2017-10-03, 17:19
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
En väska med möjliga vävnadsrester, muskel, ben, fettvävnad samt möjligt hår och fibrer. Tygstycke härrör från overall PM haft på sig i samband med anhållandet. Det finns sår av blod på lönden och ryggen" (det senare antar jag avser på overallen han hade).

Kom in i rapporteringen för en stund sedan o försöker läsa ikapp, helt chockad-
fattar inte detta med overallen, tygstycke o vävnadsrester. Har han klippt sönder overallen och virat in styckresterna i den eller hur fan ska man tolka detta med vad som fanns i påsen? Tygstycke härrör från overallen han hade i samband med anhållandet? Hur hänger det ihop?? " Spår av blod på länden och ryggen" , kan man tänka sig att han burit torson på ryggen när han skulle dumpa den? även avsatts Kims dna i nacken då? Länden och ryggen på Madsens kropp, eller länden o ryggen på overallen?
Citera
2017-10-03, 17:20
Medlem
Som sagt, fy fan.

För att skicka in ett litet ljus i det hela så är ju som sagt Kims minnessida uppe: https://www.rememberingkimwall.com/. Väldigt fin. Man kan skänka en slant också på https://www.gofundme.com/rememberingkimwall. Tankarna går till hennes anhöriga nu, och jag hoppas fortfarande att de hittar resten av henne. Bränn PM:s minne, lyft KW, det är så jag tänker att man bäst hanterar det här.
Citera
2017-10-03, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nej, det menar jag inte.

Utan det krävs nog ett rätt så speciellt psyke att ta livet av en människa (speciellt när ju inte var ett hot). Övervåldet, sadismen med knivstickandet i underlivet. Själva styckandet utav kroppen.

Sedan så finns det säkert saker vi inte ännu vet, tex plågade han Kim ?
(det är en berättigad fråga nu.., syns jag)

Sedan så visst finns det människor som går över gränser på alla sätt, men oftast så är det mindre tankar än att man själv skall laga en amatörraket och "dra iväg".

Tyvärr plågade han säkert henne. Psykopater njuter av att plåga folk och fä. Skulle inte förvåna mig om han stack kniven i underlivet på henne innan hon dött. Alla varningsklockor har ringt sedan början för mig. Han är fullblodspsykopat. Kanske därför som frugan fortfarande finns kvar. Henne har han förstås charmat och manipulerat.
Citera
2017-10-03, 17:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Han har kanske en fetish för lik, satt möjligen och betraktade den döda kroppen och onanerade. Passade på när han hade tillgång till ett lik och kunde njuta ostört.

När han inser att han inte kan sitta och runka dagarna i ända så har liket stelnat och en transportstyckning av logistiska skäl är ofrånkomlig.

Sänkningen av ubåten gjordes sannolikt för att dölja blod och spermbesudlingar på de mest märkliga ställen i farkosten.

Osannolikt scenario?

Inte alls, de flesta minns väl sadistmördaren i Blomberg.

Och med tanke på att mördaren Nerius kan ha bundit upp sitt offer i en för honom sexuellt attraherande kroppsställning så kan PM ha gjort samma sak. En ställning som efter många timmars betraktande och vid likstelhetens inträde inte medger att kroppen kan föras i helt skick genom någon av manluckorna på ubåten.

Inte utan att jag börjar tro på mina egna spekulationer.

Jag tycker att fallet börjar klarna nu, PM har med största sannolikhet mördat KW och motivet var sexualsadistiskt. Mycket talar för det.
Citera
2017-10-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Herregud. Alltså man blev lite chockad nu. Vad fan? Så sjukt så det finns inte.

Motivet måste ju vara att göra en egen tortyrfilm? Som han haft på sin dator och trånat till.

Hur som haver så verkar det inte varit någon hastig död direkt.

