2017-10-03, 20:02
Medlem
Denna snubben var ju skön...
Står upp och skriker pussy åt gärningsmannen...

http://theantimedia.org/viral-video-man-las-vegas-shooter/
Citera
2017-10-03, 20:03
Medlem
Inga video ev bilder på offer vid själva händelsen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
För att vara så bra tränade och bäst som du påstår så får man ändå tycka att dem har misslyckats gång på gång när man tittar på senaste masskjutningar och terrordåd i USA. Fakta bevisar det.

Vet inte vad du klassar som ett misslyckande? det är helt omöjligt att förhindra att såna här saker sker, du fattar det va?
Citera
Medlem
0rganets avatar
En till ny video som är filmad i korridorer utanför dörren till hotellrummet..
https://twitter.com/ABC/status/915251558731968513
verkar som polisen inte använde dörren utan slagit hål i väggen, rädda för minering?, genom hålet syns ett vapen (ar15?)

Det som irriterar mig är att jag får inte till det hela med hur rummet (från tid. länkad video) och när man räknar fönsterrutor.. han måste då hyrt sviten och rummet till höger (fr. korridoren) men denna video visar ingen avspärrning vi den dörren..
Citera
2017-10-03, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag har tittat på en del klipp från själva skjutningen och det är ingen som helst tvekan om att man hör flera olika vapen som skjuter automateld samtidigt. Det är troligen inte ens samma vapentyp. Att det skulle vara polisen som skjuter är helt otänkbart eftersom de aldrig skulle använda automateld. Eko är det definitivt inte heller. Jag vet inte om han har kunnat på något sätt avfyra flera vapen själv. En automatkarbin i varje hand kanske. Men det är väl lite för mycket Rambo för en 62-årig gubbe.

https://www.youtube.com/watch?v=mPWdyHT_5o0

Låter som kulor som träffar marken, kravallstängsel etc.
Citera
2017-10-03, 20:05
Medlem
I-van-Toers avatar
Angående varför och inte av vem eller hur. När alla tänkbara scenarion utretts och alla tänkbara förklaringar gåtts igenom och det fortfarande inte finns något svar "varför?" så är termen "manchurian candidate" det slutgilitiga svaret. D v s en hjärntvättad person, ofta från tidigt barndom eller via en sekt blir "aktiverad" att göra en viss handling. Då får det sin förklaring.

Termen bygger på boken nedan
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Manchurian_Candidate

Det är nästan alltid uteslutande vänsteraktivism bakom. Som alltid finns det inom vetenskapen en debatt om vad termen egentligen betyder men det finns en person, som vetenskapen och medicinen, kommit fram till var just en s k "manchurian candidate". Det är Sirhan Sirhan, mannen som många tror sköt Robert F. Kennedy. Det finns dock tvivelaktigheter men det finns inga tvivelaktigheter i att han "aktiverades" att göra det.

https://en.wikipedia.org/wiki/Sirhan_Sirhan
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-03 kl. 20:12.
Citera
2017-10-03, 20:06
Medlem
80231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Wow. Alltså jag gillar dig AB. Men fan, foliehatten har ramlat lite väl långt ner över ögonen nu.
Vissa av rummen har dörrar mellan sig (hade iaf), så i teorin är det faktiskt möjligt.
Citera
2017-10-03, 20:06
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-Matthews
Vem anser du då var godkänd för uttalanden för vänstern? Om inte någon högt upsatt på cbs, som uppenbart är demokrat. Så vem?
"Vänstern" har inte nån talesperson, vilket inte heller högern har. Och hur en högt uppsatt person på CBS - en av de stora mediehusen i husen i USA - kan bli "vad vänstern tycker" är väldigt skevt ärligt talat.
Citera
2017-10-03, 20:08
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagmottelassie
Inga video ev bilder på offer vid själva händelsen?
Jupp denna hittade jag i natt:
Varning! inte närbild men det är tydliga kroppar på bilden liggande på konsertområdet
Citera
2017-10-03, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Precis, och ljudet färdas i 340m/s

Det är detta alla(okunniga) blir förvirrade av och drar sen slutsatsen att det är två vapen eftersom 2 olika sorts knallar hörs.

Lägg sen till lite ekon på då det och förvirringen blir total. Finns fortfarande ingen som presentera trovärdiga bevis på flera skyttar däremot finns det massvis av bevis på motsatsen.
Citera
2017-10-03, 20:10
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Är ledsen om det redan har avhandlats men tråden är stor och växer fort.

Bilden där MGM ligger skjuten till döds så tycker jag mig se ett större hål i vänster kindknota. Är det någon som är expert på detta och kan svara om det är ett ingångs eller utgångshål?

Oavsett är det väl en konstig vinkel oavsett om det är ett ingångshål eller utgångshål vid självmord eller har jag fel?
varken eller.
hade det varit ett hål så skulle det vara blodigt.
Nu är det lite mer mörkt, brunt, eller nåt..
kanske en chokladfläck.
Citera
2017-10-03, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Så v.g. förklara. Vid c:a 13:30: Till den mycket långa burst av dov långvarig salva läggs hörbarligen två kortare, mer högfrekvent knatter. Är det kulor som tillfälligt spränger ljudvallen, och sedan upphör de att spränga ljudvallen pga olika skjutriktning? Eller hör man plötsligt högfrekventare mynningsknallar som inte hörts förut pga att skytten byter riktning? Eller?

Det kan finnas olika förklaringar varav det markerade är en av dom. Notera att det är i bara i det klippet det där fenomenet hörs, lyssna igenom dom andra klippen så hörs inte det.

höna av en fjäder
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in