2017-10-03, 17:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
GLÖM INTE BORT

...att fokusera på brottet. Att som nu hänga ut användares som tyckt annorlunda (och tagit tillbaka det) känns fullständigt ointressant. Det för inte tråden framåt.

/Mod
Citera
2017-10-03, 17:28
Medlem
En pose med benrester, hud og hår må vel tyde på at PM har lagd seg mat og at posen er avskjær?
Citera
2017-10-03, 17:30
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Med "tygstycke" kanske de menar ett tygprov som de (utredare/tekniker) tog från overallen i samband med att de förde honom till förhör.

Ja, jag tänkte också så men verkar konstigt det med att inte undersöka hela overallen. Hoppas det kommer klarna.
Citera
2017-10-03, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jag tycker mer han påminner om en psykopat. Men kan ju vara en kombination också.

Titta hur det ser ut i våra fängelser, det är en överrepresentation av personer med diagnoser inom AST......vad som sedan blir psykopat, har ofta en grundförklaring, egenskaper, uppväxt, utveckling av livet mm. Men, jag säger men, hjärnan är komplicerad, och man vet ännu ganska lite om de här processerna i tiden, hur de utvecklas...

För den intresserade,

http://www.lul.se/sv/Kampanjwebbar/Infoteket/Funktionsnedsattningar/Autismspektrumtillstand-AST/Vad-ar-Aspergers-syndrom/

Och ett citat ur texten:

"Många med AST utvecklar ett intensivt intresse för en hobby eller ett samlande, som kan bli helt uppslukande. Det kan handla om att ordna eller minnas fakta om ett speciellt ämne, till exempel tidtabeller, resultatlistor med mera. Om intresset är så uppslukande att det blir ett hinder från att fungera i vardagen är det förstås ett problem. Men beroende på intresseområde och hur man fungerar för övrigt kan i vissa fall specialintresset utvecklas och bli en framtida försörjnings/inkomstkälla. Man kan vara enastående skicklig på att lära in faktabetonade kunskaper men ha betydligt svårare att förstå sig på sådant som kräver att man förstår hur andra tänker och upplever saker, det vill säga att ta andras perspektiv."

Det finns också mycket mer i länken för , som stämmer mycket väl in på PM, därför mitt inlägg.
Citera
2017-10-03, 17:31
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, det menar jag inte.

Utan det krävs nog ett rätt så speciellt psyke att ta livet av en människa (speciellt när ju inte Kim var ett hot). Övervåldet, sadismen med knivstickandet i underlivet. Själva styckandet utav kroppen.

Sedan så finns det säkert saker vi inte ännu vet, tex plågade han Kim ?
(det är en berättigad fråga nu.., syns jag)

Sedan så visst finns det människor som går över gränser på alla sätt, men oftast så är det mindre tankar än att man själv skall laga en amatörraket och "dra iväg".

Det här kommer att slå rejält mot alla andra som bygger ubåtar och raketer, tänker jag. Som tysken. Folk kommer att bli misstänksamma mot dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej. Hunden har markerat. Dykare ska ner. De har ännu inte dykt på de platser man fått markeringarna. Kan inte kopiera med mobilen

OK. Hoppas att jycken är duktig då.

Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Ja det har jag med funderat på. Om hon är en sund och någorlunda normal person så mår hon nog mycket dåligt.

Det har ju varit uppe tidigare i tråden om att det fanns ett liknande försvinnande/mord långt tillbaka i Köpenhamn (när PM) var ung, och var det inte så att en eventuell koppling till PM utreddes? Kommer dock inte ihåg var tjejen hette.

Sedan fanns det väl ytterligare ett olöst mord på en tjej för inte så länge sedan som var relativt lik KW?

Med tanke på allt avskyvärt som nu har kommit fram så är steget inte längre långt till att det här inte är första gången, och om så är fallet måste man kanske ställa sig frågan om AL (PM' s fru) hade kännedom om hans böjelser eller kanske t.o.m varit delaktig i dom.

Mest troligt är nog ändå att hon är oskyldig och mår mycket dåligt. Eller så är det bara jag som tycker att det vore alltför mycket att förstå...

