Jodå. Man kan stå emot.
Det var en förklaring på ett påstående att det inte kunde var planerat för att det var ett dåligt valt tillfälle.
Citera
2017-10-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Fullt rimlig planeringskedja, det som blir svårt, för mig, är att begripa att han tror/trodde sig komma undan med det!!

Om det är ungefär som du nystar upp, visar det igen på sällan skådat avstängt omdöme, att välja just den här färden. Sedan vet ingen annan än PM, om han tänkt genomföra det just den kvällen....

Madsen är en spänningssökare och genom sin Grandiosa självbild är han snarast riskbenägen. Hans grej var snarast att snudd på inför öppen ridå, mitt framför allas ögon helt plötsligt, sänka ner ubåten på botten, utföra brottet, anonymt på natten förflytta sig, och bli saknad länge för att sedan dyka upp, sänka ubåten och bli räddad.

Oberörd och leende med tummen upp kliva iland medan ubåten via saltvattnet städar bort alla spår. Uttrycka sorg för Nautilus ljuga om att Kim var i landsatt. Som en spännande pojkroman, om inte torson flutit upp förstås.

Det ruggiga är att han kunnat klarat sig. Det hade varit ett mysterium oavsett misstankar hade det inte gått att bevisa. Tack vare torson växer sig indiciekedjan bara sig starkare och starkare.

Han är körd.
Citera
2017-10-03, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur kunde PM neka polisen att titta i hans dator om det inte handlade om att inte ge polisen lösenord för att komma in i datorn?

Hur kunde personer i verkstaden ha åtkomst till datorn om den var lösenordsskyddad och dessutom innehöll företagshemligheter?
Han ljuger om det mesta. Klart han inte ville ha polisen snokande bland snuffmoviesarna
Citera
2017-10-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Pose = påse om man översätter rakt av

Men sen hänvisas till tøjstykke som normalt tolkas som tygstycke. Så det är lite oklart exakt vad som avses

PM bytte overall på ubåten, den overall han hade på sig vid anhållandet var inte samma som vid avseglingen. Men exakt när han bytt overall vet vi inte
Töj betyder kläder om jag begriper danskan rätt.
Citera
2017-10-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antitesify
Javisst, det är min bild också. PM:s stora skräck är att bli ratad av en kvinna. Att bygga ubåtar och raketer, allting skriker ju bara "se mig! se mig!" Säger KW nej till honom, blir hon en bekräftelse på hans stora skräck, att han inte är intressant. Som hans mor, hur kunde hon överge honom? Var han inte värd hennes kärlek och uppmärksamhet? Han bär på ett stort hat mot kvinnor som han lever ut via sexuella fantasier och rollspel, det tar mer och mer över. Till slut väcks kanske tanken om "det perfekta brottet". Kanske triggade KW hans ilska på det sätt som du nämner, och så rullade det igång. Eller så var hon redan innan färden en symbol för Den Otillgängliga Kvinnan, av någon anledning. Något attribut, hårfärg, manér, klädstil, vem vet vad som triggar honom.

Jag är intresserad av varför de började söka så fort, varför han häktades så fort. Har KW skickat meddelande till sin pojkvän med något oroväckande? Om en FUP kommer, hoppas jag få läsa det första samtalet till polisen. De tog det uppenbarligen på allvar så det måste innehållit något mer än "Kim är ute och åker med Raket-Madsen och de har varit borta längre än planerat".

Jävligt hemskt är det iallafall, hon förtjänade ett bättre öde.
De har garanterat fått påtagliga insidertips redan innan han dök upp igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in