2017-10-03, 19:46
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Som vilka? Jag har febrilt letat efter tweets och icke troll inlägg där "vänstern" påstås skratta åt massakern men har inte hittat något. Några idiotiska tweets av idioter som säger sig själva vara liberala och vänster, absolut.

Tror du på allvar att personer med åsikter vänster om Trump tycker detta dådet var bra?

Ja, tyvärr. Vänstern är rent hat. Både här och där.
Citera
2017-10-03, 19:46
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Oki.. suspekt.. allt man har är alltså ett självmord på ett hotell som bevis? Vet du om man söker efter fler gärningsmän?

Hur är det suspekt, självmord efter att man gjort skjutningar har hänt många gånger.

Edit: Dock så ser du faktiskt sammansvärjningar i det mesta.

Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Tomhylsorna runt hans kropp är definitivt 5,56, jag kan ialf inte se någon 7,62x39 hylsa.

Båda ar-15 är i 5,56 vilket du ser på magasinets utformning samt bredd, och pipan.

Tackar och bockar.
Citera
2017-10-03, 19:47
Medlem
Citat:
Som vilka? Jag har febrilt letat efter tweets och icke troll inlägg där "vänstern" påstås skratta åt massakern men har inte hittat något. Några idiotiska tweets av idioter som säger sig själva vara liberala och vänster, absolut.

Tror du på allvar att personer med åsikter vänster om Trump tycker detta dådet var bra?

Citat:
I'm actually not even sympathatic bc country music fans often are republican gun toters

Tror han syftade på att CBS kickade ngn anställd jurist igår för det.

https://www.washingtonpost.com/news/arts-and-entertainment/wp/2017/10/02/cbs-fires-lawyer-for-facebook-post-saying-las-vegas-victims-do-not-deserve-sympathy/?utm_term=.8d9cb2825643
Citera
2017-10-03, 19:47
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Nej, han sköt sig antagligen tidigare, därför polisen tog det lugnt, eftersom skottlossningen slutat.

Är lite olika uppgifter gällande detta. Han ska ju ha skottskadat två poliser när han öppnade eld genom hotelldörren. Sedan återstår det då att se hur länge polisen väntande innan inbrytning eftersom man då möjligen trodde det var en gisslansituation (han kan ju ha skrikit att han hade gisslan). Sedan hade man säkert då brutit sig in direkt om han efter dessa minuter med skottlossning började skjuta igen.
Citera
2017-10-03, 19:48
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:

http://www.foxnews.com/entertainment/2017/10/02/top-cbs-lawyer-no-sympathy-for-vegas-vics-probably-republicans.html

http://www.friatider.se/h-r-hyllar-v-nstern-massmordet-p-vita-trump-anh-ngare-i-las-vegas
Citera
2017-10-03, 19:48
Medlem
80231s avatar
Citat:
Nej det är inte bekräftat vad jag vet, förutom av autisterna på 4chan.

om du har en riktig källa så är jag beredd att ändra mig.
Jag läste det inte på 4chan(aldrig varit där faktiskt), utan på en amerikansk lokal nyhetssite när jag sökte igenom flödet. Texten som sådan verkade vara trovärdig.
Citera
2017-10-03, 19:49
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Polisen använder inte automateld. Det låter ju definitivt som flera olika vapen, men "expertisen" här på flashback hävdar att det beror på att det är ett höghastighetsvapen och kulorna spränger ljudvallen. Då uppstår tydligen dessa märkliga effekter. Det är förmodligen sant. I alla fall är det mer troligt än att det skulle vara ekon eller att det skulle vara ljudet som uppstår när kulorna träffar.

Vid överljudshastighet hör man först bogvågsknallen när kulan passerar, sedan kommer skottljudet från geväret på trehundra meters avstånd mellan en tredjedels och en halv sekund senare. (Vid utgångshastighet på 800 till 900m/s
Citera
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter

En väldigt grym fråga varför sköt han inte mer?
Men se på Breivik han lät en del komma undan han hade skott kvar?
Jag gillar vapen men har aldrig varit i slagsmål vapen är inte våld för mig så kanske så som med sex för det kan jag?
Man blir trött nöjd och vilar sig? Det måste kosta på att skjuta in bland 22 000 pers som ostraffad 64åring.