Mannen är så jävla otäck. Han kliver i land och pratar som om ingenting. När han typ tortyrmördat en kvinna nyligen. Det kommer bli psykvård resten av livet för honom.

Psykopater ska inte ha psykvård för de går inte att behandla. Livstids fängelse är bättre för honom. Lås in honom och släng bort nyckeln!
Citera
2017-10-03, 17:23
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Ja det har jag med funderat på. Om hon är en sund och någorlunda normal person så mår hon nog mycket dåligt.

Det har ju varit uppe tidigare i tråden om att det fanns ett liknande försvinnande/mord långt tillbaka i Köpenhamn (när PM) var ung, och var det inte så att en eventuell koppling till PM utreddes? Kommer dock inte ihåg var tjejen hette.

Sedan fanns det väl ytterligare ett olöst mord på en tjej för inte så länge sedan som var relativt lik KW?

Med tanke på allt avskyvärt som nu har kommit fram så är steget inte längre långt till att det här inte är första gången, och om så är fallet måste man kanske ställa sig frågan om AL (PM' s fru) hade kännedom om hans böjelser eller kanske t.o.m varit delaktig i dom.

Mest troligt är nog ändå att hon är oskyldig och mår mycket dåligt. Eller så är det bara jag som tycker att det vore alltför mycket att förstå...

Han och frun ksnske inte var tillsammans så mycket? Han var ju besatt av sitt värv och vad jag förstår reste hon en hel del i jobbet, ungefär som Kim gjorde?
Citera
2017-10-03, 17:24
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
fattar inte detta med overallen, tygstycke o vävnadsrester. Har han klippt sönder overallen och virat in styckresterna i den eller hur fan ska man tolka detta med vad som fanns i påsen? Tygstycke härrör från overallen han hade i samband med anhållandet? Hur hänger det ihop?? " Spår av blod på länden och ryggen" , kan man tänka sig att han burit torson på ryggen när han skulle dumpa den? även avsatts Kims dna i nacken då? Länden och ryggen på Madsens kropp, eller länden o ryggen på overallen?

Han kan ha skurit loss en ficka från overallen och stoppat diverse godbitar i. En trofé?
Citera
2017-10-03, 17:24
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Psykopater ska inte ha psykvård för de går inte att behandla. Livstids fängelse är bättre för honom. Lås in honom och släng bort nyckeln!

Jo jag håller med. Men tyvärr funkar det inte så ... skrev bara vad för påföljd jag tror det blir.
Citera
2017-10-03, 17:25
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Helt rätt, psykopati går inte att bota.
Citera
2017-10-03, 17:26
Medlem
Fjalliss avatar
Citat:
Tyvärr plågade han säkert henne. Psykopater njuter av att plåga folk och fä. Skulle inte förvåna mig om han stack kniven i underlivet på henne innan hon dött. Alla varningsklockor har ringt sedan början för mig. Han är fullblodspsykopat. Kanske därför som frugan fortfarande finns kvar. Henne har han förstås charmat och manipulerat.

Fy vad hemskt, den här historian var sjuk från början.... bortförklaringarna börjar likna mina yngsta barn när man frågar om dom smakat godis.
Citera
2017-10-03, 17:27
Medlem
PhDSalanders avatar
"14 stickskador i underlivet"

Jotack. Vi var ju några tidigt i utredningen som hade teorin om sadism och sexualmord och förmodade starkt våld mot underlivet.
Även tanken om att det var detta som var orsak till uttalandet om kränkning för de anhöriga.
Även mina värsta farhågor blev nu idag både besannade och överskridna av Madsens grymhet.
Som flera säger, att ha sett videon på honom från när han steg i land och hur han agerade , i kontrast till vad han sysslat med endast några timmar tidigare går helt enkelt inte att ta in.
Citera
2017-10-03, 17:28
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander

Med "tygstycke" kanske de menar ett tygprov som de (utredare/tekniker) tog från overallen i samband med att de förde honom till förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in