2017-10-03, 19:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Ursäkta att jag inte läste igenom 3050 andra inlägg!
Med 3050 sidor så är det omöjligt att få nån direkt överblick så tack för Upload
Jag är dessutom inte en av de som köper rätt av vad media påstår efter alla liknande event.

Headshot på GM alltså. Hur gick det till?
Raidade de hans rum? Eller sköt från distans?
Citera
2017-10-03, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Det finns tv serier som går på svensk tv där folk testar kulsprutor, där t.om kända Svenskar får stå och skjuta grymma salvor när dom besöker USA.

Jag är inte emot vapen som sådant men kulsprutegevär där du kan skjuta flera hundra skott är m.kt tveksamt.

Det känns som vissa inte hajjar så jag kan visa.

https://www.gunowners.com/images/Israel_Weapon_Industries_IWI_Negev_NG7_Lightweight _.jpg
T.ex ett väldigt potent vapen. Som går att köpa över disk i Usa

Eller det som jag utbildade mig på 1980 http://www.gotavapen.se/gota/ak/ak4_5/ak4_m_kikare.jpg

Vi hade 20 skott i lumpen men det finns med 30 skott i längre mag.

Summa: Det är fel att USA tillåter så potenta vapen som Negev NG7 (ett exempel)på den öppna marknaden dom har upp mot 200 skott.
Dom är jävligt dyra dock.

Antalet döda hade blivit väsenligt mindre om Gm bara hade haft ett gäng med vanliga automatkarbiner.
OBS! Nu vet vi väldigt lite än så länge i just detta fallet men mina åsikter står fast.
Automatvapen säljs alltid som semi automatic men de går enkelt att bygga om till full automatic, ett sådant eller sådana vapen som användes i Vegas. Det är också lagligt. Fatta vilka sjuka vapenlagar man har. Skulle det vara likadant i Sverige skulle jag inte våga gå ut.
Citera
2017-10-03, 19:11
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Med 3050 sidor så är det omöjligt att få nån direkt överblick så tack för Upload
Jag är dessutom inte en av de som köper rätt av vad media påstår efter alla liknande event.

Headshot på GM alltså. Hur gick det till?
Raidade de hans rum? Eller sköt från distans?

Självmord vad det verkar som, detta går att läsa lite här och var...
Citera
2017-10-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Förklara gärna då den skottskadade säkerhetsvakten. Man visste redan då vilket svit han befann sig i, eller du menar att vakten struntade i att anmäla att någon har precis skjutit honom/henne genom dörren??

Klart dom visste redan då, var har jag skrivit motsatsen?

Fattar du inte att alla rum på våningen säkras allt eftersom, speciellt rummen över/under och åt båda sidorna töms innan man bryter in i det aktuella.
Citera
2017-10-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eminent-dietist
Mannen var en förmögen pensionär, spelade golf och hade gott om pengar. Kan det vara en ny form av terrordåd? En överklassterrorist som vill decimera den växande, cuntryentusiastiska underklassen?

Jag tror att du är något på spåren. IS är så 2015. Smutsigt, skäggigt och barbariskt. Terroristen 2018 kommer att ha en helt annan framtoning och mer inrikta sig på människomassor som konsumerar fulkultur.
Citera
2017-10-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Ja.

Nej det är inte bekräftat vad jag vet, förutom av autisterna på 4chan.

om du har en riktig källa så är jag beredd att ändra mig.
Citera
Medlem
Vet inte om länken finns redan här någonstans men SVT har gjort en sammanställning av polisens kommunikation ända fram tills de spränger dörren till hotellrummet och hittar en skjuten man därinne.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hor-polisens-radiokommunikation-fran-masskjutningen
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av metoukor
Klart dom visste redan då, var har jag skrivit motsatsen?

Fattar du inte att alla rum på våningen säkras allt eftersom, speciellt rummen över/under och åt båda sidorna töms innan man bryter in i det aktuella.