När man jämför detta med dom värsta mördarna som spänner på sig en bomb så går det över på en tiondels sekund.
Dom är fegare men som 64åring starta detta massmord är väldigt unikt och väldigt opersonligt.

En högst personlig åsikt men jag är som hans lillebror 55år jag är säker på att jag INTE talat med 10 tv kanaler samma dag som det skedde.

Alla reagerar olika på chock men jag tycker inte att hans lillebrors beteende är normalt.

Nu ska jag lämna tråden med orden så feg han var som sitter så långt bort och skjuter på ett så stort mål men massor av oskyldiga själar måtte han hamna i helvetet i 1000 år om det finns?

Jag tror att han ej sköt mer pga Hotelles personal Tillsammans med första poliserna på plats hade identifierat rummet, han sköt ut genom dörren i samband med detta.
Vi vet inte om det var i samband med när exakt skotten ut slutade.

om det var så, ville han antagligen inte riskera att bli haffad, och valde således att avsluta istället för att ligga upptagen ut genom fönstret om polisen stormade in.
Citera
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Jag har kollat igenom hela det klippet, den killen vet inte vad han pratar om, han kan inte ens skilja på kulor som spränger ljudvallen och mynningsknallar.

Men jag förstår att oerfarna tror på allt han säger eftersom det låter som han vet vad han pratar om.

Så v.g. förklara. Vid c:a 13:30: Till den mycket långa burst av dov långvarig salva läggs hörbarligen två kortare, mer högfrekvent knatter. Är det kulor som tillfälligt spränger ljudvallen, och sedan upphör de att spränga ljudvallen pga olika skjutriktning? Eller hör man plötsligt högfrekventare mynningsknallar som inte hörts förut pga att skytten byter riktning? Eller?
Citera
2017-10-03, 19:50
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crustymolfis
Tror han syftade på att CBS kickade ngn anställd jurist igår för det.

https://www.washingtonpost.com/news/arts-and-entertainment/wp/2017/10/02/cbs-fires-lawyer-for-facebook-post-saying-las-vegas-victims-do-not-deserve-sympathy/?utm_term=.8d9cb2825643

Helt rätt att hon sparkades och hoppas hon aldrig mer får ett joirnalist jobb. Men hon representerar ju inte vänstern. Det var det jag påpekade
Citera
2017-10-03, 19:51
Medlem
Citat:
Jag har kollat igenom hela det klippet, den killen vet inte vad han pratar om, han kan inte ens skilja på kulor som spränger ljudvallen och mynningsknallar.

Men jag förstår att oerfarna tror på allt han säger eftersom det låter som han vet vad han pratar om.
Jag referar inte till hans teorier eller tvärsäkra uttalande om att det måste vara minst två gärningsmän, utan till ljudet. Där har jag själv personliga erfarenheter av och/eller träning på kulspruta, kpist och ak, och jag inser att man hör två olika vapen. Killen gör det bara tydligare genom klippningen. I övrigt verkar detta vara någon slags självterapi för honom. Det kan jag förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Ja, man hör mycket tydligt två vapen. Jag tänkte dock fan inte på den avlägsna möjligheten att den besatte samtidigt kan ha skjutit med två vapen (!) För vid den tiden kan väl någon polis ha öppnat moteld mot fönstret?
Inte omöjligt med moteld, men hade vi inte hört talas om det?
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Är det ett sammanträffande att de två korta eldskurarna hörs just när kameran panorerar till vänster två gånger?
Oavsett panorering hör man skillnader mellan vapnen vad gäller kaliber och tidsutsträckning av eldskurarna.
Citera
2017-10-03, 19:51
Bannlyst
Citat:
Stora städer i USA är bäst tränade och utrustade för såna här attentat än i något annat land i världen skulle jag säga.

Det är lätt att vara efterklok och vara en armstödsgeneral som dig men i verkligheten så fungerar saker annorlunda.

För att vara så bra tränade och bäst som du påstår så får man ändå tycka att dem har misslyckats gång på gång när man tittar på senaste masskjutningar och terrordåd i USA. Fakta bevisar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in