2017-10-03, 19:28
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Tex genom att vänsteranhängare twittrar "pray that only trumptards died".

Är du helt oförmögen att googla?

Är det vänstern? Den som twittrade "Pray that only trumptards died"?
Citera
2017-10-03, 19:29
Medlem
Mycatisonfires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Han må ha varit en udda GM på alla sätt och vis, antalet döda här kommer inte stå ut historisk men han kommer bli ihågkommen för att öppna en helt ny dörr av terror är jag rädd för.

Bombbälten har gått över till att köra över folksamling med bilar och nu öppnar detta nya dörrar.
Hyra hotellrum med prime-view är ingen svårt, inte heller att få in vapen dit uppenbart, sen har man som gäst obegränsat med tid att förbereda sig och vänta ut rätt tillfälle, finns långt värre vapen än vegas skytten hade att tillgå som man kan forsla in.
Sen att obehindrat kunna stå i 70 min och smattrat på utan att bli störd på alla och allt, även husfasader och folk som bor i lägenheter runtom säger lite hur effektivt det är som metod.

Krävdes en vit medelålder man för att öppna pandoras ask..

64 år = medelålders? Hmm...
Citera
2017-10-03, 19:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Självmord vad det verkar som, detta går att läsa lite här och var...
Oki.. suspekt.. allt man har är alltså ett självmord på ett hotell som bevis? Vet du om man söker efter fler gärningsmän?

Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ok men för övriga som inte är kompletta foliehattar så är det fortfarande den bästa lösningen.
Du är medveten om att vi har fria val så att det går att rösta bort de som inte sköter sig vart fjärde år?

Men Amerika har väl de vapenlagar man har pga. just "sista skyddet mot Tyranny" eller något sånt, är de inte formulerat så i Amerikanska Konstitionen? Second Amandment? ..eller är de bara nått man säger i USA kanske.
Men jag tror "Funding Fathers" of United States of America var "kompletta foliehattar" - trots allt flydde många från förtryck i Europa

(överlag så är inte världen så urkokat dum-naiv som just Sverige är tack o lov)

Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Det är så många bygger sin världsbild..
Citera
2017-10-03, 19:30
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Enda sättet att få licens i sverige på helautomatiska i Sverige vapen är genom samlarlicens, vilket är extremt svårt.
varje gång du vill skjuta med nått av vapnen i din samling så måste du ansöka skriftligen om lov.

Det är betydligt enklare i USA, du behöver inte ha ett specifikt skäl i USA mer än: because i want one.
Notera att jag inte tycker det är fel.
Har för mig att man kan skaffa sig en licens för prickskyttetävlingar med helautomatiska vapen i Sverige, men jag kanske har fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja han spelade ju inte Allan för att göra en poäng. Klart man inte får köpa om man tydligt insinuerar att man ska ha det för att skjuta folk eller har bråttom.

Men hur förklarar du att en vanlig amerikan, i detta fall Dan Bilzerian kan stoltsera publikt med ett sån här privat vapensamling? I Las Vegas dessutom.
https://instagram.com/p/BEk-tjgIDmQ/

Har man ingen brottsligt förfluten (no felony or misdemeanor domestic violence) och kryssar nej på frågorna om man använder droger eller är mentalt sjuk så får man köpa vapen, om än inte helautomatiska. Backgroud checks stoppar alltså inte sådana som Paddock, men tillgången till vapen skulle kunna göra det.
Hur trög är du egentligen? Förklara för mig hur man ska göra för att köpa helautomatiska vapen över disk i USA. Att han inte fick köpa helautomatiska vapen hade ingenting att göra med att han spelade allan. Försäljarna förklarade väldigt tydligt varför man inte kan köpa helautomatiska vapen i USA. Dessutom så började han inte spela allan förrän EFTER att han hade blivit nekad.
Citera
2017-10-03, 19:31
Bannlyst
Citat:
Skottlossningen upphörde efter 5-15 min, därav tog man det metodiskt. Jag garanterar dig att om elden hade varit ihållande så hade andra beslut tagits.

Förstår du att man inte kan stressa fram och ignorera rum bakom sig, då öppnar man upp för ett blodbad på poliser.

Men ta kontakt med La Vegas SWAt enhet, dom kommer säkert anställa dig som konsult.

Det ska inte ta en timma, varför har du svårt att förstå det? Du kan inte garantera något för den delen heller.

