Citat:
Ursprungligen postat av
metoukor
Jag har kollat igenom hela det klippet, den killen vet inte vad han pratar om, han kan inte ens skilja på kulor som spränger ljudvallen och mynningsknallar.
Men jag förstår att oerfarna tror på allt han säger eftersom det låter som han vet vad han pratar om.
Jag referar inte till hans teorier eller tvärsäkra uttalande om att det måste vara minst två gärningsmän, utan till ljudet. Där har jag själv personliga erfarenheter av och/eller träning på kulspruta, kpist och ak, och jag inser att man hör två olika vapen. Killen gör det bara tydligare genom klippningen. I övrigt verkar detta vara någon slags självterapi för honom. Det kan jag förstå.
Citat:
Ursprungligen postat av
alfamiso
Ja, man hör mycket tydligt två vapen. Jag tänkte dock fan inte på den avlägsna möjligheten att den besatte samtidigt kan ha skjutit med två vapen (!) För vid den tiden kan väl någon polis ha öppnat moteld mot fönstret?
Inte omöjligt med moteld, men hade vi inte hört talas om det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Hominem
Är det ett sammanträffande att de två korta eldskurarna hörs just när kameran panorerar till vänster två gånger?
Oavsett panorering hör man skillnader mellan vapnen vad gäller kaliber och tidsutsträckning av eldskurarna.