2017-10-03, 19:37
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Med 3050 sidor så är det omöjligt att få nån direkt överblick så tack för Upload
Jag är dessutom inte en av de som köper rätt av vad media påstår efter alla liknande event.

Headshot på GM alltså. Hur gick det till?
Raidade de hans rum? Eller sköt från distans?
(suicide)
Senast redigerad av UgLyBastard 2017-10-03 kl. 19:40.
Citera
2017-10-03, 19:37
Medlem
Sniperesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Har för mig att man kan skaffa sig en licens för prickskyttetävlingar med helautomatiska vapen i Sverige, men jag kanske har fel.

Hur trög är du egentligen? Förklara för mig hur man ska göra för att köpa helautomatiska vapen över disk i USA. Att han inte fick köpa helautomatiska vapen hade ingenting att göra med att han spelade allan. Försäljarna förklarade väldigt tydligt varför man inte kan köpa helautomatiska vapen i USA. Dessutom så började han inte spela allan förrän EFTER att han hade blivit nekad.
Jo det går fortfarande att få licens för kpist m45 OM man är dokumenterat duktig skutt5, har klarat guldmärket för automatvapenskytte och placerat sig i elitklasser med vunna tävlingar i krets och deltävlingar.
Jag vet en som fick sådan licens för några månader sedan.

Prövningen är stenhård och det krävs många intyg och att man är oförvitlig.
Citera
2017-10-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Cirka 13:05 och framåt in i denna video hör man tydligt två olika vapen som avfyras samtidigt. En kontinuerligt avfyrande grövre kulspruta och ett lättare handeldvapen, med två korta eldskurar. Vilken kulspruta det är vet jag inte, jag har bara skjutit med ksp 58, och den är det inte (dock är det ”tyngre” ljudet för grövre ammunition typiskt). Men det finns förstås amerikanska motsvarigheter. Om kulsprutan står på fot kan man förstås avfyra en automatkarbin samtidigt med den andra handen. Så om två vapen betyder en eller två gärningsmän har jag ingen uppfattning om. Vad gäller akustiken och att utifrån den bedöma avstånd, inspelat på en mobil, det får experter uttala sig om.

Jag har kollat igenom hela det klippet, den killen vet inte vad han pratar om, han kan inte ens skilja på kulor som spränger ljudvallen och mynningsknallar.

Men jag förstår att oerfarna tror på allt han säger eftersom det låter som han vet vad han pratar om.
Citera
2017-10-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashforward
Det är enklare att googla än att spekulera!
http://nordic.businessinsider.com/who-is-stephen-paddocks-girlfriend-marilou-danley-2017-10?r=US&IR=T
"Danley had been married for 25 years before jointly filing for divorce with her husband Geary Danley in 2015"
Jag hade fel, de gifte sig 2015 och inte 2017. Det förändrar ingenting i min spekulation. Hon var inte Paddocks importfru. Hennes fd make är alltså Trumpmotståndaren som många här fortfarande tror är GM pga hans Facebook.
Citera
2017-10-03, 19:39
Medlem
alfamisos avatar
Citat:
Cirka 13:05 och framåt in i denna video hör man tydligt två olika vapen som avfyras samtidigt. En kontinuerligt avfyrande grövre kulspruta och ett lättare handeldvapen, med två korta eldskurar. Vilken kulspruta det är vet jag inte, jag har bara skjutit med ksp 58, och den är det inte (dock är det ”tyngre” ljudet för grövre ammunition typiskt). Men det finns förstås amerikanska motsvarigheter. Om kulsprutan står på fot kan man förstås avfyra en automatkarbin samtidigt med den andra handen. Så om två vapen betyder en eller två gärningsmän har jag ingen uppfattning om. Vad gäller akustiken och att utifrån den bedöma avstånd, inspelat på en mobil, det får experter uttala sig om.

Ja, man hör mycket tydligt två vapen. Jag tänkte dock fan inte på den avlägsna möjligheten att den besatte samtidigt kan ha skjutit med två vapen (!) För vid den tiden kan väl någon polis ha öppnat moteld mot fönstret?
Citera
2017-10-03, 19:40
Medlem
Citat:

Är det ett sammanträffande att de två korta eldskurarna hörs just när kameran panorerar till vänster två gånger?
Senast redigerad av Hominem 2017-10-03 kl. 19:43.
Citera
2017-10-03, 19:41
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Ja han spelade ju inte Allan för att göra en poäng. Klart man inte får köpa om man tydligt insinuerar att man ska ha det för att skjuta folk eller har bråttom.