Så med andra ord säger du att man ska inte riskera polisliv, men man tar chansen att en andra skytt, eller skytt nummer fortfarande lever fortsätter att skjuta ner folk i den 22000 stora massan.
Du skulle passa bättre som konsult hos dem eftersom du verkar ha jävligt svårt att kritisera händelserna.
Citera
2017-10-03, 19:31
Medlem
Citat:
Det räcker med att lyssna på alla dussintals klipp som cirkulerar för att komma till slutsatsen att endast ett vapen avfyrades i taget, då finns det NOLL poäng med flera skyttar.

Nigga please
Cirka 13:05 och framåt in i denna video hör man tydligt två olika vapen som avfyras samtidigt. En kontinuerligt avfyrande grövre kulspruta och ett lättare handeldvapen, med två korta eldskurar. Vilken kulspruta det är vet jag inte, jag har bara skjutit med ksp 58, och den är det inte (dock är det ”tyngre” ljudet för grövre ammunition typiskt). Men det finns förstås amerikanska motsvarigheter. Om kulsprutan står på fot kan man förstås avfyra en automatkarbin samtidigt med den andra handen. Så om två vapen betyder en eller två gärningsmän har jag ingen uppfattning om. Vad gäller akustiken och att utifrån den bedöma avstånd, inspelat på en mobil, det får experter uttala sig om.
Citera
2017-10-03, 19:32
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville

Ja, och detta är bara en av många vänsteranhängare som gottar sig offentligt i denna massaker som man anser är en slakt på främst trumpanhängare. Detta skrev hon medan folk fortfarande låg och förblödde på plats.
Citera
2017-10-03, 19:32
Medlem
Är ledsen om det redan har avhandlats men tråden är stor och växer fort.

Bilden där MGM ligger skjuten till döds så tycker jag mig se ett större hål i vänster kindknota. Är det någon som är expert på detta och kan svara om det är ett ingångs eller utgångshål?

Oavsett är det väl en konstig vinkel oavsett om det är ett ingångshål eller utgångshål vid självmord eller har jag fel?
Citera
2017-10-03, 19:33
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Han må ha varit en udda GM på alla sätt och vis, antalet döda här kommer inte stå ut historisk men han kommer bli ihågkommen för att öppna en helt ny dörr av terror är jag rädd för.

Bombbälten har gått över till att köra över folksamling med bilar och nu öppnar detta nya dörrar.
Hyra hotellrum med prime-view är ingen svårt, inte heller att få in vapen dit uppenbart, sen har man som gäst obegränsat med tid att förbereda sig och vänta ut rätt tillfälle, finns långt värre vapen än vegas skytten hade att tillgå som man kan forsla in.
Sen att obehindrat kunna stå i 70 min och smattrat på utan att bli störd på alla och allt, även husfasader och folk som bor i lägenheter runtom säger lite hur effektivt det är som metod.

Krävdes en vit medelålder man för att öppna pandoras ask..

Just. Vi kommer att se många liknande dåd framöver. En stor folkmassa kan helt enkelt inte fort nog komma bort från en förskansad skjutare i upphöjd position.
Citera
2017-10-03, 19:34
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noblehorse
Så skottlossningen varade 5 minuter och det tog 70-80 minuter tills han sköt sig själv.. Vad gjorde han under dessa 65-75 minuterna?

Nej, han sköt sig antagligen tidigare, därför polisen tog det lugnt, eftersom skottlossningen slutat.
Citera
2017-10-03, 19:35
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Ja, och detta är bara en av många vänsteranhängare som gottar sig offentligt i denna massaker som man anser är en slakt på främst trumpanhängare. Detta skrev hon medan folk fortfarande låg och förblödde på plats.

Som vilka? Jag har febrilt letat efter tweets och icke troll inlägg där "vänstern" påstås skratta åt massakern men har inte hittat något. Några idiotiska tweets av idioter som säger sig själva vara liberala och vänster, absolut.

Tror du på allvar att personer med åsikter vänster om Trump tycker detta dådet var bra?
Citera
2017-10-03, 19:36
Medlem
santacls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Cirka 13:05 och framåt in i denna video hör man tydligt två olika vapen som avfyras samtidigt. En kontinuerligt avfyrande grövre kulspruta och ett lättare handeldvapen, med två korta eldskurar. Vilken kulspruta det är vet jag inte, jag har bara skjutit med ksp 58, och den är det inte (dock är det ”tyngre” ljudet för grövre ammunition typiskt). Men det finns förstås amerikanska motsvarigheter. Om kulsprutan står på fot kan man förstås avfyra en automatkarbin samtidigt med den andra handen. Så om två vapen betyder en eller två gärningsmän har jag ingen uppfattning om. Vad gäller akustiken och att utifrån den bedöma avstånd, inspelat på en mobil, det får experter uttala sig om.

Samma video som jag postade innan, alla bör kolla första 15 minuterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in