Och det tar en timma, när man inte ens vet om man har fler skyttar? Du tycker det är ok?
Citera
2017-10-03, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Du kan inte köpa några jävla helautomatiska vapen utan licens i USA! Hur svårt ska det vara att förstå?Titta på klippet som jag länkade åtminstone. Det är precis lika lätt att köpa helautomatiska vapen här i Sverige som det är i USA, kruxet är att man måste ha en licens, vilken är JÄVLIGT krångligt att skaffa sig, såväl här som i USA. Så sluta nu för fan att sprida denna jävla lögn som både politiker och mediepersonligheter far med!

Enda sättet att få licens i sverige på helautomatiska i Sverige vapen är genom samlarlicens, vilket är extremt svårt.
varje gång du vill skjuta med nått av vapnen i din samling så måste du ansöka skriftligen om lov.

Det är betydligt enklare i USA, du behöver inte ha ett specifikt skäl i USA mer än: because i want one.
Notera att jag inte tycker det är fel.
Citera
Medlem
frdks avatar
Han må ha varit en udda GM på alla sätt och vis, antalet döda här kommer inte stå ut historisk men han kommer bli ihågkommen för att öppna en helt ny dörr av terror är jag rädd för.

Bombbälten har gått över till att köra över folksamling med bilar och nu öppnar detta nya dörrar.
Hyra hotellrum med prime-view är ingen svårt, inte heller att få in vapen dit uppenbart, sen har man som gäst obegränsat med tid att förbereda sig och vänta ut rätt tillfälle, finns långt värre vapen än vegas skytten hade att tillgå som man kan forsla in.
Sen att obehindrat kunna stå i 70 min och smattrat på utan att bli störd på alla och allt, även husfasader och folk som bor i lägenheter runtom säger lite hur effektivt det är som metod.

Krävdes en vit medelålder man för att öppna pandoras ask..
Citera
Bannlyst
Citat:
Du kan inte köpa några jävla helautomatiska vapen utan licens i USA! Hur svårt ska det vara att förstå?Titta på klippet som jag länkade åtminstone. Det är precis lika lätt att köpa helautomatiska vapen här i Sverige som det är i USA, kruxet är att man måste ha en licens, vilken är JÄVLIGT krångligt att skaffa sig, såväl här som i USA. Så sluta nu för fan att sprida denna jävla lögn som både politiker och mediepersonligheter far med!

Eftersom folk skriver hela tiden och inte läser andras inlägg så blir det kaos stackars MOD.
Att PD var en ensam galning är detta så är detta viktigt?
Många mer än mig nämner att detta med militära massdödsvapen/guns inte borde få säljas i USA.

Just det att han var rik underlättade att han kom över militär matriel svart eller inte alla delstater är inte samma..
Jag vidhåller att sånts säljs öppet på aktutioner en sån serie går just nu på N.T.

Sen en sak till jag är hardcore SD men det har inte ett skit att göra med vapen där man kan avlossa 250 skott.

https://www.youtube.com/watch?v=dbJMDsTpEGU En svensk FN soldat 250 skott
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Försök du och köpa en sån över disk i "Usa". Jävla tattare.

Här är en snubbe som försöker köpa automatkarbiner på olika affärer och mässor i USA:
https://www.youtube.com/watch?v=UEihkjKNhN8

Ja han spelade ju inte Allan för att göra en poäng. Klart man inte får köpa om man tydligt insinuerar att man ska ha det för att skjuta folk eller har bråttom.

Men hur förklarar du att en vanlig amerikan, i detta fall Dan Bilzerian kan stoltsera publikt med ett sån här privat vapensamling? I Las Vegas dessutom.
https://instagram.com/p/BEk-tjgIDmQ/

Har man ingen brottsligt förfluten (no felony or misdemeanor domestic violence) och kryssar nej på frågorna om man använder droger eller är mentalt sjuk så får man köpa vapen, om än inte helautomatiska. Backgroud checks stoppar alltså inte sådana som Paddock, men tillgången till vapen skulle kunna göra det.
Senast redigerad av Beaver14 2017-10-03 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in