Men hur förklarar du att en vanlig amerikan, i detta fall Dan Bilzerian kan stoltsera publikt med ett sån här privat vapensamling? I Las Vegas dessutom.
https://instagram.com/p/BEk-tjgIDmQ/

Har man ingen brottsligt förfluten (no felony or misdemeanor domestic violence) och kryssar nej på frågorna om man använder droger eller är mentalt sjuk så får man köpa vapen, om än inte helautomatiska. Backgroud checks stoppar alltså inte sådana som Paddock, men tillgången till vapen skulle kunna göra det.

Dan Bilzerian ..han var ju tom på platsen igår, promotad av "Baked Alaska" en känd "Alt-Right / HuffPost" Fraud och den där Bilzerian är en pokerspelare med väldigt suspekt bakgrund
Här är tweeten med sekunderna där han flyr från platsen: https://twitter.com/bakedalaska/status/914737197105922048

"I Las Vegas dessutom" - Nevada har väl bland de mest liberala vapenlagarna i USA (?) ..men de var en jäkla flashig snubbe som har de där på väggen.
Citera
2017-10-03, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Det ska inte ta en timma, varför har du svårt att förstå det? Du kan inte garantera något för den delen heller.

Så med andra ord säger du att man ska inte riskera polisliv, men man tar chansen att en andra skytt, eller skytt nummer fortfarande lever fortsätter att skjuta ner folk i den 22000 stora massan.
Du skulle passa bättre som konsult hos dem eftersom du verkar ha jävligt svårt att kritisera händelserna.

Stora städer i USA är bäst tränade och utrustade för såna här attentat än i något annat land i världen skulle jag säga.

Det är lätt att vara efterklok och vara en armstödsgeneral som dig men i verkligheten så fungerar saker annorlunda.
Citera
2017-10-03, 19:42
Medlem
tramsebyxans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Är ledsen om det redan har avhandlats men tråden är stor och växer fort.

Bilden där MGM ligger skjuten till döds så tycker jag mig se ett större hål i vänster kindknota. Är det någon som är expert på detta och kan svara om det är ett ingångs eller utgångshål?

Oavsett är det väl en konstig vinkel oavsett om det är ett ingångshål eller utgångshål vid självmord eller har jag fel?

Jag tror att han har begått ett ganska klumpigt självmord eftersom jag inte kan se någon hjärnsubstans. Men en annan postare tyckte sig se just hjärnsubstans, så det är väl en tolkningsfråga.
Citera
2017-10-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av santacl
Samma video som jag postade innan, alla bör kolla första 15 minuterna.

Flera uppenbara felaktiga slutsatser dras i det klippet, folk som inte vet nått om skytte kommer luras av det klippet.
Citera
2017-10-03, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alfamiso
Ja, man hör mycket tydligt två vapen. Jag tänkte dock fan inte på den avlägsna möjligheten att den besatte samtidigt kan ha skjutit med två vapen (!) För vid den tiden kan väl någon polis ha öppnat moteld mot fönstret?

Polisen använder inte automateld. Det låter ju definitivt som flera olika vapen, men "expertisen" här på flashback hävdar att det beror på att det är ett höghastighetsvapen och kulorna spränger ljudvallen. Då uppstår tydligen dessa märkliga effekter. Det är förmodligen sant. I alla fall är det mer troligt än att det skulle vara ekon eller att det skulle vara ljudet som uppstår när kulorna träffar.
Citera
2017-10-03, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Skottlossningen upphörde efter 5-15 min, därav tog man det metodiskt. Jag garanterar dig att om elden hade varit ihållande så hade andra beslut tagits.

Förstår du att man inte kan stressa fram och ignorera rum bakom sig, då öppnar man upp för ett blodbad på poliser.
Men ta kontakt med La Vegas SWAt enhet, dom kommer säkert anställa dig som konsult.

En väldigt grym fråga varför sköt han inte mer?
Men se på Breivik han lät en del komma undan han hade skott kvar?
Jag gillar vapen men har aldrig varit i slagsmål vapen är inte våld för mig så kanske så som med sex för det kan jag?
Man blir trött nöjd och vilar sig? Det måste kosta på att skjuta in bland 22 000 pers som ostraffad 64åring.

När man jämför detta med dom värsta mördarna som spänner på sig en bomb så går det över på en tiondels sekund.
Dom är fegare men som 64åring starta detta massmord är väldigt unikt och väldigt opersonligt.

En högst personlig åsikt men jag är som hans lillebror 55år jag är säker på att jag INTE talat med 10 tv kanaler samma dag som det skedde.

Alla reagerar olika på chock men jag tycker inte att hans lillebrors beteende är normalt.

Nu ska jag lämna tråden med orden så feg han var som sitter så långt bort och skjuter på ett så stort mål men massor av oskyldiga själar måtte han hamna i helvetet i 1000 år om det finns?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in