Hon behöver inte ha vetat något. De levde ju så separata liv. Han sov ofta i ubåten eller på verkstaden. Och de hade ett öppet förhållande, så han behövde inte smussla med sina kontakter med kvinnor heller. Frun hade ingen koll alls.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte utan att jag börjar tro på mina egna spekulationer.

Jag tycker att fallet börjar klarna nu, PM har med största sannolikhet mördat KW och motivet var sexualsadistiskt. Mycket talar för det.

Ja, men det var väl tråkigt att du hade rätt? Du är väl inte glad att du hade rätt? Jag tycker att det var tråkigt att dom som "tänkte ont" hade rätt hela tiden.
Citera
2017-10-03, 17:32
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Han kan ha skurit loss en ficka från overallen och stoppat diverse godbitar i. En trofé?

Ja, det troligaste är att han samlar på troféer. Skulle inte förvåna mig om han har flera hemma, från andra mord...

Fy fan! Fatta vad vidrigt det måsta varit i ubåten, vilken stank det måste varit där nere... Och fuktigt och jävligt, makabert. Endast en psykopat skulle kunna bete sig som han gjorde vid landstigningen efter att utfört detta.
Citera
2017-10-03, 17:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
"14 stickskador i underlivet"

Jotack. Vi var ju några tidigt i utredningen som hade teorin om sadism och sexualmord och förmodade starkt våld mot underlivet.
Även tanken om att det var detta som var orsak till uttalandet om kränkning för de anhöriga.
Även mina värsta farhågor blev nu idag både besannade och överskridna av Madsens grymhet.
Som flera säger, att ha sett videon på honom från när han steg i land och hur han agerade , i kontrast till vad han sysslat med endast några timmar tidigare går helt enkelt inte att ta in.

Hur ska PM förklara de här stickskadorna?

Var det en praktikant som gjorde det eller fick KW tornluckan i skallen och ramlade bredbent ner på en igelkott som bara råkade knalla förbi?

Det står för mig utom allt rimligt tvivel att PM har mördad KW och motivet var att tillfredställa sina sexualsadistiska fantasier.
Citera
2017-10-03, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantLinn
Ja, det troligaste är att han samlar på troféer. Skulle inte förvåna mig om han har flera hemma, från andra mord...

Fy fan! Fatta vad vidrigt det måsta varit i ubåten, vilken stank det måste varit där nere... Och fuktigt och jävligt, makabert. Endast en psykopat skulle kunna bete sig som han gjorde vid landstigningen efter att utfört detta.

Det er ingen som samler på fett som trofe, det i posen var nok avfall fra en slaktning
Citera
2017-10-03, 17:35
Medlem
GasGlads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schabrak
Han har säkert filmat själva mordet och styckningen, kan säkert finnas tidigare mord som han begått på hårddisken som hittats också.
Det tror jag inte men hans faiblesse för att förnedra och ta kvinnor av daga blir svårt att förklara bort i och med fynden från hans dator, det med en praktikant som har haft tillgång till hans dator tror jag väl så där om...
Citera
2017-10-03, 17:36
Medlem
TantLinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Det er ingen som samler på fett som trofe, det i posen var nok avfall fra en slaktning
Stod det inte nåt om "knokler"? Eller har jag läst fel kanske, tänkte mest på det.
Citera
2017-10-03, 17:36
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De lär nog noggrant syna andra danska mord.

Det kanske även finns några olösta mord med samma tillvägaggångssätt (eller ouppklarade försvinnanden) i Sverige, norra Tyskland, Polen etc. Han kunde väl färdas förhållandevis obemärkt med sin svartmålade u-båt och nedsläckta lanternor.

Förstår att Håka* La*z redan i ett tidigt stadium tyckte att det var något skumt med PM's ubåt, då den uppenbarligen konstruerats i syfte att inte synas till havs
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-10-03 kl. 17:41.
Citera
2017-10-03, 17:37
Medlem
GasGlads avatar
Lås in fanskapet och släng bort nyckeln är mitt recept...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in